חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

תחושה של גוף זר בעין30/10/2019

שלום
שמי ורדית ואני סובלת מתחושה של גוף זר בעין מזה תקופה של 5 חודשים לסרוגין.
הכל התחיל כאשר היה לי וירוס בעין (אדנו) וטופלתי על ידי סטוראידים, לאחר מכן התחושה חזרה והמשכתי בטיפול של סטרואידים על ידי רופא אחר.
הטיפול הממושך בסטרואים גרם לעליית הלחץ תוך עיני שהתגלה על ידי רופא עיניים אחר בקופה.
לאחר מכן קיבלתי טיפות להורדת הלחץ תוך עיני והלחץ ירד לנורמה ולאחר מכן הופסק הטיפול להורדת הלחץ ומאז אני במעקב קבוע אצל רופא עיניים של הקופה לבדיקות תקופתיות ללחץ אך למרות שהלחץ תקין אני עדיין מרגישה תחושה של גוף זר, דקירות וכאבים בגלגל העין.
נאמר לי על ידי הרופא שיש לי יובש בעיניים והתחושות נובעות מכך אך בביקורת האחרונה הרופא טוען שבבדיקה לא נראה יותר יובש בעיניים אבל התחושות עדיין קיימות.
תחושות אלה גורמות לי לסבל רב ואיכות חיים ירודה.
אני ממש אובדת עצות ואשמח אם תוכלו לעזור לי במציאת הבעיה וטיפולה
תודה מראש

ורדית

שלום ורדית,

תחושות גוף זר, דקירות ואי נוחות בעין נפוצות מאוד לאחר כל ארוע משמעותי שפוגע במשטח החיצוני של העין, כמו דלקת משמעותית של הקרנית והלחמית, ניתוח בעין, פציעה של משטח העין ועוד. תחושה זו היא תוצאה של שינויים בשכבת הציפוי של הלחמית והקרנית (תאי האפיתל), שככל הנראה לא חזרה לחלוטין למבנה התקין שלה. אי סדירות בשכבת האפיתל של הלחמית או הקרנית מתבטאת בתחושת גוף זר, יובש, דקירות וכל מה שאת מרגישה. אי סדירות זאת גורמת בנוסף לדלקת תגובתית כרונית מתונה, שיכולה להימשך זמן רב. דלקת זאת מעצימה את תחושות האי נוחות. גם התרופות המקומיות השונות שקיבלת במשך הזמן, ובמיוחד הטיפות להורדת הלחץ, תרמו לכך: חלק ניכר מהטיפות הניתנות להורדת לחץ עלולות לפגום בתאי האפיתל המצפים את הקרנית והלחמית, ולוקח זמן רב לאפיתל להתאושש לאחר הפסקתן.

הטיפול בתופעות אלו הוא שילוב של תכשירים מקומיים נוגדי דלקת (סטרואידים, ציקלוספורין A, טקרולימוס) ותחליפי דמעות ללא חומרים משמרים למיניהם, וכן סבלנות רבה.

בברכה,

פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה