חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

פלוטרים ועוד בעיות 26/03/2015

שלום לך פרופ' אבי
אני בן 33 זכר ,נולדתי עם עין עצלה ורוחק בראיה ,הרכבתי משקפיים והכל היה בסדר עד לפני חודשיים,פיתאום תוך כדי קריאה ראיתי מלאה זבובים עוברים לי מול העין (בשתי העיניים) ,הלכתי ישר לרופא בדק אותי ואמר לי הכל בסדר אין על מה לדאוג!! ,הרשתית תקינה ולגבי הזבובים אין מה לעשות עם זה תחיה עם זה ,עכשיו הייתי המום מהתשובה שלו שאין טיפול שאפשר לעשות כדי למנוע את הזבובים והוא לא ידע להגיד לי מה קרה בתוך העיניים שלי ,ולמה אני רואה אותם בשתי העיניים!! ,ולאחר שבועים העיניים שלי נהיו יותר רגישות לאור,יבשות,יותר אדומות,,וגם אני רואה תמונה מרצדת( כמו אבק שחור מהבהב) בנוסף אני רואה תמונה כפולה במיוחד כשאני צופה בטליוויזה או עובד מול מחשב וקשה לי להתמקד כשאני קורה משהו!! ,הייתי אצל 3 רופאים כולם עשו לי את אותה בדיקה( לפתוח את האישונים ולהגיד לי שהכל בסדר) ,פרופ' אני סטודנט להנדסה ועדיין לא התחלתי את החיים המעשים שלי ,איכות החיים שלי ירדו משמעותית,השאלה אם אתה יכול לטפל לי בבעיות שהזכרתי או בחלקן לפחות במיוחד הפלוטרים והריצוד בתמונה….בבקשה אני זקוק למישהוא שיבין אותי ויעזור לי.

שלום לך סמי,

אכן הבעיה ממנה אתה סובל גורמת למטרד ולאי נוחות להרבה אנשים. הזבובים שאתה רואה נקראים floaters, והם תוצאה של עכירויות נקודתיות בזגוגית. הן נוצרות כתוצאה משינויים בהרכב הזגוגית, ועיתים הם תוצאה של הפרדות של הזגוגית מן הרשתית. ה- floates משנים את מיקומם. לעיתים הם שוקעים מתחת לציר הראייה ולא מורגשים, ולעיתים הם נשארים לזמן רב. בד"כ אין צורך לטפל בהם, ומרבית האנשים מתרגלים לקיומם.

לעיתים נדירות, כשכמותם רבה והם גורמים להפרעה ניכרת בראייה, ניתן לבצע ניתוח שבו מסירים את החלק המרכזי של הזגוגית (Vitrectomy). לניתוח זה יש סיבוכים שונים, שאחד מהם הוא התפתחות קטרקט (עכירות של העדשה). סיבוכים נוספים של הוצאת הזגוגית הם הופעה של קרעים ברשתית ואפילו הפרדות הרשתית.

לחץ כאן למאמר המתאר תוצאות של ניתוח Vitrectomy כטיפול ב- floaters.

מומלץ להתייעץ עם רופא עיניים מומחה למחלות רשתית בנושא זה.

בברכה,


פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה