חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

תסנינים בקרנית על רקע אדנו וירוס23/11/2017

פרופסור שלום,
אני בן 23 לפני כחצי שנה עברתי ניתוח להסרת משקפיים בשיטת ה PRK ממספרים גבוהים יחסית (-8). כחודש לאחר מכן תקף אותי אדנו וירוס שהתחיל בנפיחות, אודם וכאבים עזים בעין שמאל וכמובן שגם אח״כ עבר לעין ימין, משך השלב האקוטי של המחלה נמשך כשלושה או ארבעה שבועות. מאז אני נמצא במעקבים בלתי פוסקים אצל הרופא המנתח תוך מעקב אחר לחץ תוך עיני. בבדיקה נמצאו תסנינים רבים ומפושטים בעיקר במרכז ציר הראייה דבר שגורם לירידה ניכרת בראייה (יותר בעין שמאל) 6/8.5 בעין שמאל ו6/6.5 בעין ימין. טופלתי בטיפות סטרואידים מסוג FML במשך כ5 חודשים תוך ניסיון לרדת במינון בצורה איטית. באמצע אוקטובר התבהרו התסנינים בצורה משמעותית וסיימתי את הטיפול בסטרואידים בהוראת הרופא ובמקום נתן לי טיפות Restasis להקלה. לדאבוני הרב התסנינים חזרו שוב לאחר כחודש וחצי והרופא אמר לי לחזור לסטרואידים 3 טיפות ביום לשבוע בלבד נוסף לרסטזיס 3 פעמים ביום.
הרופא ציין כי ישנה אופציה של ניתוח מסוג PTK על מנת לשייף את האזורים שבהם העכירות נמצאת אך ציין כי זהו חזון למועד מכיוון שזה עלול להשאיר לי מספר פלוס במשקפיים.
אני די מתוסכל מהמצב. די מתחרט שביצעתי את הניתוח. אני אמור לטוס ללמוד בקרוב בחו״ל וכבר אובד עצות.
האם המצב בלתי הפיך?
אודה מאוד להמלצתך…

שלום חיים,

אין שום קשר בין הניתוח שעברת ובין העובדה שנדבקת באדנו-וירוס. בכל חודש נדבקים בוירוס הזה מאות ואולי אלפי אנשים ברחבי המדינה, ללא קשר כלשהוא לניתוח. אתה נדבקת בוירוס בגלל שנגעת באדם אחר שנדבק בוירוס, ואח"כ נגעת עם הידיים בעיניך ושיפשפת אותן - וכך נדבקת בוירוס. זו אשמתך ולא אשמת הניתוח או הרופא המנתח. אולי בזכות זה שעברת ניתוח - אתה זוכה למעקב הדוק מצד הרופא המנתח, שלא היית זוכה בו בכלל אם לא היית עכשיו אחרי ניתוח.

מהלך ההחלמה אופייני מאוד, והוא ארוך וממושך. התסנינים הם תוצאה של הפעילות של המערכת החיסונית שלך, שפועלת כנגד הוירוס או שרידי הוירוס בקרנית. הטיפול בעזרת סטרואידים או רסטאזיס נמשך חודשים ארוכים, עד להעלמות התסנינים. אבל לא תמיד יש צורך לקחת סטרואידים, אם התסנינים לא פוגעים בצורה משמעותית בראייה. הראייה שלך כיום היא מצויינת, וניתן לשקול ירידה איטית והדרגתית בסטרואידים על פני מספר שבועות עד חודשים.

בברכה,

פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה