חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

קרוס לינקינג18/12/2015

שלום
אני בת 20 אובחנתי בקרוטוקונס לפני שנה
אני רוצה לעבור ניתוח של קרוס לינקינג..
אני רוצה לשמוע יותר על ההופעות לווי של הניתוח הזה ומה אסור לעשות אחרי הניתוח??
אני משתמשת במחשב כל יום יותר מ- 10 שעות בגלל הלימודים והעבודה ויש לי יובש חזק בעיניים, האם הדברים האלו משפעות על הקרוטוקונס לטווח ארוך ???
אשמח לקבל כל מידע
תודה

שלום רב,

אם את בת 20 ואובחנת לפני שנה עם קרטוקונוס, היית צריכה לעבור טיפול קרוס לינקינג כבר מזמן, מיד לאחר האבחנה. כל עיכוב בטיפול גורם להחמרת הקרטוקונוס, דבר המתבטא בעלייה בקמירות הקרנית, עלייה במספר במשקפיים ובעיקר בצילינדר, ובמקביל - ירידה בראייה. חשוב לזכור שקרוס לינקינג מייצב את המצב נכון ליום הטיפול, ובד"כ לא ניתן להחזיר את המצב לקדמותו. ככל שהטיפול יבוצע מאוחר יותר - הקרנית תתייצב על מצב שהוא פחות טוב מהיום, והראייה המיטבית שלך (זו המושגת בעזרת עדשות מגע או משקפיים) תהיה פחות טובה. חשוב להבין שהטיפול בקרוס לינקינג לא מחזיר את הקרנית למצבה התקין, אלא מייצב את המצב כפי שהוא ביום הטיפול, ומונע החמרה נוספת בעתיד!!!

תופעות הלוואי של קרוס לינקינג אינן שכיחות, וכוללות סיכון מאוד נמוך לזיהום בשבוע הראשון שבו מתרפא הפצע בקרנית ויש עדשת מגע טיפולית. כדי למנוע את הזיהום את מזליפה טיפות אנטיביוטיקה בתקופה זו. תופעת לואי נוספת היא של התפתחות צלקת בקרנית באיזור ריפוי הפצע. כדי למנוע זאת את מזליפה טיפות של סטרואידים למשך כחודשיים - שלושה חודשים לאחר הטיפול. שתי תופעות לואי אלו די נדירות, ובחישוב של סיכוי מול סיכון - התועלת הצפוייה מעצירת הקרטוקונוס עולה בהרבה על הסיכון שבהופעת תופעות הלוואי שהזכרתי.

עבודה מול מחשב ויובש בעיניים אינם משפיעים על התפתחות קרטוקונוס, ואינם מונעים את היכולת לבצע בהצלחה קרוס לינקינג.

למידע נוסף על קרוס לינקינג באתר, ניתן להיכנס לאחד משני הקישורים הבאים:

הטיפול בקרטוקונוס - קשרי צילוב (קרוס לינקינג)

קרוס לינקינג (קשרי צילוב) לקרטוקונוס

 

בברכה,


פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה