חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

עיניים דומעות ללא הפסקה05/07/2015

אני סובלת, מזה שנים רבות, מעיניים דומעות. הדמעות מתרחשות יום יום, בדרך כלל בזמן היציאה מהבית בבוקר, בעת כניסה למכונית בשעות שונות של היום, בליכה ברגל באזורי צמחיה, ובזדמנויות שונות נוספות.
בעבר נבדקתי אצל אלרגולוג מאחר וסבלתי גם מהצטננוית ועיטושים. קיימת אלרגיה לקרדית אבק הבית, עצי תפוז ועצי זית בעיקר. טיפול קבוע בטיפות אף – פליקסונז – פתר לגמרי את בעיית העיטושים אך לא את הדמעות בעיניים.
נבדקתי אצל רופאת עיניים ונשללה חסימה בדרכי הדמעות אך לא נמצאה תרופה מתאימה.
עלי לציין שאני מתאפרת באופן קבוע, משתדלת להשתמש בחומרים שלא מציקים, אולם הדמעות מופיעות גם כאשר איני מאופרת. לעיתים יש גם תחושת גרד קלה.
אודה לעצתך – כיצד ניתן לטפל? לאן לפנות? אני מכירה נשים נוספות שסובלות מבעיה זו (כולנו בגיל העמידה) ולא מצליחות למצוא פתרון.
בברכה,

רונית

רונית שלום רב,

את סובלת כנראה מדלקת עיניים אלרגית. מדובר במצב נפוץ מאוד, ממנו סובלים כ-20% מהאוכלוסיה. מצב זה הוא תוצאה של שילוב של גורם גנטי כלשהוא עם גורם אלרגיה הנמצא בסביבה הקרובה לך (זיהום עירוני או תעשייתי בסביבת המגורים, אבקני פרחים או צמחים, חלקיקים המורחפים מפרוות של בעלי חיים, נבגים, אבק הבית, חומרי איפור ותמרוקים למיניהם, מרככי כביסה, מרכיבי מזון, ואין סוף גורמים נוספים). בד"כ קשה מאוד או לא ניתן לבודד את הגורם, וגם אם הגורם נמצא - קשה לבטל את קיומו או להימנע ממנו. לכן אין פתרון מוחלט למחלות אלרגיות.

כל התרופות מעניקות הקלה חולפת. תרופות אלו כוללות אנטי היסטמינים, מייצבי תאי mast, סטרואידים ותרופות לא סטרואידליות. כל אלו קיימים בטיפות עיניים. בשנים האחרונות אנו משתמשים בהצלחה רבה במשחת פרוטופיק (המכילה תרופה הנקראת טאקרולימוס). זוהי משחה הניתנת לדלקת אלרגית בעור. אנא פני לרופא עיניים מומחה לקרנית שיבדוק אותך וימליץ על הטיפול המיטבי.

בברכה,


פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה