חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

פלאגי סיליקון לחסימת ניקוז דמעות08/12/2021

שלום , טופלתי לאחרונה כאמצעי אחרון ליובש קיצוני בעיניים באמצעות התקנת פלאגים סיליקון לפתרון היובש, אני מרגיש הקלה משמעותית אך רציתי לדעת האם יש דברים שאני צריך להימנע מהם התנהגותית (התעטשות חזקה , קינוח אף חזק נגיעה באזור המדובר וכו') על מנת למנוע את יציאת הפלאגים החוצה מוקדם מהצפוי וכדי לא להרוס לעצמי את מה שנעשה לטובה , בנוסף ארצה לדעת האם יש דרך להתקינם באופן קבוע ומוחלט בעתיד ללא חשש מיציאתם. תודה רבה,

אריאל

שלום אריאל,

אם הפלאגים (אטמי הסיליקון) היו כאלה שמתקינים אותם בשלמותם בתוך התעלה (תוך-קנליקולריים) כמו האטמים של Herrick - הרי שאין כל חשש משפשוף של העיניים. אטמים אלו נמצאים בתוך התעלה, ונודדים עם הדמעות לכיוון חלל האף. נדידה זאת יכולה להימשך מספר חודשים עד כשנה, ולבסוף הם נפלטים לחלל האף. אין דרך למנוע זאת.

אם הפלאגים הם כאלה המותקנים בפתח התעלה (בד"כ אטמים בצורה פטריה, כאשר ראש הפטריה בולט מעל פתח התעלה) הרי שאז יש להיזהר בעיקר משפשוף של העפעפיים.

לא ניתן להתקין אטמים באופן קבוע, אבל ניתן לסגור את פתח התעלה ע"י צריבה עם מחט חשמלית. צריבה כזאת יוצרת הצטלקות וסגירה קבועה של פתח התעלה, אולם בעתיד יתכנו יצירת תעלות עוקפות סביב הצלקת, כך שגם פעולה זאת אינה נותנת פתרון קבוע.

בברכה,

פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה