חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

צריבה בעיניים באמצע הלילה10/04/2016

שלום, מזה כמה חודשים שאני מתעוררת באמצע הלילה בבעתה, לצריבה נוראית – אי אפשר לפתוח את העיניים בכלל – הן מתמלאות בדמעות ורק לאחר דקות ארוכות העיניים נרגעות ואני יכולה לנסות לחזור לישון..
כבר אין לי לילות.
קיבלתי טיפות עיניים HYLO-COMOD – הן לא עוזרות כלל במהלך הצריבה..
אני ארי ניתוח לייזר בעיניים (מלפני 5 שנים כבר), ונוטה להתעורר הרבה בלילה גם לתינוק שלי בן 7 חודשים שנוטה להתעורר 2-3 בלילה).
שמתי לב שאם אני זוכרת למצמץ מאוד מאוד חזק לפני שאני פותחת את העיניים בלילה – אני כמעט ומונעת לחלוטין את הצריבה..והיא מתרחשת בעיקר כשאני פותחת את העיניים בבת אחת. בקיצור – חיי הפכו לסיוט , אין לי מנוחה, וכל לילה יש פחד ללכת לישון. האם זהו הפתרון היחיד? טיפות הרטבה? בבדיקה שעשיתי אצל הרופא כולל הרחבת אישונים לא נמצא שום דבר פרט ליובש. הצילו.

דנית

שלום דנית,

ככל הנראה את סובלת מתסמונת הארוזיות החוזרות - Recurrent Corneal Erosions Syndrome . תסמונת זו נוצרת כתוצאה מחולשה בחיבור שבין שכבת תאי הציפוי החיצוניים של הקרנית (תאי האפיתל) ובין הקרנית. כתוצאה מכך, בזמן פתיחת העפעפיים בבוקר או באמצע הלילה - כתוצאה משחרור פתאומי של הואקום הקיים בין העפעפיים והקרנית בשינה - נתלשת חתיכה קטנה של תאי ציפוי מהקרנית. הדבר יוצר פצע שטחי בקרנית. זה גורם לכאב חד פתאומי המלווה בדמעת ועיניים אדומות. לאחר שהפצע מתרפא - הכאב חולף.

הדרך למנוע התקפים אלו היא ע"י שימוש בטיפות המכילות NaCl 5% (סליין מרוכז), אותן ניתן לקבל כנגד מרשם רופא עיניים. כ"כ ניתן להשתמש במשחה לעיניים לפני שעוצמים את העיניים (כגון ויטא-פוס או דורה-טירס) אותה ניתן לרכוש בכל בית מרקחת ללא מרשפ רופא.

כאשר יש התקף חריף של כאב בבוקר שאינו חולף - מומלץ להגיע בדחיפות לרופא עיניים מומחה לקרנית. הטיפול כולל מספר קורסים של עדשת מגע טיפולית, המונחת על העין ברציפות למשך כשבועיים (לא מסירים את העדשות גם בשינה). בזמן הרכבת העדשות יש להזליף טיפות אנטיביוטיקה וסטרואידים. אחת לשבועיים - שלושה יש להחליף את העדשה, וכך ל 2-3 מחזורים.

לחצי כאן למידע נוסף באתר זה על תסמונת הארוזיות החוזרות.

לחצי כאן לקישור לסקירה מהספרות הרפואית על הנושא (פרק מתוך ספר על מחלות קרנית).

בברכה,

פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה