חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

קרוס לינקינג אצל קרניות עם טופוגרפיה תקינה ועובי תקין02/07/2017

שלופ רב פרופסור,בהמשך לשאלה שנשאלה לגבי אקטזיה אחרי PRK, אחרי שחקרתי מעט את הנושא ראיתי שישנם רופאים (בעיקר בחו"ל)אשר נוהגים לעשות קרוס לינקינג מקוצר (חצי מהזמן של קרוס לינקינג רגיל)מיד אחרי PRK(כשהלייזר סיים את עבודתו) על מנת להגדיל את הבטיחות של ההליך(ובאמת למזער את הסיכון לאקטזיה לפציינט של אחד ממיליון לעומת אחד לעשרת אלפים כמו שיש עכשיו) ולשפר את יציבות המספר לאורך השנים, גם במנותחים עם עובי קרנית תקין וטופוגרפיה תקינה.

האם אתה מבצע כזה ניתוח? אשמח לשמוע את דעתך עליו. אני יודע שתמיד משפרים את הבטיחות של הניתוחים האלה והוספת פרוצדורה כזאת פשוטה ונטולת סיכון כמו קרוס לינקינג נשמעת מעניינת.

שלום רב,

אין שום סיבה הגיונית לבצע טיפול מיותר לחלוטין, כשאין לכך כל אינדיקציה שהיא. קרוס לינקינג מבוצע לקרטוקונוס הנמצא בשלבי התקדמות. אין כל סיבה לעשות אותו למי שאין לו קרטוקונוס, רק כדי למנוע תופעה שככל הנראה לא תתרחש. ההוספה של קרוס לינקינג ל- PRK לא משפרת בכלל את הבטיחות, מגדילה שלא לצורך את תהליך הפציעה והריפוי של הקרנית, ומגדילה את הסכנה להיווצרות צלקת. זה בערך כמו לעשות צנטור של העורקים הכליליים בלב לאדם צעיר ובריא ולהשתיל סטנט רק כדי למנוע אוטם שריר הלב בעתיד...

הדרך להגדלת הבטיחות היא לבצע את הניתוח על פי הקריטריונים המקובלים, להשאיר עובי קרנית בתחום המותר, ולא לנתח קרניות עם סימנים מקדימים לקרטוקונוס. אם הקרנית עבה והמיפוי תקין - אין צורך בקרוס לינקינג.

בברכה,

פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה