חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

עין עצלה25/12/2014

ביצעתי בדיקת התאמה וגילו אצלי שיש לי עין עצלה, נמצאתי מתאים לניתוח (ליטוש) ונאמר לי שכנראה העין עצלה בגלל צילינדר גבוה בעין,
האם לאחר הניתוח העין תוכל לא להיות עצלה כשהניתוח יסיר לי את הצילינדר? האם יש לי סיבה לחשוש שהעין העצלה תפגע לי בניתוח? והאם יש לי דרך פשוטה לטפל בעין העצלה? (להשתמש בה יותר או משהו בסגנון)

שלום אסף,

עין עצלה (אמבליופיה) היא עין שחדות הראייה המקסימלית שלה אינה 6/6. הסיבה לכך היא בד"כ הבדל משמעותי במספר או בצילינדר בין 2 העיניים. כאשר ההבדל בין 2 העיניים קיים מגיל צעיר (לפני גיל 10) - המוח מקבל תמונות שונות משתי העיניים, ומדכא את התמונה המטושטשת שמגיעה מאחת העיניים. התוצאה היא שמרכז הראייה במוח באותו צד מתפתח במידה פחותה יותר, ואז חדות הראייה המיטבית בעין זו נמוכה יותר ביחס לעין השניה.

ניתן למנוע עין עצלה במהלך הילדות באמצעים שונים (למשל ע"י חבישת רטייה על העין הטובה, כדי לעודד את הילד להשתמש בעין החלשה). לאחר גיל 10 בד"כ לא ניתן יותר למנוע את המצב.

ניתוח להסרת משקפיים בלייזר יכול להתבצע גם בעין עצלה. במקרה זה הניתוח לא מתקן את העין העצלה. הניתוח מאפשר להגיע לאותה חדות ראייה שהגעת אליה עם המשקפיים לפני הניתוח, אך כמובן ללא משקפיים.

לדוגמא: אם לפני הניתוח הגעת עם משקפיים לראייה של 6/6 בעין הטובה, ולראייה של 6/9 בעין העצלה, אז לאחר הניתוח תוכל להגיע בדיוק לאותה חדות ראייה אך ללא משקפיים. כלומר: תגיע ל 6/6 בעין הטובה ול 6/9 בעין העצלה, אך ללא משקפיים.

חשוב לציין שיש רמות שונות של עין עצלה, וניתוחי לייזר מבוצעים כאשר הראייה בעין העצלה סבירה יחסית. במקרים בהם העין העצלה היא עם חדות ראייה ירודה מאוד (בד"כ 6/18 ומטה) - מקובל לא לבצע ניתוח כלל.

בברכה,


פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה