חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

צלקת בקרנית25/12/2017

האם צלקת בקרנית שלא מפריעה לראייה יכולה להפריע במהלך ניתוח לייזר? האם יכולים להגיד לי שאני לא כשיר לעבור ניתוח לייזר בעיניים בגלל שיש לי צלקת על הקרנית? תודה מראש

שלום רב,

כן, בהחלט. צלקת בקרנית יכולה להפריע לביצוע ניתוח הלייזר מכמה סיבות. ראשית - במערכות העקיבה האוטומטיות קיימת מערכת iris recognition, שבה מתבצע זיהוי של מיקום הקרנית על פי מבנה הקשתית (האיריס). צלקת בקרנית עלולה להפריע ליכולת המערכת לזהות את הקשתית, הן בשלב ההכנה לניתוח (ביצוע בדיקת ה wavefront) והן במהלך הניתוח עצמו, בזיהוי המהיר המדוייק של מיקום הקרנית. כלומר: הצלקת מפריעה למערכת העקיבה לזהות את הקשתית (שנמצאת מאחורי הקרנית). ללא תכונה זו לא ניתן לבצע בדיוק את הטיפול.

בעיה נוספת היא עובי הצלקת. אם הצלקת עבה ומרכזית (העובי של הצלקת גדול מהעובי לשיוף), קיים סיכוי שחלק ממנה ישאר גם לאחר הניתוח וישפיע בצורה לא ברורה על התוצאה הסופית.

בעיה נוספת היא ביכולת לבצע פיצול של הקרנית אם בוחרים בשיטת ה- intra-lasik. הצלקת תפריע למהלך קרני ה- FS laser שלא יגיעו למיקום הנכון לצורך ביצוע פיצול הקרנית, אם חלק מהקרני הלייזר צריך לעבור דרך הצלקת. הקרנית צריכה להיות שקופה כדי שהשלב הזה יצליח.

יש לציין עם זאת שלא כל הצלקות מפריעות, והדבר תלווי במיקום הצלקת, בעומקה ובהפרעה שהיא גורמת לשקיפות הקרנית.

בברכה,

פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה