חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

צלקת בקרנית01/10/2015

לביתי היה זיהום בעין והיא מטופלת עד היום עם טיפות ויגמוקס לאחר פגיעה מחיידק פסדמונוס יש לה צלקת בקרנית במרכז העין והיא רואה מטושטש בעין. הרופא מומחה שמטפל בה לא ממליץ על טיפול בסטרואידים וכשהתייעצנו עם מומחה נוסף הוא המליץ להתחיל בעוד חודש טיפות סטרואידים ובעוד כחמישה חודשים ניתוח לייזר עם שיוף הקרנית. מה הסיכונים בטיפולים אלה ? אני חוששת מטיפות הסטרואידים האם החששות מוצדקות ? מה דעתך בנושא.

שלום רב,

אין תמימות דעים בנושא זה, ואין גם הוכחות בספרות הרפואית שטיפול בסטרואידים בטיפות בזיהום חיידקי של הקרנית מונע את התפתחות הצלקת או משפר את הראייה. יחד עם זאת לא הוכח שהטיפול בסטרואידים גורם לנזק. אני נוהג במצב כזה לתת סטרואידים למטופלים שלי לאחר שיש סימנים לעצירת הזיהום ולתחילת התפתחות צלקת, בד"כ כשבוע עד שבועיים לאחר תחילת הטיפול האנטיביוטי. לדעתי הסטרואידים יכולים להקטין במידה מסויימת את התפתחות הצלקת, כאשר הם ניתנים בתחילת התהליך, במקביל לטיפול האנטיביוטי, ותוך מעקב קפדני על מצב הקרנית. אין כל היגיון במתן מאוחר של סטרואידים לאחר שהצלקת כבר התפתחה. בנוסף - אין כל היגיון בהמשך הטיפול באנטיביוטיקה לאחר שאין יותר עדות לזיהום פעיל.

בכל הנוגע להמשך - יש לעקוב ולראות כיצד הצלקת משפיעה על הראייה. לעיתים הצלקת יכולה להתבהר באופן חלקי עם הזמן. אם הצלקת שטחית ויש קוצר ראייה (מספר מינוס במשקפיים) ניתן לבצע ניתוח להסרת משקפיים בליזר בשיטת PRK. השיוף בלייזר עשוי להוריד את הצלקת, או לפחות חלק ממנה, אם איננה עמוקה.

בברכה,


פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה