חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

עיניים אדומות29/08/2015

היי דוקטור אני חייבת תשובה יש לי כבר 3 ימים עיניים אדומות אבל אדומות ממש כמו אשש ויורדות לי דמעות בלי הפסקה זה צורב לי בעיניים מגרד אני נימנעת מלגרד אבל זה מגרד נורא זה מטשטש לי את הראיה וזה משפיע לי על הגרון, וקצת מעל התנוך של האוזן משניי הצדדים יש לי נפיחות קטנה כמו שניי גולות שכואבים לי מאוד. הייתי אצל רופא ולטענתו זה וירוס שעובר לבד וכל תרופה או מישחה לא יעזרו לי בכלום ושזה אמור לעבור לבד. אני אשמח אם תוכל להסביר לי מה הבעיה ואם יש לזה טיפול כי אני ממש סובלת אני כותבת לך אם מאמץ שבקושי אני רואה משהו כי העיינים שלי דומעות בלי סוף.

שרה

שלום שרה,

את אכן סובלת מדלקת ויראלית של הלחמית והקרנית, הנגרמת ע"י וירוס הנקרא Adenovirus. הנפיחות ליד תנוך האוזן בשני הצדדים היא למעשה של בלוטות הלימפה, המוגדלות ורגישות בתגובה לדלקת וירלאית בעיניים. מדובר בתהליך דלקתי ממושך, שיכול להימשך שבועיים עד 4 שבועות, ומתבטא בכל התופעות אותן הזכרת. הוירוס מדביק מאוד, ויש להיזהר שלא להדביק את בני משפחתך, חברים לעבודה וכל האנשים עימם את באה במגע. מומלץ להימנע ממגע או שפשוף של העיניים, ולהקפיד על היגיינת הידיים. יש לשטוף ידיים היטב לפני שאת נוגעת או לוחצת ידיים עם אנשים בסביבתך. מומלץ לקחת מספר ימי חופש מהעבודה, עד שיפסיקו ההפרשות והדמעת.

כפי שהרופא אמר בצדק - אין תרופה שמרפאת את המחלה, והמחלה תעבור לבד. להקלה ניתן להזליף תחליפי דמעות (דמעות מלאכותיות) לשטיפת העין. אלו נותנים הקלה זמנית כאשר העיניים גרויות מאוד. במקרים מסויימים, כאשר מופיעים תסנינים בקרנית הגורמים לירידה משמעותית בראייה, או כשמתפתחים קרומים בחלק הפנימי של העפעפיים - יש צורך במתן טיפות של סטרואידים. ההחלטה על כך היא של רופא העיניים המטפל בך. 

בברכה,


פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה