חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

לאחר ניתוח לייזר אינטרלאזיק14/12/2015

שלום פרופ׳
הבן שלי (18.5) עבר ניתוח אינטרלאזיק לפני שבעה חודשים. ראייתו טובה אבל הוא מתלונן על פס שחור בעין ימין שזז עם העין. הרופא שבדק אמר שאין קרעים ברשתית וכנראה שהג׳ל של העין קצת זז ואם זה לא יעבור צריך להתרגל לזה. הדבר מפריע מאוד לבני ואני דואגת.
אנא חוות דעתך בעניין וכיצד להמשיך לפעול.
תודה רבה

דנית

שלום דנית,

בנך סובל מתופעה שכיחה למדי הנקראת floaters. מדובר בעכירויות המתפתחות בתוך הזגוגית. הזגוגית היא חומר שקוף וצמיג, מעין ג'ל, הממלא את חלל העין. בשלב כלשהוא במהלך חיינו הג'ל עובר תהליך של התנזלות. חלקו המרכזי של הזגוגית מתפרק והופך לנוזל, וחלקו האחורי מתכווץ ונפרד מהרשתית. תהליך זה נקרא התנתקות אחורית של הזגוגית - Posterior Vitreous Detachment. במהלך תהליך זה נופלים חלקיקים של הג'ל לתוך האיזור המרכזי הנוזלי, ומתחילים לצוף בתוכו. חלקיקים אלו הם בעלי צורות שונות, ונראים כמו חוטים, נקודות, פסים, "זבובים", "רשת עכביש" וכו'. מכיון שהם צפים בתוך חלל נוזלי הם משנים מיקום וזזים עם תנועת העין. כלשעצמם הם אינם מזיקים, אך הם גורמים למטרד כשהם מרחפים מול ציר הראייה. לעיתים הם שוקעים עם הזמן ונעלמים, ולעיתים הם נשארים, ופשוט מתרגלים אליהם.

בזמן שתהליך זה מתחיל, או אם מתווספים לתהליך גם הבזקי אור (flashes) - יש להיבדק ע"י רופא עיניים כדי לוודא שבמהלך התהליך לא נוצרו חורים בהיקף הרשתית. חןרים וקרעים בהיקף הרשתית עלולים להיגרם כתוצאה ממשיכה של הרשתית ע"י הזגוגית תוך כדי תהליך ההתנתקות וההתכווצות שלה כלפי המרכז. אין למעשה דבר שאפשר או צריך לעשות, פרט לבדיקות ומעקב, רצוי אצל רופא עיניים מומחה לרשתית. אם מתגלים קרעים יש לבצע סביבם טיפול בלייזר כדי למנוע הפרדות של הרשתית.

אין לתופעה זו כל קשר לניתוח אותו עבר בנך, והיא מתרחשת אצל מרבית האנשים עם הזמן.

לקריאה על הזגוגית באתר זה לחצי כאן: הזגוגית.

בברכה,


פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה