חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

ניתוח לייזר להסרת משקפיים - מהו monovision?04/02/2015

שלום,
אני בת 46 ביצעתי בדיקת התאמה לניתוח לייזר ונמצאתי מתאימה, והציעו לי לבצע ניתוח מונוויז'ן – ע"מ לא להזדקק למשקפיי ראיה לקרוב.
אבל חבר (מניסיונו שביצע ניתוח) אמר לי שאם יש לי צילינדר הניתוח לא יעזור ועדיין אצטרך משקפי ראייה לקרוב כי הראייה לקרוב תיפגע בצורה משמעותית. האם זה נכון? והאם נכון שראיית הלילה גם תהיה בעייתית?

שוני

שוני שלום,

לאחר גיל 45 יש בד"כ צורך במשקפי קריאה בגלל ירידה ביכולת האקומודציה של העין. המשמעות היא תוספת של עדשה בעלת מספר חיובי (החל מ 1+ ומעלה) למספר הקיים לתיקון לרחוק. אם למשל המספר לרחוק הוא 3-, אז בגיל 45 יהיה צורך בתיקון לקרוב של  2- = 1+ 3- (כלומר תוספת של 1+ על תיקון של 3-, שמסתכם ב 2- לקרוב). לחצי כאן למידע נוסף על אקומודציה ומשקפי קריאה.

בניתוח להסרת משקפיים בלייזר המתבצע מעל גיל 45, ניתן לבצע תיקון שונה לכל עין. את העין הדומיננטית מתקנים תיקון מלא, והיא העין שרואה לרחוק. את העין הלא דומיננטית מתקנים תיקון חלקי, ומשאירים בה 1- או 2-. במצב זה ניתן יהיה לקרוא עם העין הזו, מכיון שה 1+ הנדרש לקריאה ינוטרל ע"י ה 1- שנשאר בעין. צורה כזו של תיקון נקראת monovision.

אם נחזור לדוגמא שבה התחלתי: אדם עם משקפיים של 3- לרחוק בגיל 45, שזקוק לתוספת של 1+ לקריאה. התיקון בלייזר יהיה 3- בעין הדומיננטית (תיקון מלא), ואילו בעין הלא דומיננטית נבצע תיקון חלקי ונשאיר אותה עם 1- (כלומר נשייף רק 2 מספרים מתוך ה-3). עין זו תוכל לקרוא ללא משקפי קריאה.

את הצילינדר מסירים לחלוטין בכל ניתוח להסרת משקפיים בלייזר, כך שהצילינדר אינו מהווה כל בעייה. גם אין בעייה בראיית לילה.

כמובן שקיימת גם האפשרות לבצע תיקון מלא בשתי העיניים, ואז לא יהיה צורך במשקפיים למרחק (כלומר: לנהיגה, צפייה בטלויזיה, הטווח החברתי וכו'), אך יהיה צורך במשקפי קריאה רגילות לאחר הניתוח.

בברכה,


פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה