חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

עיניים כואבות !!!27/02/2020

לפני שנה וחצי שהייתי בהודו למס' חודשיים השתמשתי בעדשות מגע יומית בכדי לשמור על סטרילזציה מרבית.. כעבור חודש ממועד השימוש התחילו כאבים בעיניים ואי סבילות לעדשות מגע . כמובן שהפסקתי להרכיבם לאלתר אך הכאב הטורדני נותר בעינו תרתי משמע!! השאלה שלי היא האם ניתן להקל / לרפא דלקת של שפת עפעף או פשוט לקבל את רוע הגזרה ולהשתדל להישאר שפוייה? אציין שכבר ניסיתי דברים רבים מספור ושום דבר לא הביא לתוצאה המיוחלת.תודה ??

שלום לך,

ראשית יש לוודא שאין זיהום בקרנית, ולכן מומלץ לפנות בהקדם לבדיקת רופא עיניים, רצוי מומחה לקרנית.

מבחינת העדשות - ניתן לנסות להחליף את סוג העדשות (יצרן אחר, עדשות חודשיות או דו-שבועיות), להחליף את תמיסת החיטוי של העדשות (אם הן לא יומיות), ולשנות את הרגלי השימוש בהן (פחות שעות ביממה, הגיינה בטיפול בעדשות, המנעות משחייה, מקלחות ושינה עם העדשות).

ניתן להשתמש בתחליפי דמעות ללא חומר משמר מספר רב של פעמים ביום על העדשות כדי להקטין את תחושת היובש בעיניים.

אם כל אלו לא עוזרים - אין מנוס מהפסקת הששימוש בעדשות מגע לצמיתות. לא כל האנשים יכולים להרכיב עדשות מגע, ועם השימוש מתפתחת אי סבילות לעדשות מגע (Contact lens intolerance) שזו למעשה תגובה אלרגית כרונית של משטח העין לעדשות המגע.

ולבסוף - מומלץ לשקול ניתוח להסרת משקפיים בלייזר. זו האופציה היעילה, הבטוחה וגם המשתלמת ביותר (בבחינת הערכת העלויות לאורך שנים של השימוש בעדשות מגע, תמיסות חיטוי, משקפיים ובדיקות אופטומטריסטים). ניתוחים להסרת משקפיים בלייזר נעשים מזה 34 שנים והם בטוחים ויעילים, ובכך שהם מרחיקים ממך את הצורך בשימוש בעדשות מגע הם תורמים בטווח הארוך לבריאות העיניים.

בברכה,

פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה