חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

עיגול במרכז הראיה בעין ימין01/01/2022

תודה רבה לך פרופ' יקר על תשובתך המהירה והמעמיקה. עלי לציין ששאלתי בפורומים נוספים, ואתה בין הבודדים שבכלל התייחסו, ובודאי היחיד שענה תשובה מפורטת ומעמיקה. תבורך, ושוב המון תודה!
רציתי להוסיף ולשאול – הבנתי שטבעת וייס כמו שאר ה – floaters אמורה לצוף בעין, באופן שקשה לעקוב אחריה עם תזוזת העין. במקרה שלי העיגול קבוע ויציב באותו מקום כל הזמן )כאמור, לא תמיד רואים אותו). (יש לי floaters אחרים כמו תולעים, והם אכן עונים להגדרה). כמו כן הראיה המטושטשת בתוך העיגול, הבוהק באותה נקודה שאני רואה לפעמים כשעוצמת את העין, הכתם המוצל של העיגול בקריאה פחות מוארת – האם כל אלה אכן אופייניים לטבעת וייס?
ועוד דבר וסליחה על האורך – אני חושבת שאולי הראיה שלי הטשטשה באופן כללי. אני כבר לא יודעת אם אני מדמיינת או בגלל שאני בוחנת כל הזמן את הראיה עקב הכתם/עיגול הזה, אבל נראה לי שהמספר לרחוק עלה לי פתאום (אני משתמשת בדרך כלל במשקפי קריאה, במשקפי office וכן במשקפיים לרחוק, אבל במספר נמוך, בקיצור ללא משקפיים לא רואה טוב לשום מרחק) אבל נראה לי שבשבוע האחרון הראיה ירדה. האם ייתכן שמדובר במשהו אחר?
יש לציין שכל המצב מכניס אותי למתח וחרדה.
תודה על הסבלנות לקרוא עד כה, תודה מראש על תשובתך הנוספת, (אני יודעת שקשה לענות ללא בדיקות ואתייחס למענה כהשערה מושכלת מבוססת על הידע שלך וניסיונך הרב, ואמשיך בבדיקות כמובן), ומאחלת לך שנה טובה ובריאה, עם המשך עשיית הטוב! (זו ברכה לנו, המתייעצים :-)).

שוב שלום,

האופן בו רואים את ה floaters משתנה בין אנשים שונים. הדבר תלוי בגודל ה- floater ובמרחק שלו מהרשתית. בנוסף - אנשים שונים חווים בצורה שונה את אותה התופעה, ואין כללים מוגדרים לאיך floater צריך להיראות. כמובן שבאבחנה המבדלת יתכנו בעיות נוספות המפריעות לשדה הראייה המרכזי, כולל בעיות של המקולה. כדי לעשות את האבחנה הנכונה יש לבצע בהקדם בדיקת OCT של הרשתית (בדיקה המדגימה חתכים אנטומיים של הרשתית), ולפנות לבדיקת מומחה לרשתית. יחד עם זאת - האופן בו את מתארת את הטבעת בשתי ההודעות, והעובדה שבדיקת רופא עיניים בהרחבת אישונים היתה תקינה, מרמזת בסבירות גבוהה על Weiss ring.

בברכה,

פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה