חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

קרטוקונוס וניתוח השתלת טבעת בליזר23/12/2017

שלום,
אני בן 38 ולאחרונה עשיתי בדיקה מקדימה לניתוח לייזר בו התברר לי שיש לי קרטוקונוס. כיוון שלא עברתי בדיקות ראיה כ10 אינני יודע מתי התפתחה המחלה. ממה שנמסר לי ע״י הרופא שערך את הבדיקה, בדר״כ בגיל שלי הקרטוקונוס מתיצב ולא צפויים שינויים בו ועל כן הוא לא ממליץ על ניתוח קרוס לינקינג. כיוון שיש לי צילינדר 3 בעין אחת ו4 בשניה הוא המליץ על ניתוח השתלת טבעות בליזר. האם אתה ממליץ על ניתוח זה? מה אחוזי ההצלחה שלו ומה הסיכונים? (הבנתי שזה משפר צילינדר אבל לא ניתן לדעת בודאות בכמה מעבר לצילינדר המספר שיש לי בעיניים הוא די נמוך – 0.5 ו1.75 כך שבמידה וזה משפר משמעותית יתכן ולא אצטרך משקפיים) אציין בנוסף שאני מתאמן בג׳ודו האם יש סיכון במידה ועושים כת הניתוח?

תודה רבה!

שלום רב,

ניתוח השתלת טבעות הוא ניתוח שתוצאותיו אינן מדוייקות ואינן צפויות, ואינו יכול להבטיח לך הסרה של המשקפיים. הוא יכול להוריד חלק מהצילינדר, אך לא ניתן להעריך בכמה. הסיבוכים של הניתוח כוללים מיקום לא מדוייק של הטבעות, סנוורים והילות, חדירה ללשכה האחורית או יציאה החוצה מעל פני הקרנית, וזיהום בתעלת הטבעת.

אני במקומך לא הייתי עובר כל ניתוח. אם אתה מגיע לראייה טובה עם המשקפיים, למרות שיש לך קרטוקונוס - תגיד תודה שכך הוא המצב, ואל תעשה דבר. הניתוחים האלו מתאימים לאנשים שיש להם עיוות מתקדם בקרנית כתוצאה מהקרטוקונוס, אינם יכולים להשיג ראייה טובה עם משקפיים או עדשות מגע, ועוברים את הניתוח כדי שהצילינדר ירד במידה חלקית כך שיוכלו לשים משקפיים או עדשות מגע ולהגיע לראייה טובה יותר.

האפשרויות שעומדות לפניך הן שימוש במשקפיים או בעדשות מגע קשות.

בברכה,

פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה