חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

עיניים אדומות כואבות13/02/2017

לאחרונה עיניי אדומות וכואבות באופן שאינו סוער, כלומר ישנה אדמומיות שאינה כבידה אך ההרגשה היא כמו של דלקת בעין, כמו כן העיניים קטנות יותר (נפיחות?) כואבות ואני רואה מטושטש בנהיגה ולראיה מרחוק,בבקרים העיניים אדומות ממש,נפוחות עם מעט הפרשה שקופה,(עין אחת יותר מהשניה) הייתי אצל רופא משפחה שנתן לי טיפות אנטיביוטיות ואחרי 3 ימים זה חלף, לא עברו יומיים מהפסקת הטיפול והכל חזר, הייתי אצל רופא עיניים שאמר שאני זקוקה למשקפיים (תוצאות מחשב) ורשם לי סיסטיין וזהו…
מעולם לא היו לי בעיות ראיה, הלכתי לאופטימטריסט שאמר כי אני זקוקה לצילנדרים בלבד ללא מספר, מה שמחזק לי את ההשערה שאולי מדובר בעצם בתופעה של הדלקת…האמנם?
אודה לעצה מה ניתן לעשות בכדי להחזיר את עיניי למצב נורמלי? אני מתקשה בתפקוד יומיומי בשל כך
נ"ב עשיתי איפור קבוע בעפעפיים העליונות והתחתונות לפני כחודש,משחת אילחוש נכנסה לעיניים, האם קשור?

דורין

שלום דורין,

קשה להבין ממה את סובלת ללא בדיקה. לפי התיאור שלך את סובלת מדלקת כרונית בעיניים בעלת עצימות נמוכה. שלוש הסיבות העיקריות לכך הן יובש בעיניים, דלקת עפעפיים ודלקת אלרגית. שלושתם מאוד נפוצות, ולעיתים קיימות בו זמנית באותם האנשים.

ניתן להשתמש במספר תכשירים מקומיים או סיסטמיים להקלה על דלקת בעיניים. את כל אלו יש לבקש מרופא עיניים מומחה לקרנית. אלו כוללים טיפות סטרואידים (אותם יש לתת לתקופה קצרה ותוך מעקב רופא עיניים), טיפות רסטאזיס (תרופה נוגדת דלקת חלשה ללא תופעות לואי שניתן לקחת אותה לתקופה ארוכה), וכן טבליות דוקסילין (אנטיביוטיקה הניתנת בטבליות, שיש לה גם השפעה נוגדת דלקת בנוסף לכך שזו אנטיביוטיקה).

מומלץ לפנות לרופא עיניים מומחה לקרנית לקבלת אבחנה וטיפול מתאימים.

בברכה,

פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה