חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

שאלות לאחר ניתוח קרוסלינקינג בעין שמאל14/01/2018

עברתי ניתוח קרוס לינקינג בעין שמאל לפני כשנה וחצי. במיפוי קרנית האחרון, יש שיפור של 10k. כלומר מתוצאה של 54 מקסימום ל44 מקסימום. נאמר לי ע"י האופטמטריסטית שלי שהשיפור בתוצאה יכול לנבוע מדמעות. אני מתלבט האם לעשות גם ניתוח בעין ימין. כיוון שבעין ימין אני רואה טוב גם ללא משקפיים, 6/15 לערך. בנוסף יש רגישות בעין שמאל, בעקבות בניתוח דבר שמקשה עלי לשים עדשות סמי סקליראליות שהתאמתי לאחרונה. שאלתי היא האם יהיה שיפור ברגישות בעין שמאל ? והאם תוצאת המיפוי האחרון הגיונית ? כמו כן האם מומלץ לבצע ניתוח בעין ימין בהינתן השיפור שלפי הבנתי משמעותי בעין שמאל. בתודה מראש,

סטאס

שלום סטאס,

שיפור משמעותי כל כך במיפוי מתרחש בדרך בילדים שעוברים את הטיפול, ופחות במבוגרים מעל גיל 20. כ"כ מערכות מיפוי שונות נותנות תוצאות שונות משמעותית זו מזו, ולכן חשוב לעשות את כל בדיקות המיפוי באותו מכשיר לאורך הזמן.

התאמת עדשות מגע סקלרליות דורשת ניסיון ומיומנות רבים, ולא תמיד ההתאמה מיטבית. כ"כ לא כל עין יכולה לסבול עדשות אלו. לא נראה שהרגישות היא תוצאה של הטיפול שעברת לפני שנה וחצי. מומלץ לנסות עדשת מגע אחרת, או לנסות התאמה אצל אופטומטריסט אחר.

ההחלטה אם לבצע ניתוח גם בעין ימין תלוייה בתוצאות מיפויי הקרנית לאורך הזמן. אם יש יציבות במיפוי אין טעם בביצוע הטיפול. קרוס לינקינג יש לבצע בעיקר אם יש עדות להחמרה בקמירות הקרנית או עלייה בצילינדר ברפרקציות חוזרות. מומלץ להץייע. עם מומחה הקרנית אצלו אתה נמצא בטיפול.

בברכה,

פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה