חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

אינטרלאסיק- סיכונים וסיבוכים11/05/2018

שלום, לאחר שעשיתי בדיקת התאמה אובחנתי כמתאימה לניתוח בשיטת האינטרלאסיק.
רציתי לשאול מה הם הסיכונים הכרוכים בניתוח זה והאם קיים סיכוי, גם אם מזערי, של פגיעה שאינה ניתנת לריפוי?

תודה רבה מראש,
שחר.

שלום שחר,

אינטראלאזיק הוא ניתוח להסרת משקפיים בלייזר בו משתמשים בשני לייזרים שונים בשני שלבים: בשלב הראשון מבוצע פיצול שכבתי בקרנית ע"י לייזר פמטו-סקונד, שיוצר את המתלה. בשלב שני מרימים את המתלה ומסיטים אותו הצידה, ומבצעים על המשטח שנוצר לאחר הפיצול את לייזר השיוף (אקסיימר לייזר).

הניתוח בטוח ומצליח, ומכשירי הפמטו-סקונד לייזר כיום מסוגלים לבצע את חיתוך המתלה תוך זמן קצר של 12 שניות ובצורה בטוחה ומדוייקת. לעיתים נדירות מאוד עלול להיות מצב של חיתוך חלקי או חוסר חיתוך מסיבות שונות. במצב זה לא ניתן להרים את המלה ולעבור לחלק השני של הניתוח. תופעה זו לא גורמת לנזק לעין, וניתן לעיתים לחזור על פעולת הפיצול, או לדחות את הניתוח ולבצעו במועד מאוחר יותר בשיטה השניה (PRK).

לחצי כאן למידע נוסף על הניתוח בשיטה זו. בפסקה האחרונה בדף הזה תמצאי מידע על היתרונות והחסרונות של השיטה. ככלל לכל שיטה יש יתרונות וחסרונות. כשבאים לעשות הערכת סיכונים מול סיכויים חשוב להבין מהו המצב בו אנו נמצאים כיום. אם את מרכיבה כיום עדשות מגע, הרי שאת עושה דבר שמסוכן לעיניים בהרבה מכל ניתוח כלשהוא להסרת משקפיים בלייזר. רב האנשים לא מודעים לסכנות הכרוכות בשימוש בעדשות מגע, ומדובר בסיכון שהוא כלל לא "מזערי" (אם נשתמש במילה שלך...).

בברכה,

פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה