חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

המשך בקשר לשאלה הקודמת "פלוטרים ועוד בעיות "03/04/2015

תודה על התשובה פרופ' אבי ,

שמעתי שלגבי הפלוטרים יש טיפול בלייזר חדשני בבית החולים למחלות עיניים בלונדון ,משתמשים בגלי לייזר פחות חזקים מאשר גלים מסוג YAG ,ומבצעים את הניתוח מבלי לפגוע ברשתית,האם כבודך ממליץ לסובלים מפלוטרים לעבור ניתוח מהסוג הזה .

ולגבי שאר הסימפטומים שהזכרתי בשאלה האם אני סובל מתופעת CVS

תודה רבה לך

סמי שלום רב,

הטיפול בלייזר ל- floaters לא נחשב כיום לטיפול מקובל, והבטיחות או היעילות שלו עדיין לא הוכחו בספרות הרפואית. טיפול זה אינו מאושר כיום ע"י ה- FDA בארה"ב, והוא נחשב ל- off label. אמנם קיימים אתרי אינטרנט שונים שמציגים את הטיפול הזה, אך הם אינם דנים בצורה מקיפה בסיבוכים האפשריים, ולא מציגים מידע מדעי מדוייק על התוצאות (סטטיסטיקה של הצלחות וכשלונות). מעט הספרות הרפואית הקיימת בנושא זה מציגה תוצאות חלקיות, ושביעות רצון חלקית של המטופלים. גם אלו המטפלים ב- floaters בעזרת לייזר מזהירים שלא ניתן לטפל בכל החלקיקים, ובמיוחד לא באותם חלקיקים שקרובים מאוד לרשתית (שהם אלו המפריעים במיוחד לראייה).

מכיוון שאני לא מומחה למחלות וניתוחי רשתית, אינני יכול לתת לך את חוות דעתי בנושא זה. נראה לי שמרבית מומחי הרשתית בארץ לא מציעים טיפול זה, בעיקר מכיוון שהסיכון בו עלול לעלות על התועלת. אני חוזר וממליץ שתפנה בענין זה למומחים לרשתית.

בכל הנוגע לתסמונת ראיית מחשב (Computer Vision Syndrome) - מדובר בתחושת עייפות, צריבה, יובש ואי נוחות בעיניים בזמן עבודה ממושכת מול מסך מחשב, קריאה או צפייה בטלויזיה. תסמונת זו היא תוצאה של מצמוץ מופחת בזמן ביצוע הפעילות הנ"ל. בנוסף, העבודה לקרוב גורמת למאמץ של אקומודציה (התמקדות העין על מטרה קרובה), דבר הגורם לתחושת אי נוחות וכאב עמום בעין. הטיפול הוא ע"י הפסקת המאמץ לקרוב מידי פעם, עצימת העיניים למספר שניות, שימוש בתחליפי דמעות כאשר מרגישים יובש או צריבה, והתבוננות מידי פעם על מטרה רחוקה כדי להרפות מהמאמץ הכרוך באקומודציה.

לחץ כאן למידע נוסף על תסמונת ראית מחשב.

בברכה,


פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה