חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

שלום פרופסור שבועיים לאחר ניתוח PRK13/10/2020

קודם כל מה שאתה עושה פה זה עבודת קודש אני מאחל לך פרנסה בשפע ובאמת שזה כיף לראות איך אתה עוזר לאנשים..
אשמח שתענה לי וכן אני יודע שתרשום לי שהרופא המנתח צריך לענות לי אבל ניסיתי והוא לא עונה, אגב ממש לא חסכתי ועשיתי במקום מוכר מאוד במחיר גבוהה עם פרופסור מעולה רק חבל שהוא לא עונה..
בכל מקרה אשמח להתייחסותך, עשיתי ניתוח PRK לפני שבועיים המספרים שלי היו 6.5 ו7 אני יודע שבעין אחת היה צילנדר לא יודע להגיד באיזה אבל אני חושב שבשמאל, לאחר הניתוח בעין ימין אני מרגיש שאני רואה בה טוב עם פוקוס וחד אבל בעין שמאל עדין מטושטש.
עכשיו כשאני מסתכל ב2 העיינים תמיד יש טשטוש שמתגבר וגורם לי לאי נוחות ממש כאילו לעין שמאל אין פוקוס אני חושב שזאת העין עם הצילנדר והיא מפריעה לעין ימין האם בגלל הצילנדר ההחלמה יותר איטית?
זה מאוד מפריע לי בעבודה מול מחשב, לצפות בטלוויזיה, נהיגה או בכללי להסתכל על כל דבר.
כמובן שאני מקפיד על הטיפות ולא מפספס אף פעם(כי ברור לי שזה חלק מההחלמה ואני ממש לא מהמחפפים).
ב3 ימים האחרונים אני שם לב לתחושה של גרגיר קטן בעין שמאל שמציק לי(העין שאני רואה בה פחות טוב)
הדברים שאני משתמש:
– FML שלוש פעמיים ביום.
– דמעות מלאכותיות מסיים כל יום בקבוקון.
-Hylo gel ארבע עד חמש פעמיים ביום בהמלצת הרופא.

מתי אני יראה 6 על 6 והאם אין לי ממה לחשוש מהטשטוש כרגע?
התחושה של הגרגיר דבר שלא היה לי אף פעם איך מעבירים את זה?

אבי

אבי שלום,

מה שאתה מתאר הוא צפוי, וזה חלק מתהליך ההחלמה אחרי PRK. ב-PRK מסירים את שכבת תאי האפיתל המצפה את הקרנית, ומבצעים שיוף של הקרנית עם לייזר. בסוף הניתוח מונחת עדשת מגע על הקרנית למשך שבוע. במהלך השבוע הראשון תאי האפיתל צומחים מתחת לעדשה, ולאחר שתהליך הצמיחה של האפיתל על הקרנית הסתיים, הרופא המנתח מסיר את העדשה. בשלב זה שכבת האפיתל שלמה אך עדיין מחוספסת ולא חלקה. זה גורם למה שאתה מרגיש עכשיו: הראייה עדיין לא מושלמת, ויש לעיתים תחושת גוף זר. במהלך השבועות הבאים פני הקרנית יהפכו לחלקים יותר, ובמקביל תשתפר הראייה, וגם תחושת ה"גרגיר" תעלם. תהליך זה מתרחש בקצב שונה אצל אנשים שונים. ככלל - ככל שהמספר גבוה יותר, וגיל המנותח גבוה יותר - תהליך ההחלמה יהיה ארוך יותר.

הבעיה אצלך היא לא תהליך ההחלמה, שהוא תקין לחלוטין, אלא בחירת הרופא המנתח. אתה בחרת ברופא מנתח שלא מתקשר עם המנותחים שלו. לכן תהליך תיאום הציפיות שהיה צריך להתרחש לפני הניתוח, ומיד לאחר הניתוח בבדיקות של יום אחרי ושבוע אחרי - לא היה מיטבי. וכפי שאתה בעצמך אומר - אתה מנסה להשיג אותו, אבל הוא לא עונה לך. למה? כי טעית בבחירת הרופא המנתח. אבל אתה יכול להתנחם בכך שאתה לא לבד... כמוך טועים עוד רבים וטובים...

ובסיכום - קצת סבלנות, ויהיה שיפור בראייה ובתחושה. אתה בסך הכל שבועיים לאחר הניתוח. תהליך ההחלמה עשוי להמשך עוד מספר שבועות, ובסופו את ה תראה 6/6 ותרגיש מצויין.

בברכה,

פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה