חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

עיניים מגרדות15/02/2016

שלום,לפני כחודש קמתי בבוקר ועין ימין שלי מאוד שרפה,יום לאחר מכן הלכתי לרופא עיניים שאמר לי שיש לי דלקת ברקמה של העין,נתן לי מנקה עיניים,טיפות ומשחה ואמר לי שזה יעבור בעוד כמה ימים ובמידה שלא אמר לי לחזור אליו.
לאחר כמה ימים העין שלי עוד צרבה והרגישה מאוד יבשה וחזרתי לרופא.
הרופא בדק שוב את העיניים שלי ואמר לי שבנוסף לעין ימין הוא רואה שגם עין שמאל שלי מתחילה לפתח דלקת ושאני צריכה לשים גם בעין שמאל את הטיפות והמשחה.
שוב אמר לי שזה אמור לעבור אחרי כמה ימים ואם לא אז לחזור.
לאחר יומיים שיום אחד בהם בכיתי,למחרת בבוקר שקמתי אחרי שבכיתי העיניים שלי היו מאוד נפוחות ומאז שתיהן מאוד מגרדות לי.
הנפיחות ירדה לגמרי וחזרתי לרופא והוא החליט שיש לי אלרגיה ונתן לי טיפות אחרות לעיניים.
חזרתי אליו אחרי שבוע והוא שוב בדק את העיניים ואמר שהוא רואה שיש לי בעיה הדמעות בעיניים. והפעם נתן לי שתי סוגי טיפות שונים לתקופה של חודש.
למרות שאני לוקחת את הטיפות העיניים עדין מגרדות לי ומידי פעם קצת שורפות ויום אחד קמתי ועין אחת גם מאוד כאבה לי.
בנוסף כבר חודשיים שיש לי ליחה בגרון ורופא משפחה שראה אותי אמר שיכול להיות שיש קשר בין הליחה לאלרגיה בעין ושלח אותי לבדיקות דם.
רציתי לשאול מה דעתך בנושא? אני מרגישה די אבודה,מצד אחד הטיפות עיניים רצת עוזרות מצד שני הגירודים לא נעלמים לגמרי ובנוסף אני לא באמת מצליחה להבין ממה כול מה שקורה לי בעיניים נובע,האם מאלרגיה או מדלקת או מבעיה בדמעות
חשוב לי להבהיר שאני בת 21 ובחיים לא סבלתי משום דלקת אלרגיה או דבר דומה בעיניים וזאת פעם ראשונה שזה קורה לי
מה דעתך בנושא ? ותודה על כול העזרה

שלום רב,

דלקת אלרגית בעיניים היא מצב נפוץ הפוגע בכ- 20% מהאוכלוסיה. הסימפטומים העיקריים הם גרד בעיניים, אודם ודמעת. קשה ברב המקרים לאתר את הגורם, שיכול להיות כמעט כל דבר בסביבה שלנו (אבקנים של פריחה בעונת הפריחה, זיהום תעשייתי או עירוני, חלקיקים המורחפים מפרוות של בעלי חיים, אבק הבית, תכשירי איפור, תמרוקים, מרככי כביסה, תכשירי רחצה, ומיני מזון שונים). במקרים רבים הדלקת עלולה להישאר כמצב כרוני הנמשך זמן רב.

קיימות תרופות שונות לדלקת עיניים אלרגית, עליהם הרחבתי בעמוד זה של האתר, ובתשובותי הקודמות לגולשים. אלו כוללים אנטי-היסטמינים, מייצבי תאי מאסט, סטרואידים ואימונו-מודולאטורים. כולם מפחיתים את סימני הדלקת, אך אינם מביאים לריפוי מלא. מומלץ לפנות למומחה לקרנית שיבדוק אותך ויתאים לך את הטיפול בהתאם למצבך.

בברכה,

פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה