להתבונן, לשאול, לגלות

לראות את כל הצבעים שבעולם

לראות תמיד, בכל גיל

לראות רחוק, ללא גבולות

לראות את הגוונים והאורות

לראות ברור, להיות חופשי

  • צור קשר

    צור קשר לקביעת תור למרפאתו של פרופ’ אבי סלומון

    carnit.co.il

    carnit.co.il

    ניתן לקבוע תור לביקור פרטי במסגרת מרפאות השר”פ (שירות רפואי פרטי) במרכז הרפואי האוניברסיטאי הדסה עין-כרם. לקראת הביקור מומלץ להביא סיכומים או מסמכים רפואיים ותוצאות בדיקות קודמות, מידע על תרופות כלשהן הנלקחות דרך קבע אם יש כאלו, וכן מיפוי ממוחשב של הקרנית (אם מדובר בקרטוקונוס). כ”כ מומלץ להביא את המשקפיים הנוכחיות, ומשקפי קריאה אם יש כאלו.

    מרפאת השר”פ של פרופ’ סלומון פועלת בימים ראשון וחמישי החל מהשעה 15:00. להלן דרכים לקביעת תור:

    טלפון: 02-6778899

    לקביעת תורים ניתן להתקשר בימים ראשון-חמישי בין השעות 8:00 – 20:30, ובימי שישי בין השעות 8:30 – 12:00

    או ישירות למיה, מזכירתו של פרופ’ סלומון בטלפון: 052-6741425


    צור קשר לקביעת תור לבדיקת התאמה לניתוח להסרת משקפיים בלייזר


    טלפון ליצירת קשרניתן לקבוע תור לבדיקת התאמה לקראת ניתוח להסרת משקפיים בלייזר ב”הדסה אופטימל” – המכון של המרכז הרפואי הדסה להסרת משקפיים בלייזר, הנמצא בשני מיקומים:

    בית גיבור ספורט במתחם הבורסה רמת גן, רח’ מנחם בגין 7, רמת גן (מתחם הבורסה, ליד מלון לאונרדו סיטי טאואר, ו-5 דקות הליכה מתחנת רכבת תל אביב מרכז).

    הגן הטכנולוגי במלחה  ירושלים, בבניין המרכזי, קומה 6 (ליד קניון ירושלים, מלחה).

    בדיקות ההתאמה בהדסה אופטימל מבוצעות בימים ראשון, שלישי, רביעי ושישי. בדיקת ההתאמה קפדנית ומקיפה, והיא כוללת בדיקת משקפיים ע”י אופטומטריסטית, מיפויים ממוחשבים של הקרנית, בדיקת רופא עיניים מקיפה והסבר מפורט על תהליך הסרת המשקפיים בלייזר. יש לשריין כ-3 שעות לכל התהליך. בדיקת ההתאמה מבוצעת ללא תשלום וללא התחייבות כלשהיא מצידו של הנבדק. לבדיקת ההתאמה יש להביא את המשקפים הנוכחיות, ורצוי להביא את מרשמי המשקפיים הקודמים של השנתיים האחרונות (את אלו ניתן להשיג מהאופטומטריסט שלכם). מרכיבי עדשות מגע רכות צריכים להסיר את העדשות לפחות 24 שעות לפני הבדיקה. מרכיבי עדשות קשות צריכים להסיר את העדשות לפחות 3 ימים לפני הבדיקה. אם יש היסטוריה רפואית של מחלות וניתוחים מומלץ להביא מכתב מרופא המשפחה, וכן מידע על תרופות כלשהן הנלקחות דרך קבע אם יש כאלו.

    ניתן לקבוע תור לבדיקת התאמה לקראת הסרת משקפיים בלייזר באחד מהטלפונים הבאים:

    1-800-200-222

    02-6402222

    02-6402200

    בנוסף ניתן לתאם ישירות תורים הן למרפאות השר”פ והן לבדיקת התאמה להסרת משקפיים בלייזר דרך מיה, מזכירתו של פרופ’ סלומון, בטלפון:  052-6741425

    פרופ' אבי סלומון - מומחה למחלות וניתוחי קרנית, הסרת משקפיים בלייזר

    פרופ’ אבי סלומון – מומחה למחלות וניתוחי קרנית, הסרת משקפיים בלייזר


    צור קשר לקביעת תור למרפאה הציבורית של מחלקת עיניים: 02-584-2111


    צור קשר לקבלת מידע נוסף או העברת שאלה לפרופ’ אבי סלומון ע”י מילוי הטופס לפניך:

     

    שתפו ברשתות החברתיות:
    יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא


    קראתי והסכמתי לתנאי השימוש
    שאלות גולשים:

    20/11/2017 השתלת קרנית

    שלופ פרופסור סלומון,
    אני מחפש רופא מומחה לאמא שלי שעברה לפני מספר חודשים ניתוח קטרט, מאז העין לא במצב טוב. היו מספר תופעות מאז הניתוח והכל אמרו לה שזה יעבור והעין צריכה להחלים.
    לפני כשבוע וחצי היא התלוננה שהיא לא רואה בעין בכלל (רואה טשטוש) ולאחר בדיקה במחלקת עיניים בביה”ח ברזילי אמרו לה שיש לה בצקת בעין והעין עצלה ונתנו לה אנטיביוטיקה לשבוע.
    כל השבוע היא טענה שכלום לא השתנה והיום היתה לה ביקורת והודיעו לה שהעין במצב לא טוב ונדרש לבצע השתלת קרנית.
    אני אשמח לדעת אם התחום הנ”ל נמנה בין שאר ההתמחויות שלך ותוכל לבדוק אותה.
    מה הדרכים להגיע אליך? האם ניתן דרך לאומית זהב או ביטוח פרטי אחר?
    אודה לתשובתך,
    בברכה,
    מאיר

    שאגל 3
    שלום רב,

    אם יש לאמך בצקת בקרנית שאינה חולפת מספר חודשים לאחר ניתוח קטרקט - הרי שיתכן והיא זקוקה להשתלת קרנית שכבתית, ככל הנראה מסוג DMEK.

    אתה מוזמן לבדיקה במרפאתי. פרטים לקביעת תורים לבדיקה - בעמוד צור קשר באתר.

    בברכה,

     
    פרופ' אבי סלומון
    רופא עיניים ומומחה לקרנית

    15/11/2017 ראייה מטושטשת וערפילית בעקבות דלקת ויראלית

    שלום פרופ סלומון,
    אני כבר שבוע סובלת מדלקת ויראלית בשתי העיניים. לפני שלושה ימים התחלתי לקחת טיפות של מקסיטרול 3 פעמים ביום, ומאותו רגע התחלתי לראות מטושטש וערפל. אחרי יומיים הפסקתי את הטיפות, והראייה עדיין מטושטשת וערפילית. הלכתי לרופא שאמר שלא רואה כלום, ולא ככ התייחס לתלונה שלי על הראייה. אמר לי לקחת fml 4 פעמים ביום וברגע שאני מרגישה הקלה להתחיל להוריד מינון. עוד לא עשיתי זאת, כי אני גם מפחדת לפגוע בעין וגם מרגישה שאולי צריך לקבל חווד שנייה. אני כבר אובדת עצות. חייבת לציין שאני בהריון שבוע 28. אודה לך ואשמח לעצתך מה לעשות.
    תודה נוייה

    imagesDFCS4JZ8
    שלום רב,

    דלקת ויראלית הנגרמת ע"י אדנו-וירוס עלולה להמשך כ-4 שבועות בשלב החריף, ולגרום להופעת תסנינים בקרנית הגורמים לירידה בראייה. הטיפול הוא מתן טיפות סטרואידים לתקופה ממושכת, תוך כדי מעקב רופא עיניים, וירידה הדרגתית ואיטית מאוד של תדירות הטיפות ביום, על פני מספר שבועות. התחלה והפסקה של הטיפול למספר ימים כל פעם בודאי שאינה עוזרת, ואף עלולה לגרום להחמרת המחלה.ההחלטה על תזמון הירידה במינון היומי צריכה להיות לאחר בדיקה של רופא עיניים. יש גם לבדוק את הלחץ התוך עיני בזמן הטיפול בסטרואידים.

    מומלץ לפנות למומחה לקרנית לקבלת טיפול מתאים.

    בברכה,

     
    פרופ' אבי סלומון
    רופא עיניים ומומחה לקרנית

    14/11/2017 פגיעה בראייה לאחר ניתוח השתלת עדשה במעבר מאור לצל

    אני בת 23 ועברתי ניתוח של השתלת עדשה לפני כשנה.
    מלכתחילה המעברים מאור לחושך למשל בנהיגת יום וכניסה למנהרה היו קשים
    מבחינת חוסר יכולת לראות.

    הרופא המליץ לי על טיפות מסוג Alphagan למשך חודשיים
    וטען כי יתכן שתוך חודשיים העין תסתגל אוטומטית למעברים.
    הבנתי שהטיפות מיועדות לטיפול בלחץ תוך עיני ולא ברור לי
    מהם היתרונות של הטחפות עבורי?

    חגית

    Spiders_Eye_by_x_xLithiumx_x
    שלום חגית,

    טיפות Alphagan אכן מיועדות לטיפול בלחץ תוך עיני, אך בנוסף יש להן השפעה על התכווצות האישון. הקטנת גודל האישון בלילה עשוייה להביא להפחתה בעיוותים האופטיים הקיימים בנהיגה בלילה, ומונעת סנוורים והילות. אם הבעיה שלך היא סנוורים והילות בחושך - השימוש בטיפות עשוי לעזור לך.

    מצד שני - אם הבעייה היא שאת לא יכולה לראות במעבר הפתאומי מאור לחושך (למשל בכניסה למנהרה תוך כדי נהיגה) - אז כנראה הסיבה היא שהאישון לא מתרחב מספיק במעבר מאור לחושך. כשאנחנו עוברים מאור לחושך האישון מתרחב, ומאפשר כניסת יותר קרני אור לעין, וכך מתאפשרת ראייה גם בתנאי חשיכה. חלק מהעדשות התוך עיניות המושתלות בעין (במיוחד עדשות ארטיזן) מגבילות את התרחבות האישון, מכיוון שהן תפוסות על הקשתית. ההגבלה בהתרחבות האישון יכולה להסביר את הקושי שיש לך במעבר מאור לחושך. אם אכן זה המצב - אזי השימוש בטיפות Alphagan לא יעזור, ואולי אפילו יקשה עליך יותר, מכיוון שהאישון יתכווץ יותר ממה שהוא כיום.

    עלי לציין שאני כמובן לא יודע איזו עדשה השתילו לך, מה השפעתה על קוטר האישון, ומה היו השיקולים של הרופא המנתח שהמליץ לך על הטיפול הזה. יתכן שהיו לו שיקולים אחרים שהביאו אותו להמליץ לך על השימוש בטיפות אלו, ובכל מקרה מומלץ לפנות אליו להתייעצות חוזרת.

    בברכה,

     
    פרופ' אבי סלומון
    רופא עיניים ומומחה לקרנית

    02/11/2017 אלרגיה לעדשות מגע

    שלום. אני מרכיבה עדשות מגע שנתית רכות כבר 15 שנה. לפני כשנה התחלתי להרגיש אי נוחות ועכשיו יש לי לעיתים תכופות תחושת יובש והפרשה דמויית חוטים רירית שקופה למחצה בתדירות גבוה. רופא אבחן אותי כאלרגית לעדשות מגע ונתן לי מרשם לאופטילסט טיפות. בהתחלה הפחית תופעות של אלרגיה וכעת לא עוזר שום דבר. גם טיפות נגד יובש (הילוקומוד) לא עוזרות. מה ניתן לעשות? האם יש פיתרון? האם החלפת עדשות מגע יכולה לפתור את הבעיה?
    בנוסף- האם יש ניתוחים להסרת משקפיים שמתאימים למספרים גבוהים (-15)??

    תודה רבה

    watermark
    שלום רב,

    הגיע הזמן להפסיק את השימוש בעדשות מגע.

    לגבי התאמתך להסרת משקפיים בלייזר - את מוזמנת לבדיקת התאמה. אנא תאמי ב- 052-6741425.

    בברכה,

     
    פרופ' אבי סלומון
    רופא עיניים ומומחה לקרנית

    24/10/2017 ניתוח PRK

    פרופ’ סלומון שלום רב,
    אני מתעניינת בניתוח להסרת משקפיים ולאחר הסברים המפורטים שלך חושבת על ניתוח PRK . אשמח אם תוכל לתת קצת יותר הסבר על ההבדלים בין השיטה PRK TRANS , לבין PRK רגיל. מה לדעתך השיטה המעודפת?
    בברכה ובתודה

    רגינה

    לייזר כללי 1
    שלום רגינה,

    ב- PRK מסירים את שכבת האפיתל לאחר חשיפה של מסר שניות לתמיסת אלכוהול בריכוז 20%. שיטה זו מסירה בצורה מדוייקת את כל שכבת תאי האפיתל, ומאפשרת לבצע לאחר מכן את טיפול הלייזר במדוייק על פני הסטרומה של הקרנית.

    ב- Trans epithelial PRK מוסרת שכבת האפיתל בעזרת הלייזר, ולאחר מכן מבוצע טיפול הלייזר העיקרי על הסטרומה של הקרנית. הבעיה בשיטה זו שאי אפשר לדעת מראש מהו העובי המדוייק של שכבת תאי האפיתל. העובי משתנה מאדם לאדם. לכן בהסרה בעזרת הלייזר לא תמיד מסירים את כל התאים, או לפעמים מסירים חלק מהסטרומה. התוצאה היא חוסר דיוק כאשר מבצעים את השלב השני העיקרי של הלייזר.

    מחקרים שהשוו בין שתי השיטות מצאו שהסרת האפיתל בעזרת תמיסת אלכוהול מביאה לתוצאות מדוייקות יותר, ולכן אנו משתמשים בשיטה זו.

    בברכה,

     
    פרופ' אבי סלומון
    רופא עיניים ומומחה לקרנית

    06/10/2017 הרגשה של עצם זר בעין ימין

    הי ד”ר אבי,
    אני בן 33, בריא בדכ ומרכיב עדשות מגע חודשיות.
    לפני שבוע וחצי התחלתי לחוש בעין ימין , לפתע, תחושה של עצם זר .
    לאחר יומיים הלכתי לרופא עיניים שנתן לי אופטילסט ואמר שאני סובל מאלרגיה ב2 העיניים.
    השתמשתי בטיפות אך לא הרגשתי שיפור ולאחר 4 ימים הלכתי לרופא אחר שטען שיש לי דלקת ונתן לי FML. אני משתמש בזה כבר 6 ימים ואין שיפור.
    חשוב לי לציין שהעין לא אדומה ואין הפרשות אבל מרגיש כאילו יש לי עצם זר בעין.
    כמובן שמאז תחילת הטיפולים אני מרכיב משקפיים ולא משתמש בעדשות. אני לא יודע מה לעשות ומה יש לי בעין …

    שאלה נוספת – האם ייתכן שיש לי משהו בעין והרופאים לא רואים את זה ?

    imagesAK0SIJ0H
    שלום רב,

    כנראה שפיתחת תגובה אלרגית דלקתית לעדשות המגע, או לתמיסת החיטוי של העדשה. מדובר בתופעה הנקראת Contact lens intolerance (אי סבילות לעדשות מגע), והמתפתחת במוקדם או במאוחר במרבית מרכיבי עדשות המגע. התגובה מתבטאת באודם, צריבה, דקירות, תחושת גוף זר או גרד, בעקבות הרכבת העדשות. הטיפול הוא הפסקת השימוש בעדשות בצמיתות, ומעבר למשקפיים, או הסרת משקפיים בלייזר.

    בברכה,

     
    פרופ' אבי סלומון
    רופא עיניים ומומחה לקרנית

    30/09/2017 אחרי ניתוח

    שלום דוקטור
    עשיתי ניתוח prk ב10 לחודש
    ועכשיו בסוף החודש גיליתי שאני בהריון
    זאת אומרת שבזמן הניתוח זה היה הריון בן כמה ימים
    יכול להיות שהניתוח לא יצליח בגלל ההריון?
    לפי מה שאני יודעת לא עושים ניתוח לאישה בהריון
    מודאגת😔
    תודה רבה.

    458188-10-oh-brad
    שלום רב,

    אמנם לא עושים ניתוחי לייזר בהריון, אך לא נראה לי שאת צריכה להיות מודאגת מכיוון שמדובר בימים הראשונים של ההריון. יחד עם זאת מומלץ להתייעץ עם רופא הנשים שלך בקשר לטיפות העיניים שאת לוקחת, והאם מותר או אסור לקחת אותן במהלך ההריון.

    בברכה,

     
    פרופ' אבי סלומון
    רופא עיניים ומומחה לקרנית

    23/09/2017 מונוויז’ן בעזרת עדשות

    שלום רב,
    מזה כעשור יש לי משקפי מולטיפוקל אליהן איני מצליחה להתרגל! אחד האופטומטריסטים הציע לי להרכיב עדשות מגע וליצר “מונוויז’ן” כדי שאוכל לראות יחסית טוב בכל מצב נתון. הפתרון משרת אותי נאמנה במהלך התקופה אולם לאחרונה אני רואה הרבה פחות טוב או ליתר דיוק, רואה מטשושטש ומרגישה שאני צריכה “תגבור”. האם ניתן להגיע אליך לבדיקה ולהתאמה מדויקת יותר של עדשות ? אולי בהמשך אשקול ניתוח. אגב, האם אתה מקבל גם בתל אביב/ אזור המרכז? תודה ושנה טובה

    סיגל

    Picasso_B_1063
    שלום סיגל,

    אני לא אופטומטריסט, ואינני עוסק בהתאמת משקפיים או עדשות מגע. עליך לפנות לאופטומטריסט, ואם את לא מרוצה מהתוצאה שאת מקבלת - את יכולה לפנות לאופטומטריסט אחר.

    משקפיים מולטיפקוליות או תיקון בשיטת monovision מחייבים עדכון אחת ל2-3 שנים, בגלל עלייה מתמדת של התיקון לקרוב. אם באמצע שנות ה-40 אנו זקוקים לתוספת של 1.25+ דיופטר לצורך קריאה, הרי שלקראת גיל 50 התוספת לקריאה מגיעה ל 1.75 ד', לקראת גיל 55 ל- 2.25 ד', ולקראת גיל 60 ל- 2.50 עד 3.00 ד'. לכן יש להיבדק מידי פעם ע"י האופטומטריסט שלך, ולהתקין משקפיים חדשות בהתאם לבדיקה.

    השימוש בעדשות מגע אינו מומלץ בגילך (אני מניח שאת באמצע שנות ה-50 לחייך), מכיוון שהוא גורם ליובש בעיניים, לתגובה אלרגית, ולעיתים לזיהומים בקרנית. עם הגיל עולה השכיחות של יובש בעיניים, והשימוש בעדשות מגע מחמיר אותו. כ"כ בשימוש ממושך ולא זהיר בעדשות מגע יתכנו אף תסנינים דלקתיים בהיקף הקרנית ובצקת של אפיתל הקרנית. יתכן שאלו תורמים לראייה הלא מיטבית שלך.

    אפשרות נוספת היא להשתמש במשקפיים נפרדות לקריאה ולמרחק. ניתוח לייזר יתקן את הראייה לרחוק, ותזדקקי בכל מקרה למשקפי קריאה אחרי הניתוח. ניתן לבצע ניתוח בשיטת monovision, עם תיקון דומה לעדשות המגע שלך. לשיטה זו יש חסרונות ויתרונות עליהן תשמעי מהרופא המנתח.

    בברכה,
    פרופ' אבי סלומון
    רופא עיניים ומומחה לקרנית

    15/09/2017 floaters

    הבנתי מימך שאני סובל ממחלה בעיניים שניקראת floaters האם זה מסביר את הכבדות שלא מרפה מהעיניים ? כי הייתי בטוח שזה מהעדשות מגע ולכן עשיתי ניתוח לייזר .

    מיכאל

    angelfish_blueface_eye
    שלום מיכאל,

    ה- floaters הם עכירויות שצפות בתוך הזגוגית (החלק הפנימי השקוף של גלגל העין). זו תופעה שמתרחשת אצל מרבית האנשים בשלב כזה או אחר בחייהם. הזגוגית מורכבת מחומר צמיג שקוף, כמו ג'ל, ובשלב מסויים בחיים היא עוברת התנזלות בחלקה הפנימי. כתוצאה נוצר תהליך של תזוזה קדימה של החלק האחורי של הזגוגית, שנמשך כלפי המרכז שעבר התנזלות. כתוצאה מכך נוצרת התנתקות של החלק האחורי של הזגוגית מהרשתית. בתהליך זה נוצרות עכירויות בתוך הזגוגית. עכירויות אלו הן חלקיקים של רקמת חיבור שנוצרו במהלך אותה התנתקות מהרשתית, או התעבויות מקומיות של הזגוגית. הם מרחפים בתוך חלל הזגוגית, לעיתים מפריעים ולעיתים נעלמים, אך אינם מסוכנים ואינם גורמים לנזק כלשהוא. לא מדובר במחלה, אלא במצב המתפתח ברוב האוכלוסיה. אין למצב הזה טיפול כלשהוא.

    אין כל קשר בין ה floaters ובין ניתוחי הסרת משקפיים בלייזר, ובוודאי שאין להם כל קשר לעדשות מגע.

    בברכה,

     
    פרופ' אבי סלומון
    רופא עיניים ומומחה לקרנית

    28/08/2017 לייזר אחרי אבצס

    היי. אשמח לדעת אחרי שנרפאתי מאבצס עוד כמה זמן אוכל לעשות לייזר בעיניים?

    רביד

    eye-art13
    רביד שלום,

    ניתן לענות לשאלתך רק לאחר בדיקת התאמה. אתה מוזמן לתאם אצלנו בדיקת התאמה ב 052-6741425.

    בברכה,

     
    פרופ' אבי סלומון
    רופא עיניים ומומחה לקרנית

    18/08/2017 צניחת עפעף

    נותחתי לפני כחודש ניתוח להסרת גידול מנינגיומה. מאז הניתוח עפעף העין סגור. יש מצמוץ בעפעף והראייה בעין תקינה. נאמר ל שהעצב קבל טראומה וסביר שהעפעף ייפתח. עניין של זמן סבלנות.
    השאלה: האם קיים טווח של זמן להערכה זו? מה הם הההליכים אם העפעף לא ייפתח?

    dali
    שלום רב,

    התאוששות העצב ה-3 לאחר ניתוח נוירוכירורגי תלויה במידת הפגיעה בו. אם העצב נפגע כתוצאה מלחץ מכני, בצקת או דימום, הרי שתיתכן חזרה לתפקוד תוך מספר חודשים עד כשנה. מצד שני יתכן שהעצב נחתך לחלוטין במהלך הניתוח, ואז לא יהיה שיפור. הערכת מידת הנזק שנגרמה לעצב ה-3  צריכה להיעשות ע"י ההנוירוכירורג שביצע את הניתוח.

    העצב ה-3 מעצבב את השריר שמעלה את העפעף, אך גם חלק מהשרירים המניעים את העין. שיתוק מלא של העצב ה-3 גורם לצניחת העפעף, אך גם גורם לפזילה (המתבטאת בפזילה של העין החוצה - אקזוטרופיה, וחוסר יכולת להסתכל למעלה, למטה או פנימה). אם לא יהיה שיפור ספונטני, יהיה צורך בניתוחים לתיקון הפזילה, ובניתוח להרמת העפעף. ניתוחים אלו מתבצעים ע"י מומחים לרפואת עיניים ילדים ופזילה וע"י מומחים באוקולופלסטיקה (ניתוחי עפעפיים, ארובה ודרכי דמעות).

    בברכת רפואה שלמה,

     
    פרופ' אבי סלומון
    רופא עיניים ומומחה לקרנית

    13/08/2017 טיגסון

    שלום רב אני סובלת מיזה הרבה שניים מטיגסון בשנה האחרונה זה פשוט מפריע לי מאוד אני לא יכולה לצאת מהבית בשעות הבוקר אני מטופלת בסטרוידים שגם זה כבר לא עוזר כול כך ויש לי לחץ חזק בעניים רציתי לדעת איזה טיפול יש שהוא לא סטרויאידים וממה נגרם המחלה הזו

    ליאת

     

    TAM_ParrotFishEye_big
    שלום ליאת,

    מחלת טיגסון (בשמה המלא - Thygeson Superficial Punctate Keratitis) היא מחלה מסתורית, שהסיבות לה אינן ידועות. היא מתבטאת בההופעת תסנינים דלקתיים בתוך אפיתל הקרנית, הגורמים לכאב רב ולירידה בראייה. טיפול מקומי בטיפות סטרואידים גורם להם להיעלם במרבית המקרים תוך מספר שעות עד מספר ימים. בין ההתקפים הקרנית שקופה ותקינה ואין כל סימן לכך שהיה התקף.

    אין בשלב זה טיפול שאינו סטירואידלי. ניתן לנסות להשתמש בטיפות ציקוספורין A (רסטאזיס) או במשחת טקרולימוס (פרוטופיק), אך אלו החלטות שרופא העיניים שלך צריך לקחת. בדכ הטיפול בסטרואידים לא צריך להימשך יותר מיום-יומיים כדי לגרום לעצירת ההתקף, ולכן צריך להיות במעקב הדוק של רופא העיניים שלך, שיגיד לך מתי להתחיל ומתי להפסיק את הטיפול. יתכן שאת לוקחת טיפול ממושך מדי, גם מעבר לזמן ההתקף.

    בברכה,
    פרופ' אבי סלומון
    רופא עיניים ומומחה לקרנית

    07/08/2017 דלקת עיניים אצל ילד בן 6

    הי פרופסור, הבן שלי בן 6 אובן כסובל מורנליס- דלקת עיניים אלרגית.. טופל תקופה בfml, ולאחר מכן כ3 שבועות באופטליסט, לאחר שהרופאה ראתה שהטיפול לא עוזר עברנו לטיפול בלבוסטין פעמיים ביום, הטיפול הנל עדיים לא עןזר והילד עדיין ממשיך לסבול. קיבלנו גם משחה שמכילה סטרואידים שמאוד עזרה אבל לא ניתן להמשיך אותה תקופה ארוכה.. לצערנו שום טיפול לא עוזר לילד, כל ביקור אצל הרופאה המטפלת ניכר כי אין שינוי כלל בפפילות בעיניים.
    ניסינו לגשת לרופאה אחרת שכאשר ראתה את הפפילות שיש לילד בעניים אמרה שצריך ישר לבצע הזרקת סטרואידים לעפעפיים ןזה הפתרון הכי נכון לילד כרגע כדי שלא יסבול מכאבים. שאלתי היא האם מסוכן הטיפול הזה? האם ישנם אחןזי הצלחה לילדים שבוצע לבם הזרקת סטרואידים? הדבר מאוד מלחיץ אותי ואת בעלי. אני יודעת שיש את המשחה שמיועדת לעור..איך אדע שהיא תהיה יעילה גם לילד שלי? כי כששאלתי את הרופאה המטפלת על כך אמרה ששמעה על כך אבל לא לוקחת סיכון בלתת את זה.

    טל

    sunset-eyeball
    שלום טל,

    הטיפול בסטרואידים לדלקת אביבית (ורנליס) בילדים מועיל זמנית, וכרוך בסיכונים רבים כגון לחץ תוך עיני גבוה וקטרקט. הזרקת סטרואידים ללחמית גורמת להשפעה מתמשכת, שגם עלולה לגרום לתופעות לואי מתמשכות, כגון עלייה בלחץ התוך עיני לתקופה ארוכה. מצד שני - הטיפול במשחת פרוטופיק אינו כרוך בסיבוכים, וכבר שנים רבות הוא ניתן בארץ וברחבי העולם כטיפול יעיל במחלה זו.

    הרופאה שאמרה לך שהיא "לא לוקחת סיכון" מוכנה לתת לך תרופה מקובלת (סטרואידים) שבוודאות גורמת לתופעת לוואי, אבל לא מוכנה לרשום לך תרופה שבוודאות מועילה ואינה גורמת לתופעות לוואי. במילים אחרות, היא מוכנה להמשיך ולסכן את הבן שלך ע"י רישום של טיפול מזיק, אבל היא לא מוכנה לסכן את עצמה ע"י רישום של תרופה שלא רשומה לאינדיקציה של מחלת עיניים אלרגית...

    בברכה,

     
    פרופ' אבי סלומון
    רופא עיניים ומומחה לקרנית

    02/08/2017 דלקת ויראלית של הלחמית אצל נער בן 15.5

    ד”ר שלום רב,

    בני בן ה- 15.5 אובחן כסובל מדלקת ויראלית של הלחמית בה נדבק מבני הקטן (בן כ-5) החל מה- 25.7 (עד כה כ-9 ימים. הוא קיבל טיפות (2 סוגים אחד ל-7 ימים ואחד ל-30 יום) ועוד טיפות ללפני השינה. הבנו מהרופא שהן להקלה בעיקר.

    במקרה נתקלתי באתר שלך בו קראתי את הכתבה העוסקת בתופעה זו וראיתי כי כתבת כי לעיתים בטיפול ממושך בטיפות סטרואידים לעיניים כדי לסלק את התסנינים הדלקתיים בקרנית.

    שאלותיי :
    א. באיזה שלב של המחלה יש צורך בסטרואידים?
    ב. האם אתה חושב שיש מקום שנגיע אליך לבדיקה? האם יש משהו שתוכל לעשות כדי להקל עליו? הוא מאוד סובל, יש לו רגישות מאוד גבוהה לאור, אינו מסוגל לפתוח את העיניים וסובל אף מירידה בראייה.

    אשמח לתשובתך המהירה!

    halloween-makeup-art-kikki-thumb640
    שלום רב,

    את ההחלטה על מתן סטרואידים עושה רופא עיניים לאחר בדיקת העיניים. ההחלטה על מתן הסטרואידים תלוייה בצפיפות התסנינים בקרנית והשפעתם על הראייה, ובממצאים נוספים כגון היווצרות קרום בלחמית הפנימית של העפעפיים (ממברנה בלחמית הטרסלית), ובמידת הסבל הכרוכה בדלקת. לא תמיד יש צורך בסטרואידים, ולעיתים מטוב לתת למחלה לעבור ללא טיפול. אולם ברגע שהוחל בטיפול בסטרואידים (ונראה לי שזה המצב אצלכם), אז יש לתת אותם לתקופה ממושכת תוך ירידה הדרגתית ואיטית, ותוך מעקב הדוק של רופא העיניים.

    אין צורך לבוא אלי. כל רופא עיניים בקהילה יכול וצריך לתת לך את המענה לבעיה הזו, שהיא נפוצה מאוד בשבועות האחרונים.

    בברכה,

     
    פרופ' אבי סלומון
    רופא עיניים ומומחה לקרנית

    31/07/2017 כאבי עיניים וצריבה מול מסכים עם משקפיים

    לפני חודשיים וחצי החלו תופעות של לחץ וכאב בעיניים. עייפות של העין ורגישות לאור במיוחד עם משקפיים. 2 רופאי עיניים לא מצאו כלום אופטרפיסטית טוענת שיש רגישות לאור והתחלה של פרסיוביה ונתנה מרשם למשקף מול מחשב וקריאה. אני בת 42. אך שום פתרון מצידה לא עזר. יש טעם להגיע אלייך? מחלת רקע פיברומילאגיה

    נעמה

    Mona_Lisa_detail_eyes
    שלום נעמה,

    ככל הנראה את סובלת מיובש בעיניים. ניתן להיבדק ולקבל טיפול מתאים אצל כל רופא עיניים.

    בברכה,

     
    פרופ' אבי סלומון
    רופא עיניים ומומחה לקרנית

    28/07/2017 ניתוח לייזר

    האם ניתן לבצע בדיקה חוזרת במכון אחר ? לפני מספר שנים בדקתי והתאמתי ללאסיק ועכשיו במקום אחר בדקתי והותאמתי לעדשות תוך עיניות כי עין אחת עצלה אבל גם אז היא היתה אז נאמר לי שהקרנית דקה אבל גם אז היה מדובר באותה קרנית אז מה הסיפור מאחורי זה ? האם כדאי לבצע אבחנה נוספת ?

    eye-art-photo
    שלום ליאת,

    כמובן. את מוזמנת לבדיקת התאמה אצלנו.

    לתיאום בדיקת התאמה: 052-6741425 או 1800-200-222.

    לפרטים נוספים על יצירת קשר לחצי כאן.

    בברכה,

     
    פרופ' אבי סלומון
    רופא עיניים ומומחה לקרנית

    24/07/2017 עדשות אורתו קיי

    שלום רב,
    ביתי בת 14. מביקור אצל רופא עיניים התברר שעחה לה בשנה המס מ1 1/4 ל 2 3/4. במשפחתנו אין בעיה של קוצר ראייה. האופטומטריסט המליץ על עדשות אורתו קיי יש הרבה יתרונות, אך קראתי שיש סכנה לזיהום. מה דעתך על עדשות אלו? האם הן בטוחות לישמוש, האם עדיף עדשות יומיות? האם אופומטריסט מנוסה יכול לתת מענה או שצריך רופא עיניים? בתי ילדה אחראית מאוד ועוסקת ביומיום בכדורעף.
    אודה עח תשובתך

    pop_art_eyes_by_xsuicidalcupcakex-d3i8by1
    שלום רב,

    הטיפול בעדשות האורטו-קיי הוא מסוכן מאוד, ובמיוחד בילדים. הסכנה העיקרית היא של זיהום בקרנית כשהעדשות נמצאות בעיניים במהלך הלילה.

    אם הבת שלך אחראית ומקפידה על הגיינה בסיסית היא תוכל להרכיב עדשות מגע רגילות, ורצוי יומיות. כשתגיע לגיל 18 היא יכולה לשקול הסרת משקפיים בלייזר.

    בברכה,

     
    פרופ' אבי סלומון
    רופא עיניים ומומחה לקרנית

    15/07/2017 דלקת בקרנית

    שלום, אני סובל מדלקת בקרנית שגורמת לעכירויות (ekc). כל זה קרה אחרי דלקת רגילה.
    אני נוטל טיפות fml פעם ביום וחושש מההשפעות ארוכות הטווח. האם יש טיפול אחר או חדשני יותר לבעיה?

    דן

    plastic-bottle-cap-art-mary-ellen-croteau-2
    שלום דן,

    למרבה הצער אין. הטיפול היחיד בתסנינים תת אפיתליאליים או עכירויות בקרנית המתפתחים בעקבות חשיפה לאדנו-וירוס הוא מתן מתמשך של סטרואידים בטיפות כמו FML או לוטמקס, תוך ירידה איטית, ותוך מעקב תכוף של רופא העיניים שלך. לעיתים יש צורך בטיפול של מספר חודשים, ובמקרים בודדים עד כדי שנה-שנתיים, עד להעלמות מלאה של כל התסנינים.

    בברכה,

     
    פרופ' אבי סלומון
    רופא עיניים ומומחה לקרנית

    01/07/2017 בירור לגבי הסרת משקפיים בלייזר

    פרופסור שלום רב,
    תודה על המידע המפורט באתר.
    אני רוצה לבצע בדיקת התאמה וניתוח לייזר להסרת משקפיים.
    1. מכיוון שאני מתלבטת אם, מתי והיכן לבצע את הניתוח, ולאחר שקראתי את ההסברים שלך, האם ניתן לקבל טיפול מלא על ידך? בדיקת התאמה,ניתוח וליווי ?
    אני מאיזור המרכז .

    2. אני בת 32,רווקה. האם כדאי לחכות עד אחרי סיום הלידות לביצוע הניתוח ? שמעתי מכמה נשים שעברו ניתוח להסרת משקפיים שלאחר הלידה חזר להם המספר.

    כמו כן, אני מרכיבה בערך 11 שנים עדשות מגע במשך הרבה שעות במהלך היום, היו לי מספר פעמים זיהומים בקרנית כתוצאה משימוש בעדשות מגע. לא בדקתי מעל שנה את המספר שלי.לפי מה שאני יודעת המספר הינו מינוס שלוש וחצי בשתי העיניים ב-4 שנים האחרונות.

    אודה על עזרתך,

    תודה רבה,

    שני .

    picasso109
    שלום שני,

    כמובן. אני בודק, מנתח ומבצע את כל בדיקות המעקב אחרי כל המנותחים שלי בעצמי (ולא שולח אותם לרופאים אחרים, או לאופטומטריסטים...).

    אם את יציבה במספר במשקפיים - ניתן לבצע את הניתוח כבר עכשיו. את גם לא יודעת מתי בדיוק תלדי, ומתי תסיימי את הלידות. ככלל - הריון ולידה לא גורמים לעליה במספר, אם המספר היה אמנם יציב לפני ההריון. מי שחושבת שהמספר שלה עלה בעקבות ההריון, זה בגלל שהמספר כנראה לא היה יציב גם קודם, והיה ממילא עולה.

    אם היו לך מספר זיהומים בקרנית בגלל עדשות מגע, אזי אסור לך להמשיך ולהרכיב אותן. אם היית עושה ניתוח להסרת משקפיים בלייזר - היית נמנעת מזיהומים אלו.

    ישיבה ליד המחשב או הנייד לא תעזור לך להסיר את המשקפיים... פשוט תבואי לבדיקת התאמה. 052-6741425 או 1800-200-222.

    בברכה,

     

     
    פרופ' אבי סלומון
    רופא עיניים ומומחה לקרנית

    29/06/2017 שני- קרדיט אבק

    פרופסור שלום המלצת לי כאן על משחת Protopic רכשתי אותה וחל שיפורמשמעותי בעיניים! אני משתמשת בה כבר שבוע האם ניתן להמשיך.להשתמש בה ללא הגבלה? קבעתי אליך תור לשרפ ב6/7, ואני רוצה לדעת האם אתה ממליץ לי להגיע למרות השיפור שחל…? תודה רבה

    שני

    Pop_arty_Eye__for_project__by_Jakeria
    שני שלום רב,

    אני מאוד שמח שהמידע כאן באתר עזר לך.

    בברכה,

     
    פרופ' אבי סלומון
    רופא עיניים ומומחה לקרנית

    27/06/2017 צילינדר לא סימטרי ואקטזיה

    שלום רב פרופסור סלומון,
    1.האם צילינדר לא סימטרי הינו גורם סיכון לפיתוח אקטזיה אחרי ניתוח PRK?
    עברתי PTK בשני העיניים בגלל ארוזיות חוזרות (ארוזיה בעין שמאל ממגבת נייר ומעין ימין -איך לא בגלל היחלשות האפיתל מאפקט התלישה של הסרת עדשות מגע רכות יומיות) שתיקנו את הבעיה – לא עברתי PRK בגלל הפחד מהסיבוך הזה. נתוני הקרניות שלי: (המנתח שלי בעיניים בזמנו אמר לי שחבל שלא עשיתי PRK)
    עין שמאל וימין 560 מיקרון כל עין.
    עין ימין -6.25 – עם צילינדר -1-
    עין שמאל- 6.25 – עם צילינדר של 2.25-

    מרשם יציב של לפחות שנה. בזמנו לפני שני ניתוחי PTK שעברתי אמרו לי אצלכם ובעיניים שאני יכול לעבור את הניתוח ללא בעיה(כלומר טיפוגרפית קרנית תקינה).

    2.האם ישנה גדילה מועטה של הסטרומה אחרי PRK שבה הקרנית מתעבה ככה שיוצא שעובי הקרנית הוא לא בדיוק כמות הרקמה שהוסרה?

    3.אני מברך אותך על זה שאתה אומר את האמת על עדשות מגע ועל סיבוכים אפשריים מאקטזיה מלאסיק. עדיף לסבול שבוע ולהנות מביטחון לטווח הארוך.

    ניר

    prk ring
    שלום רב,

    צילינדר לא סימטרי שבו ההבדל בדיופטרים בין הקמירות התחתונה לקמירות העליונה הוא פחות מ 1.6 ד' אינו גורם לאקטזיה. ניתן לבצע ללא בעיה PRK ברב המקרים. באמת לא ברור למה לא עשו לך כבר אז PRK. זה היה פותר את בעיית הארוזיות החוזרות, ומסיר ממך את הצורך למשקפיים או לעדשות מגע.

    אין כל גדילה של הסטרומה לאחר PRK, למרבה המזל, דבר הגורם ליציבות של התוצאה של הניתוח לשנים רבות.

    תודה. אני בהחלט מסכים. אנשים חכמים שמסתכלים קדימה בוחרים לעבור PRK (מרבית האנשים אינם כאלה...). למעשה - אין כל כך סבל בשבוע הראשון, בזכות התוכנית הטיפולית שלנו בשבוע שלאחר הניתוח. הסרת משקפיים בלייזר בשיטת PRK היא השיטה הבטוחה ביותר, ואני בטוח שהיא מתאימה כיום גם לך.

    בברכה,

     
    פרופ' אבי סלומון
    רופא עיניים ומומחה לקרנית

    25/06/2017 כאב בעין

    שלום,
    אמי בת 67, סובלת מזה כ 3 חודשים מכאבים עזים בעין שמאל. הכאבים החלו באופן די פתאומי והנם בעין אחת – שמאל בלבד.
    עברה בירור אצל 3 רופאי עיניים שלא מצאו דבר וכן אצל ניורולוג כולל בדיקות CT ו MRI שהיו תקינות.
    בבדיקה אצל אחד מרופאי עיניים ציין כי העין יבשה והמליץ על טיפול בתחליף דמעות, אולם לא היה שיפור בכאב גם לאחר תקופה ממושכת.
    שאלתי – האם ניתן לאבחן באופן מדוייק בעיה של יובש בעין והאם יש מקום לטיפול נוסף? האם יובש זה יכול להיות מקור הכאב או שישנם הסברים אחרים?

    love-motion-web-med
    שלום רב,

    כאבי "עזים" בעיניים אינם נגרמים בד"כ מיובש, ויש למצוא סיבה אחרת. סיבות אפשריות לכאבים כרוניים בעיניים יכולות להיות דלקת תוך עינית (uveitis), דלקת של אחד משרירי גלגל העין, דלקת של דופן העין (Scleritis) ודלק של עצב הראייה (Optic neuritis). גם דלקת של מערות הפנים (Sinusitis) עלולה לגרום לכאב מוקרן לעיניים.

    בברכה,

     
    פרופ' אבי סלומון
    רופא עיניים ומומחה לקרנית

    01/06/2017 בלפריטיס

    האם וכיצד ניתן לאבחן בלפריטיס בוודאות.
    הבן שלי סובל כרגע מנשירת ריסים וגבות, היה אצל רופא עיניים שאמר שיש לו בלפריטיס.
    לאחותו יש אלופיצאה, ובזמנו היא אובחנה בטעות כבלפריטיס, ואחכ החלה גם נשירת שיער.מן הסתם אנו בחרדות גדולים )-:

    אורית

    hidden_eye
    שלום אורית,

    דלקת עפעפיים (בלפריטיס) הא תופעה מאוד נפוצה, ויש לה סיבות רבות, וגם צורות ביטוי שונות. בלפריטיס יכולה להיות תוצאה של זיהום חיידקי כרוני בבלוטות העפעפיים וזקיקי הריסים. בלפריטיס יכולה להיות גם תוצאה של בעיה בייצור השומן בבלוטות מייבומיאן בעפעפיים, דבר הגורם לתהליך דלקתי כרוני לא זיהומי בקצות העפעפיים ובפתחי הבלוטות.

    הסימפטומים של בלפריטיס הם תחושות גוף זר ואי נוחות, צריבה, דקירות, הפרשה רירית והידבקות העפעפיים בבוקר, וכל התלונות הקשורות בעין יבשה. הסימנים של בלפריטיס הם רבים ושונים מאדם לאדם, וכוללים קשקשת על בסיסי הריסים, ריסים הפונות פנימה, ריסים לבנות, נשירת ריסים, כלי דם בקצות העפעפיים, בליטה של פתחי בלוטות מייבומיאן, הפרשה רירית, ולעיתים כלאזיון והורדיאולום (שעורה).

    כל רופא עיניים יכול לאבחן בלפריטיס ולטפל בה. הטיפול קשה , ממושך ולא תמיד עוזר, וכולל הגיינת עפעפיים, תחליפי דמעות, וטיפול נוגד דלקת מקומי וסיסטמי.

    מה שאת מתארת לא קשור בהכרח לבלפריטיס. נשירת שערות במקומות שונים בגוף, כולל הגבות והקרקפת אינם קשורים בד"כ לדלקת בעפעפיים. מומלץ לכן לפנות לרופא עור.

    בברכה,
    פרופ' אבי סלומון
    רופא עיניים ומומחה לקרנית

    01/06/2017 לייזר יאג

    אחרי טיפול לייזר יאג בעין ימין עלה הלחץ התוך עיני מ-18 בד”כ ל-25. האם זה אופייני וזמני או מצריך טיפול קבוע להורדת לחץ?

    יעל

    182926
    שלום יעל,

    מדובר בתופעה זמנית, המצריכה טיפול להורדת הלחץ התוך עיני. את הטיפול להורדת הלחץ והמעקב אחר הלחץ התוך עיני יתן לך הרופא שביצע את ה- YAG laser.

    בברכה,

     
    פרופ' אבי סלומון
    רופא עיניים ומומחה לקרנית

    17/05/2017 עצב בעין , ראיה כפולה שזזה ,צלקת ברשתית…

    עצב בעין , ראיה כפולה שזזה ,צלקת ברשתית , כאבי ראש מסביב לעין שמקרינים עד איזור אמצע הראש מעל העין והכל בצד שמאל

    שלום ,בהמשך חיפושי אחר פיתרון למצבי אשמח לעזרה
    לא יודע האם יש קשר נסיבתי אך זה המצב
    בן 37 סהכ מגדיר עצמי כחזק בריא אך בשנתיים האחרונות סובל
    לפי בדיקות העיינים שעשיתי יש לי צלקת ברישתית (משהו שנקרא קומבניד המרטומה)
    שנמצאת לא רק ממרכז הראייה
    ההשלכות של זה
    ירידה בראיה ,כפל ראיה אך לא כפי שמצוין פה אלא הכפל בא ליידי ביטוי שלמרות שיש ראיה כפולה אחד מהגופים שאני רואה כפול הוא בתזוזה ולכן גם משקפים פריזמטים לא יכולים לתקן
    כאבי ראש מטורפים

    השאלה שלי היא כזו
    נאמר לי שלא צריך להיות כאבי ראש …הייתי בבדיקות CT ו MRI ואין כלום
    אצל א.א.ג בדיקת סינוסים צד שמאל אין כלום
    בקיצור כל הדרכים הולכות לכיוון הבעיה בעין שמאל

    1.האם למרות שנאמר לי אחרת האם בכל זאת מקור כאבי הראש הן בגלל זה
    2.האם ידוע על דרך לתקן כי בעיקר קיבלתי תשובות זה מה יש תחייה עם זה …אבל לא לקחו בחשבון שזה כואב ללא סוף ..אלא רק שיהיה בעיית ראיה
    3.האם יש סיכוי שבנוסף לצלקת יש לי בעיה במשהו שמפעיל את העין …במקביל

    סליחה על הרישום הארוך אך אני נואש לפיתרון

    eyes of van gogh
    שלום רב,

    צר לי מאוד לקרוא על בעיותיך. בעיות אלו אינם בתחום מומחיותי. כפי שמצויין באתר זה - אני מומחה למחלות וניתוחי קרנית ולחמית (משטח העין החיצוני) ולהסרת משקפיים בלייזר.

    אתה זקוק למומחה למחלות הרשתית.

    בברכה,

     
    פרופ' אבי סלומון
    רופא עיניים ומומחה לקרנית

    16/05/2017 ביצוע ניתוח הסרת משקפיים TRANS PRK

    שלום רב פרופ.
    לאחר למידה של הליך הניתוח ובדיקה בשני מכונים, קבלתי אהחלטה לבצע את הניתוח
    בשני המכונים אמרו לי את הנתונים כפי שהם והמליצו לי על שיטת הPRK .
    אחד המכונים (אסותא) המליץ על שיטת הTRANS PRK שלטענתם יותר מדויקת..
    מקריאה בתשובת שלך שאתה מספק, ראיתי כי אתה פחות ממליץ על שיטת הTRANS מכיוון שהיא פחות מדויקת.
    בכל אופן עצרתי את החלטת הביצוע של הניתוח עד לאחר התייעצות איתך.
    בנוסף אשמח לדעת האם ניתן לבצע אצלכם את הניתוח בהשתתפות עם אחת מקופות החולים ?

    אודה מאוד על תשובתך .

    eye_makeup_so_far_by_laurengibson-d4osuvu
    שלום רב,

    אתה מוזמן לבדיקת התאמה אצלנו בהדסה אופטימל בכל עת. 052-6741425 או 1800-200-222.

    ניתוחים להסרת משקפיים בלייזר אינם מבוצעים בהשתתפות קופות החולים.

    בברכה,
    פרופ' אבי סלומון
    רופא עיניים ומומחה לקרנית

    12/05/2017 האם מכשיר בלייזר בסניף החדש שלכם ברמת גן/תל אביב חדש יותר מתקדם יותר מזה שבירושלים ?

    שלום פרופסור וסליחה על הטירחה
    האם מכשיר הלייזר להסרת משקפיים בסניף החדש יותר מתקדם/מדוייק מהמכשיר בירושלים ?
    תודה
    תודה

    בית גיבור ספורט, מתחם הבורסה רמת גן, רחוב מנחם בגין 7.
    שלום רב,

    שני המכשירים משוכללים ומעולים. המכשיר ברמת גן הוא אמנם מדור חדש יותר ועדכני יותר, אך גם המכשיר בירושלים מעולה. הדבר דומה להבדל בין אייפון 6 ואייפון 7. שניהם מעולים. אייפון 6 היה ועודנו מכשיר מצויין, ועדיין נמכר ברחבי העולם, ויש במקביל גם את אייפון 7 שהוא פשוט יותר מעודכן.

    לדעתי ההחלטה היכן לעבור את הניתוח תלוייה בעיקר בשיקולי הנוחות שלך, הקשורה במקום מגוריך והקרבה למקום בו תרצה לעבור את הניתוח, ואת כל ביקורות המעקב לאחר מכן.

    בברכה,

     
    פרופ' אבי סלומון
    רופא עיניים ומומחה לקרנית

    12/04/2017 דמעות ללא הפסקה

    אני בת 65, דומעת ללא הפסקה וסביבת העין צורבת. זה לא נעים. מה עושים?

    שרה

    eye-of-storm
    שלום שרה,

    דמעת וצריבה בעיניים בגיל 65 הם תוצאה של דלקת כרונית של משטח העין החיצוני (העפעפיים, הלחמית והקרנית). קיימות סיבות רבות לדלקת כרונית במשטח העין. הסיבות השכיחות הן תסמונת העין היבשה, דלקת עפעפיים כרונית או דלקת אלרגית של העיניים. סיבה נוספת לדמעת מרובה היא היצרות או חסימה של דרכי הדמעות (התעלות דרכן הדמעות מתנקזות מהעיניים אל שק הדמעות ומשם אל חלל האף).

    לכל אחד מהמצבים הללו יש תסמינים וסימנים יחודיים, ולכל מצב יש טיפול מתאים. אנא פני לרופא עיניים מומחה לקרנית או למומחה לעפעפיים ודרכי הדמעות (אוקולו-פלסטיקאי) לקבלת אבחנה וטיפול.

    בברכה,

     

     
    פרופ' אבי סלומון
    רופא עיניים ומומחה לקרנית

    28/03/2017 אינטרהלסיק או prk

    שלום, מקריאתי את המלצותיך נראה כי אתה ממליץ פחות על אינטרלסק בשל והסיכונים לטווח הארוך, אך הבנתי שזה תלוי בעובי העדשה ואין לי ממש אפשרות בחירה. בבדיקה שעשיתי נמצא עובי הנמוך מ 5 כך שהבנתי שאני יכולה לעבור רק ניתוח בשיטת לסק, ממנו אני חוששת מאוד!
    אודה מאוד לתשובתך בהקדם

    Picasso_B_1063
    שלום ורד,

    התכוונת לעובי הקרנית (ולא לעובי העדשה). כ"כ אני מניח שעובי הקרנית היה פחות מ-500 (ולא נמוך מ-5). בכל אופן - אם הקרנית שלך דקה, ניתוח לייזר בשיטת LASEK  או PRK (שני שמות נרדפים לאותה שיטה) הוא הניתוח המומלץ עבורך. אין לך כלל ממה לחשוש. הניתוח אינו מורכב, ובשיטות המבוצעות כיום - תקופת ההחלמה עוברת בד"כ ללא בעיות מיוחדות.

    את מוזמנת אלינו לבדיקת התאמה: 1800-200-222 או 052-6741425.

    בברכה,

     
    פרופ' אבי סלומון
    רופא עיניים ומומחה לקרנית

    15/03/2017 משקפיים לראיית טלוויזיה לעין ימין.

    בעין ימין עשיתי ניתוח לסגירת חור ברשתית, בתאריך 11/12/2016 וניסגר החור ואני עדיין רואה מטושטש מאד וגם מספרים גדולים אני לא רואה. בעין הבריאה השמאלית אני רואה 6/6 מרחוק וזקוקה למשקפי קריאה. הייתי בבדיקה אצל אופטומטריסט אשר אמר לי שאין אפשרות לשפר את הראיה בעין ימין ע”י משקפיים בשל הפער הגדול בין עין ימין לעין שמאל. האם ישנה אפשרות ע”י מס’ גדול מעל 6 של משקפיים לעין ימין שימקד שוב את הראיה לרשתית כדי לראות שוב בעין הימנית. או שהקביעה של האופטמטריסט היא קביעה סופית ואין מה לעשות בעין ימין .

    picasso-homer
    שלום רב,

    לא ברור לי האם ניתן להגיע לחדות ראייה מיטבית של 6/6 או קרוב לכך, בעזרת תיקון אופטי כלשהוא בעין הימנית. בעיקרון - פער גדול של מספרים בין 2 העיניים ניתן לתיקון ע"י עדשות מגע רכות או קשות, או ע"י ניתוח הסרת משקפיים בלייזר. זאת בתנאי שחדות הראייה המיטבית המתוקנת היא אמנם טובה. אם בגלל פגיעה ברשתית לא ניתן כלל להגיע לחדות ראייה טובה, אין טעם בעדשות מגע או בניתוח לייזר.

    בברכה,

     
    פרופ' אבי סלומון
    רופא עיניים ומומחה לקרנית

    02/03/2017 חשד לגלאוקומה

    שלום רב פרופ׳,
    נבדקתי אצלך בתחילת חודש דצמבר האחרון, שמי גיא ואני נמצא בחרדות כבר מספר ימים, אשמח לקבל ממך תשובה בנוגע לחשד שמטריד אותי כל-כך.

    לפני שבוע בדיוק התפרץ אצלי כאב ראש נוראי ופתאומי יש לציין, שעבר בעזרת אופטלגין, מאז אני חש דקירות חזקות אבל חולפות בחלק הפנימי של העין, כאב חד שמגיע פתאום וחולף אחרי שניה. יכול לא להופיע יום שלם, ולהיפך יכול להופיע בתדירות גבוהה יותר, אבל תמיד זה עניין של מספר שניות. בנוסף אני חווה בשתי העיניים רעד רציני מאוד של העפעפיים בפרט ומסביב לעיניים בכלל, ממש אפשר לראות את זה במראה. עין ימין בלבד גם קיבלה יומיים אודם ממש שקל שחלף גם הוא לאחר שעה או שעתיים לערך. ובכל השבוע הזה אני חווה כאב ראש (הפעם נסבל) חולשה, ומדי פעם בחילות, אבל ללא הקאות. חיפשתי קצת באינטרנט והגעתי לאתר של כללית ושירותי מכבי לעמוד של גלאוקומה, בשני האתרים מתארים די במדויק את הסימנים שאני מרגיש כגלאוקומה צרת זווית שמתפתחת במהירות. אגב מצויין שם שמי שמתפרץ אצלו גלאוקומה כזו יבחין גם בראיית הילה בצבעי הקשת מסביב לפנסים או אורות, לפיכך עשיתי לעצמי גם את הבדיקה הזו (עם הפנס של הפלאפון ופנס של תאורת הרחוב שלי) ובוודאות אני מבחין בהילה זו באופן ברור. כשהבנתי שאני ״מחזיק״ כמעט בכל הסימנים האפשריים כחשד למחלה זו ניגשתי למיון הקרוב לביתי (מאחר והתורים לרופא בקהילה די רחוקים) שם הרופא בדק לי לחץ והוא נמצא תקין לדבריו (16 בשתי העיניים) והוא ביצע בנוסף בדיקה מקיפה (ללא הרחבה) עם זכוכית מגדלת של עצב הראייה והדיסקה ונאמר שהכל תקין, מיד אחרי זה שוחררתי לביתי. שאלתי היא כזאת: האם לדעתך יש לי משהו שקשור למחלה הזו או שאני יכול להיות רגוע ו״לחכות״ שמצבי ישתפר? אם הלחץ בעין תקין, ויש לי משהו שקשור למחלה הזו, הרופא במיון היה מבחין בזה? במקרה שגלאוקומה פתאומית פורצת, זה דבר שאני אישית אמור להבחין או להרגיש בו מיד עקב כאבי תופת כמו שמתואר במאמרי האינטרנט? שוב, ברגע שהלחץ תקין, איך מזהים ומאבחנים בכלל את המחלה? מצטער על אורך ההודעה אבל אני אשמח אם תשפוך לי קצת אור על הנושא הזה שלא נותן לי מרגוע בשבוע האחרון.

    בנוסף אציין שאני קצר ראייה 1.5 בעין ימין עם צילינדר, ו1.75 בעין שמאל. עברתי גם ב-6.10 אירוזיה בעין שבעקבותה הוזרקו לי פעמיים זריקות תוך עיניות לעין ימין שלדברי הרופאים היו זריקות של ויטמין c.

    תודה רבה רבה, אשמח ואחכה בקוצר רוח לתשובתך.
    גיא, 26.

    confused
    שלום גיא,

    שני דברים: אחד - אין לך גלאוקומה (וקרוב לודאי שגם אין לך מחלה כלשהיא אחרת בעיניים). שניים - אתה זקוק לחופשה. עכשיו.

    בברכה,

     
    פרופ' אבי סלומון
    רופא עיניים ומומחה לקרנית

    02/03/2017 כאבי עיניים, עמוק בתוך העיין

    שלום, מזה שנים רבות אני סובלת מכאבים עיניים עזין שלעיתים מתפתחים גם לכאבי ראש. זה יכול להימשך מספר שעות, עד מספר ימים. הרבה פעמים עין שמאל כואב יותר מימין, סוג של כאב מפמפם.
    כשזה קורה, זה משתקף אותי.
    רופא העיניים אומר שיש לי פסילה סמויה שיתכן וגורמת לזה.
    מה עושים?

    sunset-eyeball
    שלום רב,

    הולכים ונבדקים אצל רופא עיניים... יש כל כך הרבה סיבות לכאבים בעיניים, וצריך לבדוק כדי לדעת את הסיבה ולהציע טיפול מתאים.

    בברכה,

     
    פרופ' אבי סלומון
    רופא עיניים ומומחה לקרנית

    28/02/2017 עינים עם אדמומיות וגרויי סביבם

    לאחרונה לערך כחודשים מופיע לי הלוך וחזור אדמונית מסביב לענים בעפעפים החיצונים ובצידי העין.
    אני מרכיב עדשות כ30 שנה.
    לפני כ 8 חודשים אובחנתי(מייד בהדבקה)כנשא h/i/v הנני מטופל מאז בשתי תרופות.
    emtriver teva 241 mg
    tivicay 50 mg
    הנני במצב אנדידקטיבל ובמצב טוב .
    רציתי לדעת אם אוכל להגיע ליעוץ?

    קשתית כחולה
    שלום רב,

    כמובן. אתה מוזמן לבדיקה.

    לקביעת תור למרפאתי בהדסה עין כרם אנא התקשר ל- 02-6778899 או ל- 052-6741425.

    בברכה,

     
    פרופ' אבי סלומון
    רופא עיניים ומומחה לקרנית

    16/02/2017 ניתוח PRK ועדשות מגע

    אני סובלת מקוצר ראיה ולא מסוגלת ללכת עם עדשות מגע. אני מצליחה להרכיב אותן ללא כל קושי, אך לאחר זמן קצר הן מתחילות להציק לי והמצב הולך ומחמיר. טיפות של דמעות מלאכותיות עוזרות בהתחלה אך לאחר כמה שעות אני צריכה לטפטף כל דקה, שזה בלתי אפשרי כמובן ואני חייבת להוציא את העדשות במידית. לא מדובר במצב של אי-נוחות, אלא בכאבים של ממש, כאשר אנני מצליחה להחזיק את העיניים שלי פקוחות. ניסיתי לעשות בירור בנושא אצל רופאי עניים ואופטומטריסטים, אבל לא נמצא שום הסבר למצב.

    היום היתי בבדיקת התאמה לניתוח לייזר בקליניקה אחרת ונמצאתי מתאימה רק עבור שיטת ה- PRK. אני יודעת שלאחר ניתוח כזה חייבים להרכיב עדשות כמה ימים באופן רצוף. כשתאירתי לרופא את הקושי שלי הוא “הרגיע” אותי באמירה שלאחר הניתוח יהיו לי כאלה כאבים שאני פשוט לא אשים לב לעדשות.

    האם זה בהחלט כל מה שיש כרגע להציע לי בהינתן המצב או שכדאי לי לבוא לביקור אצלך, שאולי יהו לך פתרונות נוספים?

    בטי

    דמעות1
    בטי שלום רב,

    פשוט מאוד - בואי אלינו ובצעי אצלנו את הניתוח בשיטת PRK. לא נראה לי שתסבלי מכאבים.

    לאחר הניתוח בשיטת PRK כפי שהוא מבוצע אצלנו, לא סובלים בד"כ מכאבים. תיתכן תחושת אי נוחות, תחושת יובש או מעט צריבה, אך בזכות הפרוטוקול הטיפולי שלנו מרבית האנשים לא סובלים כלל, וחלק מהאנשים סובלים תחושת אי נוחות קלה בשבוע הראשון לאחר הנתוח.

    את מוזמנת לקבוע אצלנו בדיקת התאמה: 1800-200-222.

    בברכה,
    פרופ' אבי סלומון
    רופא עיניים ומומחה לקרנית

    08/02/2017 קביעת תור בשר”פ

    אני רוצה להגיע להתייעצות לגבי קרטוקונוס, אובחנתי כשהגעתי לבדיקת התכנות להסרת משקפיים בלייזר.
    השאלה אם צריך להגיע עם בדיקות לפני? מיפוי וכדומה, או שהכל מתבצע אצלכם.
    תודה!

    גיא

    תמונה 8
    שלום גיא,

    כל הבדיקות מתבצעות אצלנו, כולל מיפוי של הקרנית. יחד עם זאת מומלץ להביא את כל הבדיקות הקודמות שנעשו לך, ובעיקר תוצאות של בדיקות רפרקציה (המספרים במשקפיים) בעבר, ומיפויי קרנית מהעבר אם יש לך.

    בברכה,

     
    פרופ' אבי סלומון
    רופא עיניים ומומחה לקרנית

    05/02/2017 מיקרופטלמיה

    שלום, אני בן 37 נולדתי עם עין עצלה מלידה:
    מיקרופטלמיה.
    אני לא רואה בכלל בעין שמאל, רואה רק אור וצלליות למרחק של חצי שמטר בערך
    אני לובש עדשה סקלראלית לצורך האסטיקה בלבד.
    רציתי לדעת האם קיים טיפול / טכנולוגיה חדשה שמאפשרת טיפול כלשהי לבעיה שלי?

    שי

    416-Large
    שלום שי,

    למרבה הצער אין כל דרך לעזור לך.

    בברכה,

     
    פרופ' אבי סלומון
    רופא עיניים ומומחה לקרנית

    01/02/2017 עלות ניתוח לייזר להסרת משקפיים..

    שלום
    אני בן 32 , יש לי מינוס 2 ואני מעוניין לעשות ניתוח לייזר..
    רציתי לשאול מה העלות של הניתוח..

    משה

    Pop_arty_Eye__for_project__by_Jakeria
    שלום משה,

    לבירור מידע על עלויות אנא צור קשר ב- 1800-200-222.

    בברכה,

     
    פרופ' אבי סלומון
    רופא עיניים ומומחה לקרנית

    15/11/2016 ביצוע impression cytology

    פרופ’ סולומון שלום,
    מזה כשנה אני סובלת מגידול אפיתל על הקרנית בשתי העיניים. בשלב זה לא נקבע מה הגורם לבעיה (האם מדובר ב-LSCD, OCP, צמיחה נאופלסטית[בסבירות נמוכה] או גורם כלשהו אחר). אני מטופלת בבי”ח שיבא ופרופ’ ברקת הפנתה אותי לביצוע impression cytology במרפאתך.
    הייתי רוצה לדעת האם אתם מבצעים את הבדיקה המדוברת?
    במידה ולא, האם תוכל להמליץ על גורם שכן מבצע אותה (בארץ ובחו”ל)?
    במידה וכן, כיצד ניתן לקבוע תור במרפאתך לביצוע הבדיקה וקבלת חוות דעתך בנוגע למקור הבעיה ודרכי הטיפול בה?
    בברכה,
    גלית

    TAM_ParrotFishEye_big
    שלום גלית,

    בדיקה זו אינה מבוצעת אצלנו. למעשה בדיקה זו אינה יעילה לאבחון תהליכים גידוליים באפיתל הקרנית. בד"כ ניתן לעשות את האבחנה של כל המצבים שהזכרת בשאלתך באמצעים קליניים רגילים. אם מדובר בנגע משמעותי ניתן להסירו בניתוח קצר ולשלוח אותו לבדיקה פתולוגית כמקובל.

    מידע על קביעת בדיקה במרפאתי נמצא בדף "צור קשר" באתר זה.

    בברכה,

     
    פרופ' אבי סלומון
    רופא עיניים ומומחה לקרנית

    13/11/2016 מיצמוץ וכיווץ העיניים.

    שלום רב, אני סובל מאז הילדות מכיווץ ומצמוץ בעיניים, הדבר גורם לחוסר נוחות, לכיווץ שבעיקר מגיע מהאיזור התחתוןן של העין, בעיקר כאשר חפץ או גורם כולשהו מתקרבלפנים ובפרט לעיניים שלי.
    עד היום אף רופא לא יכל לקבוע מה מקור הבעיה, כאשר אני משפשף את העין אני מרגיש הקלה, אך לזמן מועט.
    כאשר אני מרוכז איני מרגיש זאת, ואני לא בטוח שהדבר נובע מעייפות, משום שהתגובה של כיווץ העין יכולה להגיע גם בזמן של עירנות.

    אשמח לתשובה, שתאפשר לי להגיע לבדיקה וטיפול. יש לציין שעברתי ניתוח השתלת קרנית (בעקבות קרטוקונוס) וניתוח לתיקון פזילה.

    ברוך

    HorusGallery_2x2
    שלום רב,

    מצמוץ מוגבר וכיווץ העפעפיים יכול להיות תגובה לדלקת כרונית קלה וממושכת של העין. זו יכולה להיות גם תגובה נפשית, תוצאה של הרגל כפייתי, או תוצאה של מתח נפשי וכו'. לעיתים טיפול בתחליפי דמעות, או טיפול נוגד דלקת יכול לפתור את הבעייה. לעיתים אין לבעיה זו פתרון.

    בכל אופן מומלץ לפנות למומחה קרנית, אצלו עליך להיות במעקב מתמשך וקבוע בגלל שאתה מושתל קרנית.

    בברכה,

     
    פרופ' אבי סלומון
    רופא עיניים ומומחה לקרנית

    13/11/2016 מחיר

    שלום.רציתי לשאול כמה עולה הניתוך לייזר?האם יש הנחה לחיילים?

    רון

    dollar-signs
    שלום רון,

    מידע על עלויות הניתוח, הנחות לחיילים, וקביעת מועד לבדיקת התאמה (הנעשית ללא תשלום וללתא התחייבות) תוכל לקבל אצל מזכירתי בטלפון 052-6741425 או במכון שלנו הנקרא "הדסה אופטימל", הנמצא במתחם הגן הטכנולוגי מלחה, בטלפון 1800-200-222.

    למידע על יצירת קשר לחץ כאן.

    למידע על דרכי הגעה אלינו לחץ כאן.

    בברכה,

     

     
    פרופ' אבי סלומון
    רופא עיניים ומומחה לקרנית

    30/10/2016 קרוס לינק

    שלום רב,

    אני בת 32 סובלת מקרטקונוס מעל 10 שנים.
    לאחר שתי לידות מצב הקרטקונוס החמיר.
    הייתי אצל מומחה קרנית בהדסה ונאמר לי לעשות כעת מיפוי, וכן בעוד 5 חודשים
    ולאחר מכן יוחלט אם עלי לעבור טיפול קרוס לינק.
    רציתי לשאול:
    1. האם עלי להימנע בתקופה זו להכנס להריון?
    2. האם ניתן לבצע טיפול קרוס לינק בהריון?

    תודה רבה

    large
    שלום הדר,

    ידוע שהריונות עלולים להחמיר קרטוקונוס, ולכן כדאי לשקול ביצוע קרוס לינקינג לפני כניסה להריון הבא. במהלך ההריון עצמו לא מומלץ לבצע קרוס לינקינג או כל טיפול אחר שאינו דחוף, ויש לדחות אותו עד לאחר הלידה.

    בברכה,

     
    פרופ' אבי סלומון
    רופא עיניים ומומחה לקרנית

    19/10/2016 דלקת עיניים אחרי ניתוח עפעפיים

    שלום לך
    לפני כמעט שבועיים עברתי ניתוח להסרת עור עודף בעפעפיים. קיבלתי משחת Alcon וטיפות Genteal.
    העפעפיים בסדר גמור, אבל העיניים שורפות וקצת אדומות ונראה לי שיש לי דלקת. האם אני צריכה להשתשמש בטיפות אחרות ?
    תודה, גליה

    326824855_66786697f4
    שלום רב,

    ניתוחי עפעפיים פעמים רבות גורמים להגדלת המפתח בין העפעפיים ולהופעת יובש בעיניים כתוצאה מאידוי מוגבר של הדמעות. התגובה ליובש בעיניים היא בהתפתחות תהליך דלקתי כרוני, כמו שיש לך כעת. הטיפול ביובש בעיניים מורכב מתחליפי דמעות, טיפול נוגד דלקת הניתן בטיפות, ולעיתים אף יש צורך בחסימת דרכי ניקוז הדמעות.

    מומלץ לפנות להתייעצות עם רופא עיניים מומחה לקרנית.

    בברכה,
    פרופ' אבי סלומון
    רופא עיניים ומומחה לקרנית

    10/10/2016 עין פגועה

    לפני 11 שנים בני נפצע בעין מחץ וקשת ומאז הוא בקושי רואה באותה העין. בסיכום ביקור מבית חולים כרמל נכתב שהיה ארוזיה + פיברין + היפמה + מידריאסיס – עם קרעים עדינים בספינקטר והאישון מאז מורחב. במשך 11 שנים אנחנו הולכים לביקורות כדי שלא יחמיר אך מצב הראייה מחמיר וגם העין שהיתה נחלשה בעקבות המאמץ. בני לא רואה טוב מה כתוב על הלוח למרות שהוא יושב בשורה הראשונה בכיתה. במשך 11שנים נאמר לנו שאין מה לעשות וכך הוא יצטרך לחיות. האם יש טיפול או ניתוח שאפשר לעשות על מנת לשפר את ראייתו של בני? תודה מראש על העזרה.

    אפרת

    63004a57b6a6aca87277dc227fff50e5
    שלום אפרת,

    ניתן לבצע ניתוח לתיקון האישון, ע"י תפר ממושך מעגלי האוחז בשולי האישון, והיוצר לאחר קשירת הקצוות אישון צר, פעולה הנקראת iris cerclage. מדובר בנתוח מורכב, המתבצע בד"כ לאחר הסרת העדשה, במקרים בהם נפגעה גם העדשה ונוצר קטרקט. אם לא נוצר קטרקט והעדשה שקופה, ניתוח כזה קשה יותר או לא ניתן לביצוע, מכיון שעלולה להיות פגיעה בעדשה ויצירת קטרקט במהלך החדרת התפר לשולי האישון.

    אפשרות נוספת היא ע"י שימוש בעדשות מגע מיוחדות. ניתן להשתמש בעדשת מגע "צבעונית", שבה יש ציור של איריס עם פתח מרכזי צר המדמה אישון. בנוסף יש עדשות מגע כהות (tinted contact lens) שעשוייה לעזור בהפחת הסנוור בעין.

    בברכה,
    פרופ' אבי סלומון
    רופא עיניים ומומחה לקרנית

    13/09/2016 הבת שלי חיילת האם אפשר לטפל בה

    הבת שלי מתגייסת בימים אלו יש לה משקפיים מגיל קטן ועולה לה המס כל כמה זמן יש לה קוצר ראיה כרגע עומד על 7 ויש לה צילינדר האם בכל זאת שהיא חיילת תיהיה אפשרות לנתח אותה היא מאוד סובלת בגלל המס הגבוהה

    eyeball-clipart-eye-md
    שלום רב,

    ניתן לבצע ניתוחים להסרת משקפים בלייזר תוך כדי השירות הצבאי. אם המספר עדיין לא התייצב, והוא ממשיך לעלות - אין עדיין התאמה לניתוח. לאחר השמספר התייצב למשך שנה לפחות, ניתן לפנות לבדיקת התאמה להסרת משקפיים בלייזר.

    בברכה,
    פרופ' אבי סלומון
    רופא עיניים ומומחה לקרנית

    26/08/2016 צבא וניתוח לייזר

    שלום,
    אני בן 19 לפני גיוס ויש לי בכל עין -3.25 וצילינדר 2 אמרו לי שבמידה ואני עושה לייזר זה מעלה פרופיל וזה בדיוק מה שאני רוצה, השאלה היא כזו:נגיד לדוגמה אני עושה קורס צלילה או ניגש לגיבוש של השייטת הלחץ של המים יכול להשפיע לי על העין? וכמה זמן לוקח לעין להגיע להחלמה מלאה?

    רון

    hayalim_night_C
    שלום רון,

    לאחר ניתוח להסרת משקפיים בלייזר בשיטת PRK, שהיא השיטה המומלצת למי שמתכוון להתגייס ליחידה קרבית, תוכל להשתתף בכל הפעילויות שציינת, כולל קורס צלילה וגיבוש של השייטת. בשיטת PRK מבוצע שיוף של הקרנית ללא חיתוך, ולכן אין כל חשש לפגיעה בעין כתוצאה מחבלה כלשהיא. לחץ המים לא ישפיע על הקרנית לאחר הניתוח.

    תקופת ההחלמה לאחר ניתוח הסרת משקפיים בלייזר בשיטת PRK היא של 5-7 ימים. בתקופה זו יש עדשת מגע טיפולית בכל עין. בתקופה זו יש להימנע מספורט מגע (משחקי כדור, אומנויות לחימה, שחייה וצלילה). לאחר הסרת עדשות המגע, המתבצעת 5-7 ימים לאחר הניתוח, אפשר בד"כ לחזור למרבית הפעילויות הספורטיביות.

    חודש לאחר הניתוח תקבל מאתנו מכתב המציין שעברת ניתוח הסרת משקפיים בלייזר, ומציין את חדות הראייה העדכנית שלך. את המכתב תוכל לשלוח ל"מיטב", ושם יעדכנו את הפרופיל הרפואי ל-97 (אם אין לך סעיפי בריאות אחרים).

    בברכה,
    פרופ' אבי סלומון
    רופא עיניים ומומחה לקרנית

    21/08/2016 האם ניתן לקצר את משך הזמן של דלקת ויראלית בעין מ

    לפני שישה ימים התעוררתי עם עין שמאל אדומה ומגרדת. כשזה לא חלף רופא המשפחה אשר נתן לי דקסיאמיצין. כשמצבי החמיר הופניתי על ידו למיון עינים בבלינסון שם אובחנה דלקת ויראלית ולא חידקית. מצבי מחמיר כי גם העין הימנית נדבקה ואני ממש מיואש. קראתי את מאמרך באתר זה ויאושי גבר. שאלתי היא האם ביקור במרפאתך עשוי לקצר את סבלי?

    halloween-makeup-art-kikki-thumb640
    שלום רב,

    ביקר במרפאתי לא יקצר את סבלך. דלקת ויראלית הנגרמת בגלל נגיף אדנו (Adeno-virus) נמשכת בד"כ 2-4 שבועות בשלב החריף. חלק מהאנשים נכנסים לשלב כרוני שנמשך מספר חודשים, ומתבטא בתסנינים (צברים של תאי דלקת) בקרנית. עלייך להיות במעקב רופא עיניים בקהילה, ולהתאזר בסבלנות. אין טיפול לדלקת ויראלית, אבל במקרים מסויימים בהם התגובה הדלקתית בקרנית קשה במיוחד, או שיש סיבוכים אחרים (כגון קרום בחלק הפנימי של העפעפיים) - ניתן לשקול טיפול מקומי בטיפות סטרואידים. טיפול זה ניתן על פי שיקול דעתו של רופא העיניים. טיפול זה גורם להקלה מהירה מאוד, אך אז יש לקחת אותו לתקופה ארוכה, תוך ירידה איטית במינון הטיפות.

    רופא המשפחה הוא לא הכתובת הנכונה לטיפול בדלקת בעיניים, ומומלץ לפנות לרופא העיניים בקופת החולים שלך.

    בברכה,

     

     
    פרופ' אבי סלומון
    רופא עיניים ומומחה לקרנית

    11/08/2016 חיידקים בעיניים

    נדבקתי בחיידק בקטרייאלי , עוברת תהליך טיפול באנטיביוטיקה אבל עדיין לא עבר
    אודה אם תיצור קשר

    picasso-homer
    שלום רב,

    אני בטוח שה"חיידק הבקטרייאלי" (או הבקטריה החיידקית) יגיב במהרה לאנטיביוטיקה האנטיביוטית שאת לוקחת...

    בברכה,
    פרופ' אבי סלומון
    רופא עיניים ומומחה לקרנית

    01/08/2016 טיפות מקסידס- תופעות לוואי

    קיבלתי טיפות מקסידקס וראיתי בעלון שאחת מתופעות הלוואי היא אבדן ראיה. מה זה אומר? אבדן ראיה זמני או קבוע? ובנוסף- זו תופעה מאד חזקה ומפחידה- האם התרופה יכולה לגרום לעיוורון? אני רוצה לציין שקיבלתי אותה מרופא עיניים שבדק אותי לפני כן ואין לי לחץ תוך עיני

    Third Eye _2, b
    שלום רב,

    מידע המופיע בעלון למשתמש בכל תרופה כולל בד"כ תופעות לואי רבות, גם אם הן נדירות. מקסידקס הוא סטרואיד. שימוש לא זהיר בסטרואידים עלול לגרום לגלאוקומה משנית, להחמרה של זיהום חיידקי קיים, להחמרה של הרפס קיים, להפרעות בריפוי פצע, ולבעיות נוספות. אבל אם התכשיר ניתן ע"י רופא עיניים שבדק אותך, ושימשיך לעקוב אחרייך במשך כל תקופת הטיפול  - הרי שאין לך סיבה לדאגה.

    בברכה,
    פרופ' אבי סלומון
    רופא עיניים ומומחה לקרנית

    27/07/2016 עברתי ניתוח קטרקט

    עברתי ניתוח קטארקט והשתלת עדשה, 21.6.16 בעין אחת ו- 15.6.16 עין שניה. אבל מאז אני כאילו משתגעת אני סובלת מכאבי ראש חזקים מאוד.

    אני כאילו לא מאמינה שאני רואה , המוח לא מעכל שאני רואה, פתאום אני בוכה המון ולא מוצאת את עצמי צועקת ולא נעימה לסביבה שלי פתאום עוצמת את העיניים בכדי ללכת ולתפקד. כאילו לא מצליחה להשתלב עם הראיה!!! מה עושים????

    לורי

    c0f48ca6840650046753b36d2979b48b1424792131_large
    לורי שלום רב,

    צר לי לשמוע על תחושותייך, אך האתר הזה לא עוסק בבעיות הקשורות בקטרקט וניתוחי קטרקט.

    אנא פני בהקדם לרופא/ה המנתח/ת שלך לבירור הסיבה לתחושותייך.

    בברכה,
    פרופ' אבי סלומון
    רופא עיניים ומומחה לקרנית

    19/07/2016 היתייעצות לגבי הסרת משקפיים

    שלום אני רוצה לעשות ניתוח הסרת משקפיים בלייזר ויש לי צלקת בקרנית ורציתי לדעת עם זה מסוכן לעשות או שהתוצאה תיצא שלילית ומה הסיכון אם תוכל לעזור לי אשמח

    חן

    A
    שלום חן,

    כעיקרון ניתן לבצע ניתוח להסרת משקפיים בלייזר גם כאשר יש צלקת בקרנית. יש לבדוק מהו מיקום הצלקת, גודלה, העומק שלה בתוך הקרנית, וההשפעה שלה על מיפוי הקרנית. בדיקות אלו מבוצעות כחלק מבדיקת ההתאמה, ורק אז נדע מהם הסיכויים להצלחה בניתוח.

    אתה מוזמן לקבוע תור לבדיקת התאמה אצלנו.

    בברכה,
    פרופ' אבי סלומון
    רופא עיניים ומומחה לקרנית

    17/07/2016 אי נוחות בעין

    שלום רב!
    כבר שבועיים אני מרגישה תחושה של אי נוחות בעין שמאל , שמתי לב שבבקרים אני קמה שוטפת פנים ואז יש אודם בצד הימיני של העין “במשולש” ומטה , הכוונה ללחמית לדעתי , היא אדומה …ותחושת אי נוחות בעין , שממשיכה לאורך היום ומציקה לי , כשפניתי לרופא עיניים לא ראתה עצם זר, ונתנה טיפות דטאמיצין , שלא עזר, ולאחר מכן מקסידקס, שלא עזר גם כן, אז עברתי לעוד חוות דעת של רופא שנתן טיפול של מקסידקס, אך עדיין התחושה של האי נוחות לא נעלמה ומטריד כבר שהעין לא חוזרת לעצמה , אשמח אם תוכלו לעזור לי.

    ליטי

    eye-art
    ליטי שלום רב,

    אי אפשר לאבחן מדברייך מהי בדיוק הסיבה לתחושת הגירוי בעין, וקצת קשה לעזור לך דרך האינטרנט... את מוזמנת להיבדק במרפאתי.

    בברכה,
    פרופ' אבי סלומון
    רופא עיניים ומומחה לקרנית

    25/06/2016 גרוי אלרגי תמידי של הלחמית – בת 12

    פרופ’ סלומון שלום רב
    הגירוי שבנושא נמשך כבר כ 8 שנים את בתי, נחלש בחורף, הרבה פעמים קשה לה לפתוח עיניים באור ובשמש.
    עד היום קיבלה אסטרטואידים
    בהתחלה הבטיחו לנו שזה יעבור בגיל 6 אחרי זה בגיל 8 והנה היא כבר בת 12 וזה לא עובר.
    העיניים אדומות רוב הזמן ורואים בהם קווים / עורקים

    swimming-eyes-margie-byrne
    שלום רב,

    דלקת אביבית של הלחמית נמשכת שנים רבות, ובד"כ חולפת רק לקראת גיל ההתבגרות. הטיפול במחלה זו כיום הוא ע"י משחת Protopic המכילה תרופה בשם Tacrolimus. טיפול זה הניתן אחת ליום, בעיקר בעונות החמות של השנה, בטוח יותר מהטיפול בסטירואידים, ובעל יעילות רבה יותר לטווח הארוך. מומלץ להתייעץ בנושא זה עם רופא עיניים מומחה למחלות קרנית.

    לחצי כאן לצפייה בסרטון של ראיון שלי בנושא עם פרופ' קרסו.

    בברכה,
    פרופ' אבי סלומון
    רופא עיניים ומומחה לקרנית

    23/06/2016 קרנית דקה ומעוותת

    שלום פרופסור סלמון !
    רציתי לשאול אם יש עדשות מיוחדת לבעלי עיניים עם קרנית דקה ומעוותת?
    אמרו לי בבדיקת התאמה שהקרנית שלי לא עגולה וזה חשד לקרוטוקונוס ושאני לא יוכל לעשות את הסרת לייזר בעיניים והייתי במעקב שנה ושום דבר לא השתנה מאז..
    (המספרים שלי זה בעין שמאלית 8 וחצי וימינית 7 וחצי.)
    לפני שנה הגעתי אלייך להדסה עין כרם ואמרת לי שאין לי שום חשד לקרוטקונס ומספר שלי יציב כבר שנה וחודשיים..
    בשביל חשד לקרוטוקונוס צריך להשים עדשות קשות כדי לעצב קרנית שתהיה עגולה? מה אתה ממליץ?

    תודה, שולמית

    eye-art-photo
    שלום רב,

    אם אין לך קרטוקונוס והמספר יציב - הרי שאת יכולה לנסות כמו כל אחד אחר משקפיים, או עדשות מגע רכות, או לשקול הסרת משקפיים בלייזר.

    בברכה,
    פרופ' אבי סלומון
    רופא עיניים ומומחה לקרנית

    16/06/2016 לייזר לחייל

    אני חייל קרבי בן 20 עם מספר בסביבות 2 בעיניים (לא מרכיב משקפיים ועדשות ) ורציתי לדעת איזו שיטה עדיפה לי לניתוח וכמה היא תעלה ? תודה.

    ניסן

    hayalim_night_C
    שלום ניסן,

    השיטה המתאימה ביותר לחיילים להסרת משקפיים בלייזר היא שיטת ה- PRK.

    למידע נוסף באתר זה על הניתוח - לחץ כאן.

    למידע על עלויות וקביעת בדיקת התאמה - לחץ כאן.

    בברכה,
    פרופ' אבי סלומון
    רופא עיניים ומומחה לקרנית

    14/06/2016 דלקת בעין אחת

    שלום רב

    אני חיילת סובלת מדלקת בעין ימין כבר 7 חודשים.
    טופלתי בטיפות שונות ואף סטרואידים.בבדיקת אלרגיה נשללה האפשרות של אלרגיה לחומרים שבסביבה.כיום העין קטנה מהעין הבריאה והעפעף שמוט.רופא עיניים אמר שיש שאריות של הדלקת ואין טיפול .
    האם יתכן שאין טיפול לדלקת מתמשכת והאם יש מצב לנזק בלתי הפיך לעפעף?
    תודה.מור

    OLYMPUS DIGITAL CAMERA
    מור שלום רב,

    קיימות סיבות שונות לדלקת חד עינית כרונית, שהנפוצה בהן היא הרפס של הקרנית. העפעף שמוט כתגובה לדלקת המתמשכת. מומלץ לפנות לרופא עיניים מומחה לקרנית לקבלת אבחון וטיפול נכון.

    בברכה,

     
    פרופ' אבי סלומון
    רופא עיניים ומומחה לקרנית

    07/06/2016 אדנו וירוס

    בס״ד
    סובל כ-8 חודשים מתסנינים בקרנית לאחר אדנו וירוס , מטופל בטימולול מאחר ואני מגיב לסטרואידים , ולוטמקס , הפסקתי את הטיפול כ- 4 פעמים לאחר שהקרנית הייתה זכה. ולאחר מכן התסנינים חזרו. כי ושם עדיין שם טיפות ומוריד במינון בתקווה להחלמה מלאה בעזרת ה׳.
    הבנתי שיש שימוש ב ציקלוספורין
    וברסטזיס , תוכל לפרט לי על זה בבקשה ?

    אבי

    EYE_MILAGRO_176173326_std
    אבי שלום,

    הטיפול שאתה מקבל הוא הטיפול הטוב ביותר שניתן לתת לך במצבך - מתן טיפול מקומי בסטרואידים למספר שבועות, תוך ניסיון להורדה הדרגתית ואיטית במינון, עד להפסקתם. אם התסנינים חוזרים - יש לחזור שוב ולשים סטרואידים, ושוב לרדת איתם בהדרגה. בסופו של דבר התסנינים יעלמו. תהליך זה יכול להימשך עוד מספר חודישם ואין לך ברירה אלא להתאזר בסבלנות.

    ציקלוספורין A (רסטאזיס) פחות יעיל לטיפול בתסנינים בקרנית בגלל אדנו-וירוס.

    בברכה,
    פרופ' אבי סלומון
    רופא עיניים ומומחה לקרנית

    04/06/2016 כאבים בהנעת גלגל העין

    שלום רב,
    במשך יומיים יש לי כאבים בחלק העליון של העין בעיקר כשאני מסתכלת לצדדים. הכאבים מתעצמים בזמן שכיבה.
    שאלתי, בעבר סבלתי מדלקת בעצב הראיה, אבל הדלקת לוותה בירידה משמעותית בראיה. עתה יש לי רק כאבים ושונים מהכאבים שהיו לי.
    למי עליי לפנות, או שאין שום דאגה.
    תודה רבה,
    סיגי

    3c0824baadbfe32d9d4387e6df6fc08e
    שלום רב,

    יתכן ואת סובלת מהתקף מחודש של דלקת בעצב הראייה (Optic neuritis). אחד הסימנים לדלקת כזו היא אכן כאב בהנעת העין. מומלץ לפנות בהקדם לאבחנה וטיפול של נוירו-אופתלמולוג. נוירו-אופתלמולוגיה הוא התחום ברפואה עיניים העוסק במחלות של עצב הראייה, העצבים המניעים את העיניים, ומחלות הפוגעות במסלולי הראייה במוח.

    בברכה,
    פרופ' אבי סלומון
    רופא עיניים ומומחה לקרנית

    07/05/2016 תודה מיעל

    את כל שכתבת אני עושה בדיוק כבר חודשיים.
    מה שברור לי כעת שאיפור על קצות העפעפיים הוא בבחינת “לא יעשה”.
    שוב תודה רבה לך ואני תקווה ששאלותיי ותשובותיך ישרתו גם אחרים.
    בברכה
    יעל

    Mona_Lisa_detail_eyes
    תודה לך ורפואה שלמה.

    בברכה,
    פרופ' אבי סלומון
    רופא עיניים ומומחה לקרנית

    07/05/2016 בלאפריטיס ואיפור – המשך לשאלה

    ראשית אני מודה לך מאוד על תשובתך.
    אין בה נחמה אבל פירושה שצריך להערך לסגנון חיים אחר.
    השאלה שנותרה היא האם ניתן לאפר את העינים בהנחה שהאיפור ינוקה היטב כאשר אין בו צורך.

    שוב תודה על זמנך והמשוב.
    גם אם אין ניתן להיפטר מהנגע אנסה להגיע אליך אם תהיה בידי האפשרות להגיע ירושלימה.

    בברכה

    יעל

    Make up
    יעל שלום רב,

    איפור של העפעפיים, ובעיקר eye liner, עלול להחמיר בלפריטיס, מכיוון שה- liner עלול לחסום את פתחי בלוטות מייבומיאן הנמצאות בקצות העפעפיים. בלוטות אלו מייצרות שומן, שהוא מרכיב חיוני של הדמעות. פתחי הבלוטות חסומים ממילא בבלפריטיס, ואיפור כבד עם eye liner עלול להחריף את החסימה. לכן מומלץ להפחית בשימוש ב- eye liner, ואם אין ברירה - להשתמש בתכשירים שניתנים לשטיפה בקלות. בנוסף מומלץ להשתמש בתכשירים מבוססי מים להסרת האיפור.

    סגנון החיים עליו דיברת צריך לכלול היגיינת עפעפיים יום יומית, שהיא המפתח לטיפול בבלפריטיס. בדיוק כמו שבכל בוקר מצחצחים שיניים ושוטפים את הפנים, כך צריך להקדיש מספר דקות לניקוי יסודי וזהיר של העפעפיים. אפשר להשתמש בתכשירים הניתנים לרכישה בבתי המרקחת (כגון Eye Care או Lid Care). לחילופין אפשר פשוט לקחת צמר גפן, להרטיב עם מעט מים פושרים, לסחוט, ולמרוח מעט שמפו לתינוקות (היפו-אלרגני) על הצמר גפן הלח, ולהעביר על העפעפיים מספר פעמים כשהן עצומות (כדי שלא לפגוע בעין עצמה). יש לנקות בזהירות את הריסים מהקשקשת  לפחות פעם ביום, כל יום. התמדה בניקוי העפעפיים תקל מאוד על התסמינים והסימנים של בלפריטיס.

    בברכה,
    פרופ' אבי סלומון
    רופא עיניים ומומחה לקרנית

    06/05/2016 בלפריטיס

    אני כותבת מאנגליה. זה שלושה חודשים שאני סובלת מעפעפים עליונים נפוחים מהרגשת גירוד בעיניים (לעיתים) וממה שמורגש כרטיבות בעין וגודש באף בעקבות זאת (גם זאת לעיתים). התיעצתי עם רופא עיניים בארץ שטיפל בי כחודש במשחה סטרואידית (מקסיטרול) וכן בטיפות אנטיביוטיות (סילוקסן) ואחרי זה סטרודקס) זה היה בארץ). המצב הוטב אך לא נפתר. בקרתי בלונדון בבית חולים לעיניים ושם אובחנה בליפאריטיס והתבקשתי לנקות את העיניים אחרי קומפרס חם וכן לעשות מסג’ מלמעלה אל מורד סף העפעף. את זה עשיתי כשבועיים. המצב לא נפתר אם כי יש מידי פעם הקלה. פניתי לרופא עור בגלל חשש לקשר עם רוזשיה וסבוראה דרמטיטיס. הוא רשם לי אנטיביוטיקה ל-10 שבועות(Lymecycline) וכן שימוש בקרם שנקרא Elidel. הפנייה לרופא העןר הייתה בעקבות המחשבה שבליפריטיס עלולה להיות מושפעת ממצב העור שהוא למעשה טוב כרגע. האם יש לך הצעה או הערה מועילה?

    יעל

    OLYMPUS DIGITAL CAMERA
    יעל שלום רב,

    דלקת כרונית של העפעפיים (בלפריטיס) הוא מצב כרוני ונפוץ מאוד באוכלוסיה. ישנם גורמים רבים לבלפריטיס, כגון זיהום כרוני של חיידקים בזקיקי הריסים ובפתחי הבלוטות בעפעפיים, או הפרעה כלשהיא לייצור השומן בבלוטות מייבומיאן. בלפריטיס מתאפיינת בתחושת צריבה ואי נוחות בעיניים, אודם בקצות העפעפיים ובלחמית, קשקשת מרובה על הריסים, הפרשה רירית בבקרים, ולעיתים בהופעת זיהום בעפעפיים (hordeolum שהוא מין אבצס המתפתח בבלוטות השומן או בזקיקי הריסים) או בהופעת גוש שומני דלקתי (Chalazion שהוא גוש שומני דלקתי כרוני המתפתח בעפעפיים ויכול להישמך שבועות עד חודשים).

    הטיפול בבלפריטיס ממושך ולא תמיד עוזר. הוא כולל ניקוי יום-יומי של הקשקשת וההפרשות מקצות העפעפיים, שימוש בתחליפי דמעות, חימום מקומי, מתן טיפול בטיפות המכילות תרופות נוגדות דלקת, ותרופות סיסטמיות נוגדות דלקת כגון דוקסילין.

    נראה שקיבלת את כל סוגי הטיפול הקיימים. הבעייה היחידה היא בהבנת אופי המחלה. המחלה כרונית ואיננה עוברת, ואין טיפול שיכול לסלק לחלוטין את מאפייני המחלה. כל סוגי הטיפול שציינת נותנים הקלה חלקית, ויש להתמיד בהם ולהבין שאין בנמצא טיפול שמרפא לחלוטין את המצב הזה.

    בברכה,
    פרופ' אבי סלומון
    רופא עיניים ומומחה לקרנית

    01/05/2016 ניתוח להסרת משקפיים בלייזר עם מספר פלוס

    אני מרכיבה משקפיים מגיל שנתיים
    יש לי צילינדר ומספר 6+

    האם אני יכולה לבצע את הניתוח? הבנתי בעבר שביררתי כי רק מי שמרכיב מספר מינוס יכול.

    אדוה

    Pop_arty_Eye__for_project__by_Jakeria
    שלום אדוה,

    אפשר לבצע ניתוח לייזר להיפראופיה (רוחק ראייה) עד למספר 6+. במהלך בדיקת ההתאמה תבוצע גם בדיקת המספר במשקפיים לאחר מתן טיפות הרחבה (מה שנקרא רפרקציה עם ציקלופלגיה) כדי לגלות האם יש למספר בעיניים שלך פוטנציאל להמשיך ולגדול. בהתאם לתוצאות בדיקה זו יוחלט אם ניתן לבתע לך ניתוח להסרת משקפיים בלייזר.

    בברכה,
    פרופ' אבי סלומון
    רופא עיניים ומומחה לקרנית

    23/03/2016 מספר גבוה

    יש לי מספר של בערך -6 בכל עין רציתי לשאול עם אפשר לראות 6 6 לאחר ניתוח. כמו כן אני חייל ביחידה קרבית.

    סער

    eye-art-photo
    שלום סער,

    המספר שלך ניתן בהחלט לתיקון בניתוח להסרת משקפיים בלייזר (להשוואה - ניתן לתקן מספרים גבוהים יותר, אפילו עד 12-). השיטה המומלצת היא PRK שמתאימה לחיילים קרביים. כמובן שהדבר תלוי בעובי הקרנית ובתוצאות בדיקת ההתאמה. אם המספר שלך יציב בשנה האחרונה, עובי הקרנית תקין, מיפוי הקרנית תקין, ובדיקת העיניים תקינה - ניתן לבצע את הניתוח בהצלחה ולראות 6/6 לאחר הניתוח.

    אנא קבע תור לבדיקת התאמה.

    לחץ כאן לפרטים ליצירת קשר.

    בברכה,
    פרופ' אבי סלומון
    רופא עיניים ומומחה לקרנית

    05/03/2016 לייזר בעיניים לצלינדר + מספר לחייל

    שלום, שמי רועי ואני חייל בן 19.
    יש לי צילינדרים ומספרים בשתי העיניים, ורציתי לברר על המחיר של ניתוח לייזר להסרת משקפיים ואם קיימת הנחה לחיילים. תודה מראש,

    רועי

    eye_see_toast
    שלום רועי,

    בהחלט, קיימת הנחה לחיילים. למידע על עלויות הניתוח ולקביעת בדיקת התאמה אנא צור קשר עם מיה מזכירתי ב 052-6741425 או ל"הדסה אופטימל" ב- 1800-200-222.

    בברכה,
    פרופ' אבי סלומון
    רופא עיניים ומומחה לקרנית

    02/03/2016 התאמה לניתוח

    שלום רב, אני כמעט בן 37 מרכיב משקפיים מגיל 6 ומעוניין בניתוח לייזר. עובי הקרנית שלי הוא קצת פחות מ-470 מיקרון והמספר שלי יציב מגיל 16: בעין שמאל -6.25 בעין ימין -5.25 ובשניהם צילינדר נורא קטן (של 0.5 אם אינני טועה).לאמא שלי יש קרטוקונוס, אבל ברוך השם אצלי הקרנית אחידה.האם לפי דעתכם אני מתאים לניתוח?אני מבין שעל LASIK אין מה לדבר בגלל עובי המתלה שלי 160 מיקרון.האם ל-PRK אני מתאים?איך אני יודע מה קוטר השיוף שלי?קראתי את הכתבה שלכם אך לא הצלחתי להבין אם 6 מ”מ הוא קוטר סטנדרטי ואז לכל דיופטר צריך להוריד 12 מיקרון.במקרה הזה, אם אינני טועה, אני צריך 12*6.25 = 75 + 0.5*12 = 6 לצילינדר (סהכ 81 מיקרון) שיוף לעין שמאל ועבור עין ימין (5.25 + 0.5)*12 = 69 מיקרון. לפי החישוב הזה, נשמע שאני לא יורד מהעובי המינימלי של 350 מיקרון.במכון אחד נאמר לי ש-LASIK לא בא בחשבון, ושאפילו PRK מסוכן מדי (לא הבנתי למה כי לפי החישוב שפירטתי זה נשמע תקין) כי יש גם היסטוריה של קרטוקונוס במשפחה.המליצו לי על השתלת עדשה Artiflex. במכון אחר אמרו לי שניתן לעשות IQ + קרוס לינקינג לחיזוק הקרנית.מה דעתך?נאם PRK אפשרי?האם IQ אפשרי (הבנתי שזו שיטה שהיא העיקרון כמו LASIK רק שעובי המתלה הוא של 70 מיקרון בערך במקום 150)?דבר נוסף ואחרון לקחתי רוארוטן לאקנה לפני יותר מ-10 שנים.אשמח להבהרה פרופסור. תודה רבה.

    3c0824baadbfe32d9d4387e6df6fc08e
    שלום רב,

    אכן ניתן לבצע אצלך ניתוח בשיטת PRK. אם אתה בן 37 והמספר יציב מזה שנים רבות, ואין מאפיינים של א-סימטריה במיפוי הקרנית, הרי שניתן לבצע אצלך הסרת משקפיים בלייזר בשיטת PRK. קרוס לינקינג לחיזוק הקרנית מבוצע רק כאשר יש עדות לקרטוקונוס, ולא כדי למנוע אותו.

    שיטות בהן מבוצע חיתוך כלשהוא של הקרנית, ולא משנה מה עובי המתלה, מסוכנות למי שיש במשפחה שלו קרטוקונוס, ולמי שיש לו קרנית דקה כמוך. חיתוך הקרנית מוריד משמעותית מחוזק הרקמה, ומגדיל את הסיכון לפתח אקטזיה / קרטוקונוס.

    רואקוטן לאקנה היא תרופה שיש להפסיקה לפחות 6 חודשים לפני ניתוח כלשהוא בעיניים. אם עברו 10 שנים, אין לכך כעת משמעות כלשהיא.

    בברכה,
    פרופ' אבי סלומון
    רופא עיניים ומומחה לקרנית

    25/02/2016 עלות הניתוח וזמן התאוששות

    יש לי משקפיים עם מספר יחסית נמוך -2.5 האם זה אפשרי לעבור ניתוח להסרת משקפיים ולהתאושש לפני תאריך הגיוס שלי ב29.3? (אני מתגייס ליחידה קרבית)

    וכמה יעלה ניתוח שכזה?

    איתן

    hayalim_night_C
    איתן שלום,

    אפשר בהחלט לבצע את הניתוח למספרים כאלה (בתנאי שהמספר יציב מזה כשנה, ובדיקת ההתאמה תקינה). למתגייסים לשירות צבאי מומלץ לבצע את הניתוח כך שישאר לפחות חודש אחד בין הניתוח ובין מועד הגיוס.

    על עלויות וקביעת תורים לבדיקות התאמה ניתן לקבל מידע אצל מזכירתי מיה ב- 052-6741425.

    בברכה,
    פרופ' אבי סלומון
    רופא עיניים ומומחה לקרנית

    01/02/2016 קרטוקונוס

    שלום רב
    אני בת 32 ויש לי קרטוקונוס. אני עושה מיפוי פעם בשנה לפי המלצה של הרופא עיניים שלי. הוא אומר שיש החמרה קטנה אבל ביניתיים אין צורך בקרוסלינקינג ושהראיה נשארה אותו דבר. אבלי אני מרגישה שאני ממש רואה פחות טוב ויש יותר כפילות. מה עליי לעשות. אולי תוכל להמליץ לי רופא מומחה לקרטוקונוס באזור המרכז. תודה רבה

    וליה

    orange-apple-eye-boner[6]
    שלום רב,

    כדי להעריך את ההחמרה בקרטוקונוס יש להשוות את בדיקות מיפוי הקרנית שנערכו לך במשך השנים האחרונות, וגם להשוות את תוצאות בדיקות המשקפיים בתקופה זו. אם היתה עלייה הדרגתית בקמירות המקסימלית של הקרנית, ואם היתה גם עלייה בצילינדר במשקפיים - אלו הם סימנים להחמרה הדרגתית בקרטוקונוס. במקרה זה מומלץ לבצע קרוס לינקינג של הקרנית לעצירת התקדמות הקרטוקונוס.

    לחצי כאן למידע נוסף באתר זה על קרוס לינקינג לקרטוקונוס.

    בברכה,
    פרופ' אבי סלומון
    רופא עיניים ומומחה לקרנית

    20/01/2016 Sei בקרנית על רקע אדנו וירוס

    שלום רב,
    1)לפני כ 4-5 חודשים נדבקתי בדלקת לחמית על רקע אדניו וירוס . אני עד היום במעקב עיניים של רופאי עיניים . תסמינים אלו חזרו לי כפעמיים לאחר הפסקה של הסטרואידים בהדרגה . האם ישנו טיפול אחר כלשהו חוץ מסטרואידים?
    הבנתי שיש שיטה של לייזר (prk)?
    או תרופה שמדכא את המערכת החיסונית של הגוף , האם זה יכול לעזור ?, אם אפשר הסבר על זה , אני מאוד ישמח לעזרה כלשהי ולייעוץ ..

    2)כמו כן רציתי לשאול אם יש איזשהו פיתרון כלשהו לfloaters הזגוגית , הבנתי שיש טיפול של לייזר אבל לא כל כך ממליצים עליו .
    תודה רבה רבה ..!!

    3c0824baadbfe32d9d4387e6df6fc08e
    שלום רב,

    הטיפול היחיד לתסנינים תת-אפיתליאליים (SEI) בקרנית המתפתחים לאחר דלקת של הקרנית על רקע אדנו-וירוס הוא מתן סטירואידים בטיפות לתקופה ממושכת, וירידה איטית ביותר במינון, עד למינון היומי המינימלי שמחזיק את העין שקטה ואינו גורם לבעיות. אנא פנה למומחה לקרנית.

    אין פתרון ל- floaters של הזגוגית.

    בברכה,
    פרופ' אבי סלומון
    רופא עיניים ומומחה לקרנית

    09/01/2016 לחץ תוך עיני

    אני סובלת מלחץ תוך עיני. האם מותר לי לעסוק בפעילות גופנית כגון:מכשירים בחדר כושר שחיה וכל פעילות מאוצת

    אסטרה

    4a438ffe_0205f124_art%20eye%208

    שלום אסטרה,

    בהחלט!!! מותר לך לעסוק בכל פעילות גופנית שמתאימה לך. במקביל יש לבצע בירור ולהיות במעקב אצל רופא העיניים שלך. מומלץ להתייעץ עם מומחה לגלאוקומה בכל הנוגע לביצוע בדיקות הדמייה של עצב הראייה, ובשאלה של טיפול לאיזון הלחץ.

    בברכה,


    פרופ' אבי סלומון
    רופא עיניים ומומחה לקרנית

    07/01/2016 האם יתכנו שינויים בקרקעית העין במהלך השנים? והאם ניתן לבצע ניתוח לייזר?

    לפרופ’ סלומון שלום רב,
    בשנת 2004 עשיתי צילום של קרקעית העין
    והרופא כתב בתוצאות כך – “קיעור ניכר ולא סימטרי בדיסקיות עצב הראייה. 0.5 מימין ו- 0.7 משאמל. לחץ תוך עיני תקין ושווה בעיניים ושדות ראיה תקינים.
    זקוקה לביקורת לחץ ושדות ראייה בגל מראה הידסקיות (גם מיופיה גבוהה.)”

    (הרופא כתב בכתב יד אז אני מקווה שלא טעיתי במילים)

    רציתי לשאול מספר שאלות –
    1. האם דיסקיות = רישתית?
    2. האם התוצאה בכלל רלוונטית? – עברו קרוב ל12 שנים. האם קרקעית העין משתנה?? או שצריך לבצע בדיקה נוספת?
    3. האם זה מונע ממני לנצח לבצע ניתוח לייזר להסרת משקפיים בעיניים?
    4. במידה ולא ניתן בשום אופן לנתח האם יש אפשרות אחרת להסרת משקפיים?

    עוד פרטים על מצב העיניים –
    בבדיקות שעשיתי החודש של לחץ תוך עיני שול שדה ראייה נמצא שאני מתאימה לניתוח לייזר ב- prk
    הלחץ תוך עיני שלי נחשב לגבולי כאשר בודקים בבדיקה עם הרחבת אישונים וטיפות צהובות (בבדיקה במכונה יוצא תקין). גבולי- 21-22

    השדה ראייה תקין.

    המספר במשקפיים 6 וחצי ו6 ורבע וצילינדר נמוך של רבע ושל חצי.

    רונית

    182926

    שלום רונית,

    1. דיסקה היא ראש עצב הראייה.

    2. הבדיקה לפני 12 שנה לא רלבנטית. הרבה דברים משתנים בגוף האדם במהלך השנים, וגם עצבי הראייה, ומוטב לחזור על הבדיקה.

    3. אין קשר בין תוצאות אותה הבדיקה ובין התאמתך לניתוח להסרת משקפיים בלייזר.

    4. שאלה מוזרה. הרי את כותבת שנמצאת מתאימה לניתוח.

    הלחץ התוך עיני שהוא גבולי אצלך אינו מהווה סיבה שלא לבצע את הניתוח. את מוזמנת לבצע בדיקת התאמה נוספת אצלנו ב"הדסה אופטימל".

    בברכה, 


    פרופ' אבי סלומון
    רופא עיניים ומומחה לקרנית

    04/01/2016 עין ימין דומעת

    אני בת 69. העין הימנית שלי דומעת מדי פעם במשך כמה ימים רצופים ומפריעה לי לתפקד [קריאה וכתיבה] . התופעה קיימת שנים. אני משתמשת בליי טירס ובהילו פוטרטה אך ללא הועיל.
    לפני כחמש שנים נבדקו תעלות הדמעות בשתי העיניים ונמצאו תקינות. לפני כשנתיים נבדקתי עי רופא עיניים בשערי צדק בדיקה שגרתית ולא היו ממצאים חריגים.
    האם יש לך עצה עבורי. תודה, לאה

    458188-10-oh-brad

    שלום לאה,

    הסיבה האפשרית לעין דומעת ללא הפסקה, כשבעין השנייה אין דמעת, היא היצרות או חסימה של דרכי ניקוז הדמעות. מומלץ לפנות למומחה באוקולו-פלסטיקה (תחום ברפואת עיניים העוסק במחלות העפעפיים, דרכי הדמעות וארובת העין) לביצוע שטיפת דרכי הדמעות והחלטה על הטיפול המתאים. לעיתים ניתן לפתור את הבעיה ע"י שטיפה של דרכי הדמעות, ולעיתים יש צורך בפתרון ניתוחי הכולל יצירת פתח בין שק הדמעות וחלל האף.

    בברכה, 


    פרופ' אבי סלומון
    רופא עיניים ומומחה לקרנית

    30/10/2015 תיקון עיוות ראיה לאחר ניתוח חתכים בקרנית

    עברתי ניתוח לשיפור קוצר ראיה בשיטת חתכים בקרנית (בוצע ע״י פרופסור זוברמן מהדסה). לאחר מספר שנים החלה הדרדרות בראיה ועתה המספר הפך ל- 5.5+ כרגע אני משתמש בעדשת מגע אשר מתקנת את הראיה באופן חלקי. האם קיים טיפול אשר יכול לתקן את הבעיה בצורה טובה יותר ? (אני נאלץ להוריד את העדשה לאחר כ- 12 שעות והדבר מגביל אותי מאד).

    שבתאי

    Third Eye _2, b

    שלום שבתאי,

    קיימות מספר אפשרויות לתיקון המצב. אלו כוללות מעבר למשקפיים, ניתוח לייזר בשיטת PRK, או ניתוח להוצאת העדשה התוך עינית (Clear lens extraction). לכל אחת מהאפשרויות הללו יש יתרונות וחסרונות. אנא פנה למומחה קרנית לבדיקה והחלטה על האפשרות שמתאימה לך.

    בברכה,


    פרופ' אבי סלומון
    רופא עיניים ומומחה לקרנית

    05/07/2015 עיניים דומעות ללא הפסקה

    אני סובלת, מזה שנים רבות, מעיניים דומעות. הדמעות מתרחשות יום יום, בדרך כלל בזמן היציאה מהבית בבוקר, בעת כניסה למכונית בשעות שונות של היום, בליכה ברגל באזורי צמחיה, ובזדמנויות שונות נוספות.
    בעבר נבדקתי אצל אלרגולוג מאחר וסבלתי גם מהצטננוית ועיטושים. קיימת אלרגיה לקרדית אבק הבית, עצי תפוז ועצי זית בעיקר. טיפול קבוע בטיפות אף – פליקסונז – פתר לגמרי את בעיית העיטושים אך לא את הדמעות בעיניים.
    נבדקתי אצל רופאת עיניים ונשללה חסימה בדרכי הדמעות אך לא נמצאה תרופה מתאימה.
    עלי לציין שאני מתאפרת באופן קבוע, משתדלת להשתמש בחומרים שלא מציקים, אולם הדמעות מופיעות גם כאשר איני מאופרת. לעיתים יש גם תחושת גרד קלה.
    אודה לעצתך – כיצד ניתן לטפל? לאן לפנות? אני מכירה נשים נוספות שסובלות מבעיה זו (כולנו בגיל העמידה) ולא מצליחות למצוא פתרון.
    בברכה,

    רונית

    458188-10-oh-brad

    רונית שלום רב,

    את סובלת כנראה מדלקת עיניים אלרגית. מדובר במצב נפוץ מאוד, ממנו סובלים כ-20% מהאוכלוסיה. מצב זה הוא תוצאה של שילוב של גורם גנטי כלשהוא עם גורם אלרגיה הנמצא בסביבה הקרובה לך (זיהום עירוני או תעשייתי בסביבת המגורים, אבקני פרחים או צמחים, חלקיקים המורחפים מפרוות של בעלי חיים, נבגים, אבק הבית, חומרי איפור ותמרוקים למיניהם, מרככי כביסה, מרכיבי מזון, ואין סוף גורמים נוספים). בד"כ קשה מאוד או לא ניתן לבודד את הגורם, וגם אם הגורם נמצא - קשה לבטל את קיומו או להימנע ממנו. לכן אין פתרון מוחלט למחלות אלרגיות.

    כל התרופות מעניקות הקלה חולפת. תרופות אלו כוללות אנטי היסטמינים, מייצבי תאי mast, סטרואידים ותרופות לא סטרואידליות. כל אלו קיימים בטיפות עיניים. בשנים האחרונות אנו משתמשים בהצלחה רבה במשחת פרוטופיק (המכילה תרופה הנקראת טאקרולימוס). זוהי משחה הניתנת לדלקת אלרגית בעור. אנא פני לרופא עיניים מומחה לקרנית שיבדוק אותך וימליץ על הטיפול המיטבי.

    בברכה,


    פרופ' אבי סלומון
    רופא עיניים ומומחה לקרנית

    25/06/2015 התנפחות עפעפיים ומסביב לעיניים

    לפני כחצי שנה אובחנתי בדלקת עיניים וקיבלתי זיילט למשך שבוע. שבוע ללא שינוי ולכן בבדיקה חוזרת הוסיפו לי לוטמקס.כמו כן הפסקתי בחומרים קוסמטיים והמצב היה ללא שינוי. פניתי למיון עיניים בתל השומר ושם הפנו אותי למחלקת עור ואושפזתי שם כשבוע כאשר האבחנה הייתה קונטקט דרמטיטיס וטופלתי בסטרואידים דרך הוריד כי היה חשש להצטלקות עפעפיים. על פני העפעפיים העליונים והתחתונים היה עור בצקתי ותפרחת העשויה פפולות אריתמיות המתמזגות לכדי רבדים עם מרכיב פורפוריפרמי קל וקשקשת על גביהן. בבית המשך הטיפול היה בפרדינזון בהדרגה והידרוקורטיזון למרוח על העור וכן סיסטין ליובש. עד היום המקרה חזר פעמיים בצורה יותר קלה אבל עדיין הטיפול היה בפרדינזון. בחודש וחצי האחרונים לוקחת טלפסט באופן קבוע למרות זאת שוב פעם שלישית קמתי עם נפיחות גדולה בעפעפים ואוד על העפעף ומסביב, מרחתי הידרוקורטיזון והבעיה חלפה. כמו כן עברתי אחרי השחרור מבית החולים את תבחין מטליות שהם טסטים לכל סוגי האלרגיות ולא נמצאה תגובה. אולי יש לך איזו אבחנה אחרת? ממה זה נגרם לי? זה מאוד מציק ולא אסתטי ואני מפחדת מהצתלקות העפעפים.
    יש לי תמונות של המצב בבית חולים וגם במקרים שזה חזר לי בצורה יותר קלה – אשמח לשלוח לך.
    רציתי לדעת אם זה קשור לעיניים או שזה רק בעיית עור? כי לפעמים זה רק התנפחות עפעפים בלי אדמומיות.
    תודה לימור

    halloween-makeup-art-kikki-thumb640

    שלום לימור,

    את סובלת מדלקת עפעפיים על רקע אטופי / אלרגי. ניתן לתת לעור העפעפיים טיפול במשחת Protopic בריכוז 0.03% (פעמיים ביום, למשך מספר שבועות). אנא פני לרופא/ת המשפחה, רופא/ת העור או רופא/ת העיניים שירשמו לך משחה זו. הטיפול במשחה הוא מתמשך, ויתכן שיהיה צורך במספר שבועות של צטיפול רצוף כדי שהדלקת תעבור.

    בברכה,


    פרופ' אבי סלומון
    רופא עיניים ומומחה לקרנית

    07/06/2015 flurbiprofen

    פרופסור סלומון שלום רב.
    אבי סובל מדלקות חוזרות ונישנות בעיניו כבר קרוב ל 15 שנה.
    הוא היה אצל לא מעט מומחים לעיניים וכל שנאמר לו זה שככל הנראה הוא סובל מסקלריטיס.
    לפי שקראתי הדלקת הזו אמורה לחלוף כפי שבאה ולעבור מבלי להסב נזק יותר מידי אך לצערי לא כך הדבר.
    הדלקת אצלו שבכל פעם מופיעה בעין אחרת ולעיתים גם בשניהן מופיעה בצורה חריפה וגורמת לו לאודם חזק וכאבים בלתי נסבלים בעין(כאבים שמשפיעים לו על כל הפנים,הראש ואפילו השיניים)ולוקח לה המון זמן לעבור – בד”כ הוא משתמש בטיפות סטרואידיות – דבר שגורם לי לחשוש לשלום עיניו בעתיד.
    קראתי שישנן טיפות הניקראות flurbiprofen אך איני מוצא אותן בשום בית מרקחת.
    רציתי לשאול אם הן מחייבות מרשם רופא והאים הטיפות הללו קיימות בארץ.
    בתודה מראש וברכת שבוע טוב.
    כפיר.

    imagesVKG44TBD

    שלום כפיר,

    טיפות flurbiprofen אינן משווקות בארץ. הן שייכות לקבוצת ה- NSAIDs. זוהי קבוצה גדולה של תרופות נוגדות דלקת לא סטרואידליות, הניתנות למצבי דלקת שונים בגוף ובעיניים. לקבוצה זו שייכות תרופות כגון אספירין, וולטרן, אינדומטצין ועוד. בארץ קיימות תכשירים רבים לעיניים מקבוצה זו כגון: וולטרן (Voltaren Ophtha), אינדומתצין (אינדוקליר) ו- Nevanac. בנוסף ניתן לתת טיפות המכילות סטירואידים. כולם כמובן מצריכים מרשם רופא.

    מומלץ לפנות לרופא עיניים מומחה למחלות קרנית שירשום לאביך את הטיפול המתאים.

    בברכה,


    פרופ' אבי סלומון
    רופא עיניים ומומחה לקרנית

    06/04/2015 ניתוח להסרת משקפיים במהלך שרות צבאי

    הבן שלי משרת בצב בחיל קרבי ומשתוק לתקן קוצר ראיה. כמה זמן אורכת ההחלמה והאם ניתן לבצע במהלך השרות הצבאי?

    שולי

    SprayArt_eye

    שלום שולי,

    בהחלט!!! ניתן לבצע ניתוח להסרת משקפיים בלייזר במהלך השירות הצבאי. מכיוון שבנך משרת ביחידה קרבית, שיטת הניתוח המומלצת היא PRK (שיוף ללא חיתוך הקרנית), ומשך ההחלמה הוא כשבוע ימים. ביצענו ניתוחים רבים לחיילים במהלך שירותם הצבאי במרבית היחידות בצה"ל, כולל ביחידות קרביות. צריך כמובן ליידע ולבקש את אישורו של המפקד הישיר לגבי הניתוח שבנך אמור לעבור ומשך החופשה. במרבית המקרים יש שיתוף פעולה מצויין מצד מפקדים בנושא זה.

    בברכה, 


    פרופ' אבי סלומון
    רופא עיניים ומומחה לקרנית

    19/03/2015 גירוי ודמע כרוניים בשתי העיניים

    פרופ’ סלומון שלום רב,
    בעלי סובל מזה כשנה בגירודים, גירויים ודמע בלתי נשלט בשתי עיניו.
    ניסינו מספר טיפולים עם טיפות למיניהן ומשחות אנטיביוטיות שהומלצו ע”י שני רופאי עיניים שונים וכלום לא עוזר.
    העיניים שלו אדומות לסירוגין ומגורות באופן קבוע.
    נשמח לעצתך הדחופה- מה אפשר לעשות כדי לטפל בתופעה?

    תודה מראש!

    מורן

    EYE_MILAGRO_176173326_std

    שלום מורן,

    גרד, גירוי ודמעת מרובה הם תוצאה של תהליך דלקתי. קיימות סיבות רבות לדלקת מתמשכת של העין, שלעיתים הן חופפות וקיימות במקביל. הגורמים השכיחים לדלקת של העין הם דלקת אלרגית, דלקת עפעפיים כרונית, ותסמונת העין היבשה (שלמרות שמה מתבטת פעמים רבות בדמעת תגובתית לדלקת הנוצרת על רקע השינויים בכמות ובהרכב הדמעות).

    לכל אחת מהתסמונות שהוזכרו יש סימנים וסימפטומים ייחודיים, וגם טיפול שונה. מומלץ להיבדק ע"י מומחה לקרנית שיתאים לו את הטיפול המיטבי.

    בברכה,


    פרופ' אבי סלומון
    רופא עיניים ומומחה לקרנית

    11/03/2015 היפרדות רישתית וניתוח להסרת משקפיים

    פרו סלומון שלום רב

    בהמשך לתשובתך באתר לעניין הסרת משקפים לעין שעברה היפרדות רישתית
    אני מודה לך על תשובתך
    לעניין זה אני חייבת להאיר כי מבדיקה שנערכה לי במכון עיניים ע”י בעל המכון בירושלים נמסר לי כי אין כל קשר בין היפרדות רישתית העין לנושא של הסרת משקפיים בלייזר שכן הסבר לי כי מדובר על שני אזור ניתוח שונים במהותם כאשר האחרון מתבצע על הקרנית של העין והיפרדות רישתית מתבצעת מאחוריי גלגל העין ולכן אין כל חשש והוגדר לי כי הניתוח שליי לעבור הינו קל.
    חשבתי לנכון לשתף אותך גם במידע זה וכמובן שברפואה הדעות יכולות להיות תמיד שונות.
    דורין

    A

    שלום רב דורין,

    אכן מדובר באיזורים שונים, ואין כל ספק שאם מאוד תרצי - הרי  שתמצאי מנתח שישמח לעשות לך ניתוח להסרת משקפיים בלייזר, גם אם היתה לך הפרדות הרשתית. הגישה שלי היא שניתוח להסרת משקפיים בלייזר מתאים רק לעיניים בריאות, וסביב העיקרון הזה מתבצעת בדיקת ההתאמה אצלנו, וכל הגישה לניתוחים אלו, שבה הבטיחות היא מעל הכל.

    אני בכל אופן לא אסכים בשום אופן לבצע ניתוח להסרת משקפיים בלייזר בעין לא בריאה, ובודאי שלא בעין שעברה הפרדות רשתית.

    בברכה,

     


    פרופ' אבי סלומון
    רופא עיניים ומומחה לקרנית

    19/12/2014 פטריה בקרנית לאחר טיפול צילוב בקנית בעקבות קרטקונוס

    שלום ד”ר.
    לפני כשלושה שבועות עברתי צילוב של הקרנית בעקבות קרטקונוס . לאחר שלושה שבועות הופיעה גוש אפור במרכז העין כ2.5 מילימטר ,עם האבחנה פניתי למיון על מנת לבדוק את הנושא נלקחו דגימות לצלחות פטרי על מנת לבדוק מה זה ( נכון להיום שבוע מאז שנלקחו הדגימות לא צמח כלום ) באישפוז חושדים שמדובר בפטריה ולכן אני מטופל במספר טיפות כל כמה שעות . לאחר שבוע באישפוז עדין לא רואים שיפור ( גם לא הרעה במצב)
    רציתי לשאול את דעתך בנושא ?

    גלי

    גלי שלום רב,

    צריך לבדוק את העין כדי להבין מה קורה שם. ללא בידוד ודאי של חידק או פטרייה בתרביות מהדגימות שנלקחו מהקרנית לא ניתן לדעת האם אכן מדובר בזיהום. הגוש האפור יכול להיות גם צלקת כתגובה לריפוי הפצע. ככלל, זיהום בקרנית הוא תופעת לואי נדירה ביותר של הטיפול אותו עברת. אני ממליץ להמתין לתשובת התרביות ולהמשיך בטיפול כפי שניתן ע"י הרופאים שלך.

    בברכה,


    פרופ' אבי סלומון
    רופא עיניים ומומחה לקרנית

    16/12/2014 דיסקות העין עם טישטוש קל – ללא דימום

    הבן שלי בן 14.5 שנים לאחר בדיקת עניים עקב כאבי ראש חזקים ,הרופא אמרה דיש טישטוש בצקת בדיסקיות העין , עשינו בדיקת lp בהית החולים שניידר ביגלל חשש ללחץ תוך גולגולתי לשמחתי הלחץ תקין 21 , אולם לא אמרו לי מה עושים עם הבעיה בעין שיש בצקת ומה עם כאבי הראש שעדיין יש לו מאוד חזקים מחכה לתשובתך מה ניתן לעשות

    שלום רב,

    הבירור לכאבי ראש חזקים המלווים בממצא של בצקת של ראש עצב הראייה (בצקת הדיסקה או פפילדמה) צריך להיעשות ע"י נוירולוג או נוירוכירורג, ולכלול גם הדמייה של המוח (CT או MRI) - על פי שיקול דעתם של הרופאים המבצעים את הבירור. לרופא העיניים יש כאן תפקיד משני בלבד, הכולל את בדיקת קרקעיות העיניים. הבירור והטיפול צריכים להיעשות באחריות הנוירולוג או הנוירוכירורג, בחדר המיון בו את נמצאת.

    בברכה, 


    פרופ' אבי סלומון
    רופא עיניים ומומחה לקרנית

    06/12/2014 ראיה מטושטשת אחרי ניתוח קטרקט

    עברו שלושה שבועות אחרי ניתוח קטרקט ואני עדיין רואה מטושטש בעיקר במרכז הת מונה.האם יש לזה קשר שיש לי צילינדר.כך הרופא טוען

    שלום רב,

    קיימות מספר סיבות לראייה מטושטשת בשלב זה לאחר הניתוח. אחת מהן היא שאכן נשאר לך מספר או צילינדר ועליך להרכיב משקפיים. סיבות אחרות יכולות להיות בצקת בקרנית או בצקת בחלק המרכזי של הרשתית (הנקרא מאקולה). אם הרופא המנתח אמר שנשאר לך צילינדר, אנא פנה לאופטומטריסט שיתקין לך משקפיים חדשות. במקביל מומלץ להמשיך במעקב אצל הרופא המנתח.

    בברכה,


    פרופ' אבי סלומון
    רופא עיניים ומומחה לקרנית
    עמוד 1 מתוך 212

    לקביעת תורים

    • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

    לקביעת תורים

    • This field is for validation purposes and should be left unchanged.