חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

עפעפיים נפוחות09/05/2020

היי,
כבר תקופה שהעפעפיים שלי מתנפחות במהלך הלילה וכשאני קמה בבוקר העפעפיים נפחות אדומות ומגרדות לא ברור ממה זה קורה אבל זה בא והולך כל הזמן . אשמח לתשובה

שלום רב,

דלקת כרונית של העפעפיים הוא מצב שכיח ביותר. יש הרבה סיבות לכך, החל מזיהום של חיידקים ודרך בעיות בניקוז השומן המצוי בבלוטות השומן בעפעפיים. הסיבה שאת קמה בבוקר עם עפעפיים נפוחות היא שבלילה העיניים עצומות, אין תנועה של העפעפיים, ולכן אין שחלוף של הדמעות, ואין סילוק של תוצרי חילוף החומרים של התאים, תאים מתים, וחלקיקים זרים כולל חידקים. אם יש תהליך דלקתי קל בעפעפיים במהלך היום, הוא מתגבר במהלך השינה בגלל העדר תנועתיות בעפעפיים. לכן קמים בבוקר עם הפרשה דביקה או ריר בין העפעפיים, ולעיתים גם נפיחות ואודם של העפעפיים.

הטיפול כולל קודם כל הגיינת עפעפיים: ניקוי תכוף של קצות העפעפיים והריסים. אפשר להשתמש במגבונים מיוחדים לניקוי העפעפיים, המשווקים בתכשירים מסחריים שונים, כולם תכשירי מדף (ללא צורך במרשם רופא). ואפשר פשוט לקחת צמר גפן או פד גזה קטן, להרטיב במעט מים ולסחוט, ולהעביר בעדינות על העפעפיים כשהן עצומות. אפשר גם לשים על הצמר גפן הלח מעט שמפו לתינוקות או שמפו היפו- אלרגני. יש לחזור על הפעולה הזאת מספר פעמים ביום.

בנוסף יש להשתמש בתחליפי דמעות ללא חומרים משמרים.

כ"כ מומלץ להיבדק אצל רופא עיניים, שירשום לך משחה אנטיביוטית לתקופה של מספר שבועות, שתעזור בהפחתת החידקים הנמצאים בריסים ובעפעפיים.

בברכה,

פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה