חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

רגישות בעיניים בניתוח הסרת משקפיים בלייזר07/06/2020

היי, עשיתי בדיקת עיניים לניתוח לייזר ואמרו לי שבשבילי יותר מומלץ ניתוח PRK גם עקב הרגישות בעיניים (ברמה שלשים טיפות נורא קשה לי וזולגות לי דמעות מלראות אנשים אחרים שמים טיפות או עדשות מגע) האם מצב כזה יכול לסכן את הניתוח? פוחד שאמצמץ במהלך הניתוח בכוח אפילו עם המתקן למניעת המצמוץ…
בנוסף הרופא אמר שאני יכול לעשות את שתי הניתוחים (PRK וINTRALASIK) אך נוטה יותר לPRK, רציתי לשאול אם זה באמת קריטי להתייחס להעדפת הרופא או שאני יכול לעשות INTRALASIK ולמנוע את הכאבים הממושכים בעיניים וההחלמה הארוכה?

רותם

רותם שלום רב,

ככל הנראה במהלך הבדיקה לחצת עם העפעפיים ולא פתחת אותן בקלות, או שמיפתח העפעפיים היה קטן. במקרים אלו הרופא המנתח יעדיף את שיטת ה- PRK. זאת מכיוון שמדובר בניתוח קצר שמתאים במיוחד לאנשים כמוך, שאולי מתקשים בפתיחת העיניים. בשיטה השניה, שיטת האינטראלאזיק, נדרש מהמנותח לפתוח את העפעפיים לתקופה יחסית ארוכה יותר, של מספר דקות, כדי לאפשר הצמדה של טבעת מיוחדת, שמתחברת אל העין בעזרת ואקום. באנשים שלא מסוגלים לפתוח את העיניים לתקופה ארוכה ושמכווצים את העפעפיים בחוזקה, עלולה הטבעת להתנתק במהלך השלב הראשון של הניתוח (שלב פיצול הקרנית). מצב זה עלול לגרום להפסקת הניתוח, או להחלטה על שינוי שיטת הניתוח לשיטת ה- PRK.

ההחלטה על שיטת הניתוח תלוייה מאוד בנסיון המנתח, ובדרך שהוא מעריך שתוכל לעבור את הניתוח על פי שיקול דעתו, ועל פי האופן שבו הוא רואה את התנהגותך במהלך הבדיקה. אם אתה בעצמך פוחד שבמהלך הניתוח תמצמץ בכוח אפילו עם מפסק העפעפיים, אולי באמת כדאי שתעבור את הניתוח בשיטת ה PRK.

כאשר הניתוח בשיטת ה PRK נעשה בצורה טובה, ועם טיפול תרופתי מקומי (בטיפות) מתאים, הרי שאין כלל כאבים במהלך תקופת ההחלמה. ככלל מדובר לדעתי בניתוח הרבה יותר בטוח, עם תוצאות זהות ביחס לשיטה השניה.

אתה מוזמן אלינו לבדיקת התאמה. התקשר ל 5023*.

בברכה,

פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה