חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

מה עדיף? לאסיק או prk?02/12/2014

רציתי לדעת מה עדיף מבין שתי השיטות. הבנתי שprk היא עדיפה לקרניות דקות יחסית באיזה מהשיטות אתה ממליץ לנתח יותר מה הסיכונים שנלווים בכל אחת מהשיטות? ובסופו של תהליך באיזה מהשיטות תהיה הטבה משמעותית יותר מבחינת הראיה והפוקוס. תודה

שלום דני,

שיטת ה- PRK אכן מתאימה יותר לבעלי קרניות דקות ו/או מספרים גבוהים במשקפיים. הסיבה לכך היא שבשיטה זו העובי של הקרנית שנשאר לאחר הניתוח גדול יחסית לשיטת ה- LASIK. בשיטת ה- LASIK בגלל פיצול הקרנית, העובי האפקטיבי של הקרנית קטן יותר, מכיון שלאחר ביצוע החיתוך, עובי המתלה לא נכנס לחישוב עובי הקרנית, ויש להוריד את עובי המתלה מהעובי של הקרנית לאחר הניתוח.

לחץ כאן למידע נוסף על חישוב עובי הקרנת בשתי השיטות.

לדעתי שיטת ה- PRK בטוחה יותר יחסית לשיטת ה- LASIK, מכיון שלא מתבצע בה חיתוך של הקרנית. תקופת ההחלמה בשיטת ה- PRK ארוכה יותר, וכרוכה במספר ימים שבהם הראייה מעט מטושטשת, בעיקר לקרוב. בשבוע הראשון שלאחר הניתוח יש להרכיב ברציפות עדשות מגע טיפוליות, שגורמות לתחושת יובש ולעיתים צריבה בעיניים. לאחר כשבוע הראייה תפקודית, ומאפשרת לחזור לשגרה מלאה. בסופו של דבר, התוצאה מבחינת חדות הראייה שווה בשתי השיטות, אך נראה לי ששיעור הסיבוכים קטן יותר בשיטת ה- PRK, ולכן היא בטוחה יותר.

לפיכך אני ממליץ בשנים האחרונות לרוב המנותחים לעבור את הניתוח בשיטת ה- PRK, גם אם יש להם קרניות בעובי תקין.

לחץ כאן למידע נוסף על השוואת התוצאות ארוכות הטווח בין שתי השיטות (ראה בתחתית העמוד).

לחץ כאן למידע נוסף על סיבוכים בשתי השיטות.

בברכה,


פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה