חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

עיניים יבשות וכאבים12/02/2017

שלום דוקטור סלומון,
אני בת 26, מגיל 17-24 הרכבתי עדשות מגע. הפסקתי להשתמש בהן בגלל יובש כבר לפני כשנתיים. כמו כן מגיל 17 עד גיל 24 הייתי חולה במחלת גרייבס ובגלל חוסר האיזון של בלוטת התריס נוצר מפתח גדול מדי בעפעפיים שגרם, לדברי הרופאים, גם כן לעיניים יבשות. כעת אני מאוזנת ונוטה קצת לתת פעילות (בתהליכי איזון) וחל שיפור גדול בבלט העין (לפי מה שהבנתי כמעט חזר למצב התקין). העיניים מציקות לי מאוד: צורבות, מגרדות (תחושת חול בעיניים/סכינים שננעצות), אדומות ועייפות. כתוצאה אני חשה עייפות רבה ולעיתים כשמתחילות לכאוב העיניים, זה מתפתח לכאב ראש. הייתי אצל כמה רופאי עיניים שבדקו ואמרו שהכל תקין ויש לי רק יובש קל. כרגע אני מטופלת בטיפות זדיתן (כבר כתשעה חודשים) ונעזרת בג'ל סיסטיין, שילוב שעזר מאוד בהתחלה וכעת מקל, אך אני עדיין מרגישה כאבים קשים, לפעמים עד חוסר יכולת לתפקד. כמו כן בשנה האחרונה פיתחתי רגישות לכל סוגי איפור העיניים, שמתבטאת גם כן בתחושת שריפה, אדמומיות וצריבה קשות.
האם מומלץ להשתמש בזדיתן זמן רב כל כך? האם יש טיפול יעיל יותר? ממה כל התופעות האלו נגרמות ואיך אפשר להקל על המצב?
תודה רבה מראש!

שלום רב,

על פי התיאור שלך, ועל פי הטיפול שקיבלת, את סובלת ככל הנראה משילוב של יובש בעיניים עם דלקת אלרגית. סימן ההיכר העיקרי לדלקת אלרגית בעיניים הוא גרד. הרגישות לחומרי האיפור תומכת באבחנה הזו.

זדיטן הוא תרופה אנטי-היסטמינית הניתנת בטיפות, וניתן להשתמש בה ללא הגבלה. היא אינה גורמת לתופעות לואי. הטיפול היעיל ביותר הוא משחת פרוטופיק, עליה נכתב כאן בהרחבה בתשובות לשאלות הגולשים בעמוד באתר זה על מחלות עיניים אלרגיות.

אנא פני לרופא עיניים מומחה לקרנית.

בברכה,

פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה