חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

תיקון לניתוח לייזר21/02/2016

שלום. לפני שלוש שנים עברתי ניתוח לאסיק ממספר שבע. מאחר והראייה לא התייצבה והיה לי מספר רבע וחצי לאחר הניתוח, טופלתי בוי אופטיק. בחודשיים האחרונים עלה המספר ועשיתי משקפיים והפסקתי את הטיפות. עכשיו מספר אחד וחצי בשתי עיניים. אני בת 37 ולא יודעת מה הכי כדאי לעשות. להמשיך בטיפות עיניים וי אופטיק ומתישהוא בעתיד הרחוק אולי לעשות ניתוח או לתת למספר להידרדר ולעשות ניתוח שזה ממש מפחיד אותי וגם הבנתי שעושים בעין אחת ואולי יעשו בשתי העיניים. לא הבנתי כלום מהסיפור הזה שבגיל ארבעים כנראה יהיה לי גם משקםיים לקרוב ולכן עושים ניתוח רק בעין אחת. לא נראה לי שזה נוח שעין אחתלא תראה טוב כאשר היום קשה לי מאוד בלי משקפיים.לא יודעת מה כדאי לעשות.

שלום רב,

אני הייתי מבצע לך ניתוח תיקון. אם המספר חוזר לרמה של 1.00- ומעלה ניתן לבצע ניתוח תיקון, המתבצע קודם בעין הדומיננטית. אם גם בעין השניה יש מספר מינוס קטן, מומלץ להמתין מספר חודשים ולראות איך את מסתדרת עם המצב החדש. היתרון בהשארת האחת העיניים עם מינוס קטן הוא שזה ינטרל את הצורך במשקפי קריאה בעתיד. משקפי קריאה הם משקפיים עם מספרי פלוס (מתחילים עם 1.00+ בגיל 45), ואם יש לך מינוס קטן באחת העיניים (לדוגמא 1.00-) הרי שתוכלי לקרוא ללא משקפי קריאה למשך מספר רב של שנים. אם לא תסתדרי עם תיקון רק בעין אחת, ניתן לאחר מספר חודשים לבצע ניתוח תיקון גם בעין השניה. ניתוחי תיקון מומלץ לבצע בשיטת PRK.

אני לא מאמין שטיפות להורדת הלחץ (כגון וי-אופטיק ואחרות) משנות או משפיעות על המספר. מומלץ להתייעץ עם הרופא המנתח שלך בעניין זה.

בברכה,

פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה