חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

זבובים מול העיניים13/04/2017

שלום רב לפני כ שבוע הבחנתי בהבזקים כשאני מזיז את העיניים בחדות ימין ושמאלה בשתי העיניים הייתי בבדיקה מקיפה אצל 3 רופאי עיניים ששללו קרע ברשתית והפרדת זיגוגית וכו וכו הכל תקין שמתי לב שההבזקים בעצם זה מהזבובים שיש לי מול העיניים כשהם עוברים ואני במקום מואר אז רואים כמין הבזק שבעצם זה ה"לכלוך" שיש בתוך העין (הזבובים) השאלה אם הכל תקין ואין הפרדה לא ברשתית ולא בזיגוגית למה אני רואה את הנקודות באופן קבוע זה לא משו נירולוגי שנעלם אלא משהו שעם תזוזת העין זה זז ביחד כאילו זה בתוך העין עוד פרט חשוב הזבובים האלה הם למעלה איפה שהריסים משם הם "יוצאים" עד למרכז העין בתנוחות מסיומות.תודה רבה!

שמעון

שמעון שלום רב,

התהליך אותו אתה עובר בעיניים נקרא הפרדות הזגוגית (Posterior Vitreous Detachment). זה תהליך המתרחש כמעט אצל כולנו בשלב כלשהוא בחיים. הזגוגית היא ג'ל שקוף הממלא את החלק הפנימי של גלגל העין. כשאנחנו צעירים הזגוגית שקופה וצלולה. עם הגיל מתרחשים בזגוגית שינויים, שבהם החומר המרכיב אותה הולך ומתפרק, ובמקום ג'ל נוצר נוזל במרכז הזגוגית (כלומר: תהליך של התנזלות של מרכז הזגוגית). כתוצאה מכך מתרחשת תנועה קדימה ופנימה של החלק האחורי וההיקפי של הזגוגית אל המרכז. הדבר גורם להתנתקות של הזגוגית מהרשתית. במהלך ההתנתקות נוצרת משיכה של הרשתית ההיקפית, דבר המתבטא בהבזקי אור. לעיתים נוצרים קרעים וחורים בהיקף הרשתית בתהליך הזה, דבר המחייב טיפול מיידי בלייזר סביב החורים, כדי למנוע הפרדות של הרשתית.

הזבובים שאתה רואה הם איזורים של עכירויות נקודתיות הנוצרות בתוך הזגוגית כתוצאה מתהליך ההתנתקות והדחיסה של הזגוגית כלפי המרכז. העכירויות הם לעיתים תוצאה של משקעים חלבוניים שנוצרו בזגוגית, או חלקים מהרקמה המקשרת בין הזגוגית האחורית ועצב הראייה. בגלל שהזגוגית היא ג'ל, הנקודות הללו מטיילות בתוך הג'ל, במיוחד כשמניעים את העיניים או את הראש מצד לצד. לעיתים הן שוקעות מתחת לציר הראייה ומפסיקות להפריע. לעיתים הן נשארות מול ציר הראייה, ומפריעות בזמנים שונים לראייה. הן יוצרות מטרד, אך מעבר לכך אין בהם שום דבר מסוכן. במשך הזמן מתרגלים להן, ושוכחים מקיומן.

יחד עם זאת, מכיוון שתהליך התנתקות הזגוגית כרוך לעיתים בהיווצרות חורים ברשתית - חובה ללכת לבדיקת רופא עיניים. הרופא ירחיב את האישונים, ויבדוק את היקף הרשתית בעזרת עדשה מיוחדת. אם ימצאו חורים ברשתית, יבוצע טיפול בלייזר סביבם. הרופא ידריך אותך בקשר לסימנים של הפרדות הרשתית, ויזמין אותך לבדיקת מעקב על פי הצורך.

בברכה,

פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה