חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

פגיה בראיה לקרוב לאחר ניתוח prk01/05/2014

שלום אני בן 31, לפני כ8 שנים עשיתי ניתוח ליזיק כמדומני, כיום בעין שמאל יש לי מספר של 1.5 וחצי צילנדר ובימין 0.30 ו1.5 צילנדר. בשנים שלאחר הניתוח ראיתי מצויין הן לקרוב והן לרחוק. כיום בעין שמאל אני רואה מצוין לקרוב ובעין ימין מעט מטושטש, הוצע לי לעשות ניתוח prk. שאלתי היא האם בניתוח זה יכולה להתעורר בעיה של ראיה לקרוב, אני קורא המון כל היום מול ספרים ומחשב. וכן בעתיד בעוד 30 מ40 שנה האם כתוצאה מהניתוח עלולות להיות בעיות כלשהן?

שלום רועי,

מומלץ לבצע ניתוח תיקון בשיטת PRK, בעין ימין בלבד, ולהשאיר את עין שמאל ללא תיקון. אם תוכל להסתדר בראייה לרחוק עם המצב הזה - מומלץ להישאר כך. מצב זה נקרא monovision וזה יתן לך אפשרות לראות לקרוב גם בעתיד, בזכות עין שמאל.

בעיות של ראייה לקרוב מתחילות באמצע שנות ה-40, ומתקונות ע"י משקפי קריאה, שמותקנות עם עדשות עם מספר חיובי (החל מ 1.00+ ומעלה). אם תשאיר עין אחת עם תיקון של 1.50-, זה ידחה את הצורך במשקפי קריאה בעתיד במספר שנים.

אם תעשה ניתוחי תיקון בשתי העיניים כעת, תראה מצוין לכל הטווחים עד גיל 45, ואז תזדקק למשקפי קריאה. אם תעשה ניתוח תיקון רק בעין ימין, תוכל לראות לקרוב ולרחוק ללא משקפייפ לפחות עד גיל 50.

בברכה,


פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה