חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

חשד לאפיסקלריטיס, אלרגיה, דלקת, אודם14/07/2016

שלום,
מזה כ10 חודשים אני סובל מאודם בעיניים.
תחילה בחודשים הראשונים אובחן אלרגיה לעדשות מגע (אחרי שימוש של כ6 שנים בעדשות חודשיות) ומאז הפסקתי להרכיב אותן וטופלתי חודשיים חודשים בטיפות רלסטט.
זה רק הקל ולא עזר לגמרי. החלפתי רופא.
אז אובחן חשד לאפיסקלריטיס בעין שמאל. עין ימין ללא דלקת/אודם.
בדיקת US שללה סימני פסיקלריטיס.
בדיקת מעבדה בתחום קולגן יצאה תקינה.
קיבלתי טיפול בכדורים: אינדוביס+פמוטידין וסוגים שונים של טיפות לעין שמאל עד לרגע זה: נבנק לחודש, סטרודקס לחודש.
לקראת סיום החודש של טיפול בסטרודקס גם עין ימין התחילה להאדים ונאמר לי שכנראה יש לי בעין זו אלרגיה בעפעף (לא יודע איך..למרות שאני כבר לא מרכיב לאורך כל התקופה עדשות) ועין שמאל הוטבה משמעותית מהסטרודקס.
לאחרונה קיבלתי טיפול לשתי העיניים (בגלל האודם שהתפתח עתה גם בעין ימין) של 3 שבועות טיפות לוטמקס עם הפתחה של טיפה כל שבוע + טיפות רלסטט ל3 חודשים בשתי העיניים.
עכשיו אני מסיים שלב של טיפה אחת לוטמקס ביום לכל עין (סיום הלוטמקס) + רלסטט 3 פעמים לכל עין (כבר 3 שבועות בערך משתמש) ואני שם לב שאני קם בבוקר שוב עם העיניים אדומות ורק לאחר שאני שם את הטיפות אז האודם פוחת במהלך היום.
עוד דבר- לאחר זילוף הטיפות יש לי הפרשה שקופה/מעט לבנה. זה בגלל הטיפות??

יכול להיות שאני אהיה תלוי כל הזמן בטיפות להקלת האודם? מה עוד לדעתכם יכולה להיות סיבה לאודם המתמשך הזה? אולי בגלל העדשות שהרכבתי תקופה ארוכה? תחילה חשד לאפיסקלריטיס בשמאל..אחכ גם כנראה אלרגיה בעפעף ימין.. אני די מיואש כבר.

שלום רב,

קשה להבין מהסיפור הארוך מה בדיוק יש לך. לפי סוגי הטיפות שקיבלת (שילוב של אנטי-היסטמינים וסטרואידים) ככל הנראה הרופאים שטיפלו בך חשדו בדלקת אלרגית בעיניים. דלקת אלרגית בעיניים היא מצב נפוץ ביותר, ממנו סובלים כ- 20% מהאוכלוסיה. עדשות מגע הן רק אחת הסיבות לדלקת אלרגית בעיניים. בד"כ הסיבה השכיחה היא גורמי אלרגיה רבים ושונים הנמצאים באויר.

בשנים האחרונות אנו מטפלים בהצלחה רבה בדלקות אלרגיות בעיניים בעזרת משחת Protopic המכילה תרופה הנקראת טקרולימוס. תרופה זו יעילה ביותר בטיפול בכל סוגי האלרגיה בעיניים, ואינה גורמת לתופעות הלואי הקשורות בטיפול בסטרואידים.

לחץ כאן למידע נוסף על דלקת עיניים אלרגית.

מומלץ לפנות לרופא עיניים מומחה לקרנית שיבדוק אותך וימליץ לך על הטיפול המתאים.

בברכה,

פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה