חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

האם יש לי תסמונת ראיית מחשב?16/01/2015

אם יש לי תסמונת ראיית מחשב. תמיד כואב לי העיניים ומציקות לי… אם יש לי אוכל לטפל בה ואני לפעמים רואה מטושטש ולפעמים אני עוצם עין אחת שאני קורא.. וזה לא קשור אפשר לפרט לי? אני בדיכאון וחושב שאהיה עיוור..

אביב

שלום אביב,

מעולם איש לא התעוור מתסמונת ראיית מחשב, כך שאין לך סיבה לחשוש. מדובר במצב שכיח ביותר, ממנו סובל מכעט כל מי שמבלה שעות ממושכות מול מסכי מחשב. הסיבה לכך שאתה חש כאב, אי נוחות וראייה מטושטשת היא תוצאה של מצמוץ מופחת בעבודה מול מסך מחשב, שגורמת להתאיידות רבה יותר של הדמעות, וכתוצאה ליובש יחסי שגורם לתחושת אי נוחות וראייה מטושטשת.

סיבה נוספת לתחושת כאב ואי נוחות בעבודה ממושכת מול מחשב היא התאמצות שריר העטרה (ciliary muscle) הנמצא בתוך העין, ו"עובד" קשה יותר כדי לעזור לעדשה שבתוך העיין להתמקד על מטרה קרובה. תהליך זה נקרא אקומודציה. כאשר תהליך זה ממושך, והשריר מתכווץ לתקופה ממושכת, אתה מרגיש כאב בתוך העין, בדומה לכל שריר אחר בגוף שעובד לתקופה ממושכת ללא מנוחה. כדי להקל על הכאב בעין, יש לתת לשריר להתרפות ולנוח מידי פעם. את זה עושים ע"י התמקדות אחת למספר דקות על מטרה מרוחקת, למשך מספר שניות. זה גורם להרפיית שריר העטרה ולהפחתה בתחושת הכאב. 

בנוסף - מומלץ להיבדק בהקדם ע"י רופא עיניים כדי לשלול סיבות אחרות לכאב ולטשטוש בראייה.

בברכה,


פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה