חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

עיגול במרכז הראיה בעין ימין01/01/2022

שלום פרופ', אני בת 60. מזה כשבוע יש לי במרכז הראיה בעין ימין מין עיגול, כמו בועה שקופה שלרוב כמעט בלתי נראית. מול אור או משטח בהיר אני יכולה לראות מעגל או חצי מעגל. לעיתים, במיוחד בקריאה, האותיות שבתוך העיגול מטושטשות או דהויות. לפעמים כשאני עוצמת את העין מיד אחרי קריאה, אני רואה את העיגול בוהק, כמו אחרי צפיה בנורה. ולפעמים בעצימת העין אני לא רואה שום דבר מיוחד. אם המשטח שאותו אני קוראת אינו מואר, כמו למשל ספר או עיתון ולא טלפון, העיגול נראה קצת כהה, כמו כתם כהה, מוצל, עם טשטוש בתוכו.
נבדקתי אצל רופא עיניים עם הרחבת אישונים והבדיקה תקינה. אני ממתינה כעת לבדיקת שדה ראיה ו – OCT אבל מאד מודאגת. התור לבדיקות ארוך ובינתיים הייתי רוצה לדעת מה לדעתך זה יכול להיות. מבינה שזו רק השערה, כי אין תוצאות בדיקות, אבל מאד אודה אם תפרוש בפני את האפשרויות. המון תודה מראש על תשובתך!

שלום רב,

העיגול שאת רואה נוצר כתוצאה מהיפרדות של הזגוגית האחורית מהרשתית ומעצב הראייה. מדובר בתהליך טבעי המתרחש אצל כולנו בשלב כזה או אחר של החיים. העיגול שאת רואה נקרא טבעת ע"ש וייס (Weiss ring floater) והוא נוצר כתוצאה מהתנתקות של רקמת חיבור הנמצאת סביב עצב הראייה בחיבור שבין הזגוגית לעצב הראייה. מכיוון שעצב הראייה עגול, רקמת החיבור סביבו היא בצורת טבעת עגולה. כשהזגוגית מתנתקת מהחיבורים שלה לעצב הראייה ולרשתית, טבעת רקמת החיבור הזאת צפה לה בשדה הראייה ונראית כמו עיגול. מדובר בתופעה שהיא חלק מתופעת ה floaters (גופים צפים בשדה הראייה הנראים כמו נקודות או קווים) המאפיינת את הפרדות הזגוגית. אין צורך בטיפול בתופעה זאת, אך יש לעקוב אחר מצב הרשתית אצל מומחה לרשתית, כדי לוודא שלא נוצרו קרעים ברשתית בתהליך ההיפרדות.

לחצי כאן לסרטון המדגים את התופעה.

בברכה,

פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה