חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

קרוס לינקינג05/10/2022

שלום אני אמור לעבור קרוס לינקינג בהקדם בעין שמאל בגלל קרטוקונוס והקרנית שלי נורא דקה . היה רשום 380 עובי שמתחת ל400 יכול להיות בעייתי לפי מה שהבנתי.
שאלה 1. קראתי שזה יותר קשה לנתח ככל שזה יותר דק ועד כמה יותר סיכון לכישלון יש.
שאלה 2. מה הסיכונים? אני שמעתי על פגיעה בפנימיות של העין ועל דלקת, האם יש עוד?
שאלה 3. אני צוללן שמגיע לכמות של 25מטר עומד לעבור קורס ל40מטר, האם אחרי הקרוס לינקינג (אחרי העשר ימים החלמה) תיהיה לי בעיה בחיים לעשות צלילה? ובנוסף אני מתאגרף כבר כמה זמן ואני מניח שאין אפילו דיבור אם מותר לי איגרוף אחרי הניתוח. אני הייתי בשוק שאמרו לי שצריך להפסיק.
שאלה 4. האם אחרי ההחלמה יש כלשהי בעיה לתפקד? אני הבנתי שזה לא מחזיר ראייה אבל זה לא בעיה בשבילי כי בעין ימין יש לי קרטוקונוס אבל במצב מוקדם רואה כמעט מעולה אבל השאלה שלי אם אחרי הניתוח יש הפרעה בעין או כל מיני דברים מעיקים (אחרי ההחלמה כמובן) או שאני חוזר להיות אותו הדבר?
אם צריך להוסיף מספרים ואת כל המידע כדי שתוכל לענות לי, אני יוסיף.
תודה רבה אני פשוט בחרדה מטורפת

עידן

שלום עידן,

ניתן כיום לבצע קרוס לינקינג גם לקרניות דקות מ-400 מיקרון. שימוש בתמיסת ריבופלאבין (ויטמין B2 אותו מזליפים על הקרנית במשך כ-30 דקות) היפוטונית (כלומר: ריכוז נמוך של מלחים) גורם לעלייה בעובי הקרנית, וכך ניתן לבצע את שלב החשיפה לקרינת UV בבטיחות. אפשרות נוספת היא להקטין את כמות האנרגיה או את זמן החשיפה, כך שהאנרגיה הכוללת תתאים לעובי הקרנית שלך.

הסיכונים בקרוס לינקינג הם זיהום בקרנית בשבוע הראשון כאשר האפיתל בשלבי החלמה ויש עדשת מגע טיפולית על הקרנית. את הזיהום נמנע ע"י שימוש בטיפות אנטיביוטיות כל זמן שיש עדשת מגע על הקרנית. סיכון נוסף הוא התפתחות צלקת (עכירות) בקרנית כחלק מתהליך ריפוי הפצע. כדי למנוע זאת ניתן טיפול בטיפות סטרואידים למשך כ-3 חודשים לאחר ביצוע קרוס לינקינג.

אין מניעה מצלילות ומכל פעילויות הספורט שהזכרת. ניתן לחזור לתפקוד מלא לאחר הטיפול. שיפור הראייה יעשה ע"י התאמת עדשות מגע מיוחדות לקרטוקונוס.

בברכה,

פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה