חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

שאלות לגבי ניתוח אינטראלזיק, ואיזו שיטה עדיפה?14/02/2016

שלום
יש לי יובש בעניים שלעיתים בלתי נסבל אך אני מתאים לשני הניתוחים. איזה מהניתוחים אינטראלזיק או prk גורמים ליותר יובש בעיניים או ששניהם באותה המידה?
כמה זמן אחרי ניתוח אינטראלזיק אסור לגעת או לשפשף עיניים? האם אחרי חודש חודשיים המתלה יכול לזוז משפשוף עיניים או ממכה כלשהיא? האם זה אומר שעלי להתנזר ממשחק כדורגל וכד' מחשש לפגיעה בעיין?
הבנתי מקריאה באינטרנט שיוצרים שכבת קרנית על העין עם מכשיר מיוחד ואותה חותכים מה זה אומר? שלא חותכים את הקרנית עצמה? אם אצטרך בעתיד ניתוח תיקון PRK העין שלי תהיה במצב של עין רגילה שעברה ניתוח PRK או שעדיין יישאר המתלה מהניתוח הקודם?

שלום רב,

ניתוחים בהם מתבצע חיתוך של הקרנית ויצירת מתלה (LASIK, Intra-LASIK) גורמים ליובש בעיניים בשכיחות רבה יותר יחסית לניתוחים בהם מתבצע שיוף על פני השטח ללא חיתוך (PRK, LASEK). זאת בגלל שחיתוך הקרנית גורם לפגיעה בעצבוב התחושתי של הקרנית, ולירידה משמעותית יותר בתחושת הקרנית. הירידה בתחושת הקרנית גורמת לירידה בגירוי להפרשת דמעות וכתוצאה ליובש בעיניים.

אחרי ניתוחים בהם מתבצע חיתוך של הקרנית מומלץ להימנע ממגע בעיניים לפחות לחודש. לאחר חודש המתלה יציב, אך מכה חזקה מאוד לעין עלולה להזיז את המתלה ממקומו גם שנים אחרי הניתוח. אם אתה עוסק בספורט, או עיסוקך גורם לכך שאתה חשוף לחבלות באיזור הפנים - מומלץ לבצע את הניתוח בשיטת ה- PRK / LASEK שבה לא מבוצע חיתוך כלשהוא בקרנית, ואין כל חשש לנזק כלשהוא בעתיד כתוצאה מחבלה בפנים.

ביצוע ניתוח בשיטת PRK הוא בטוח יותר לטווח הארוך, ומאפשר לבצע ניתוח תיקון בעתיד בבטיחות רבה יותר. מסיבות אלו, ומסיבות רבות אחרות, אני ממליץ בשנים האחרונות לכל מי שמגיע אלי לבדיקת התאמה לקראת ניתוח הסרת משקפיים בלייזר, לבחור בשיטת ה- PRK, שהיא שיטה הכרוכה בתקופת החלמה של מספר ימים, אך מבחינת התוצאות והבטיחות היא עדיפה בהרבה על כל השיטות האחרות.

בברכה,

פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה