חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

עדשות לפני ניתוח23/06/2015

אהלן, אני עושה ניתוח prk ונאמר לי להוריד עדשות מגע שבועיים לפני הניתוח, מדוע? והאם יש אפשרות להניח אותן יום מסויים לכמה שעות, ומה לגבי שימוש בעדשות חדשות שעדיין אין להן צורה משל עצמן ולא משנות את צורת הקרנית וכו..?

אפרת

שלום אפרת,

אם את רוצה שהניתוח שלך יצליח - חובה עליך להפסיק לחלוטין את השימוש בעדשות מגע לפחות שבועיים לפני הניתוח להסרת משקפיים בלייזר.

עדשות המגע משנות במידה מסויימת את פני הקרנית. המגע של העדשה עם פני הקרנית גורם ללחץ על מרכז הקרנית ולהשטחה מסויימת במרכז, ולעיתים במקביל נגרמת הקמרה בחלק התחתון של הקרנית. לפני ניתוח להסרת משקפיים בלייזר מתבצעת בדיקת רפרקציה (מדידת המספר במשקפיים), וכן מיפוי פני הקרנית (טופוגרפיה), ומדידה של העיוותים האופטיים של העין (אברציות מסדר גבוה). מדידות אלו נעשות כדי ליצור תבנית שיוף ממוחשבת מדוייקת לקראת הניתוח. עדשות המגע יוצרות עיוות של פני הקרנית, דבר שעלול לגרום לטעות ניכרת במדידות הנ"ל, וליצירת תבנית שיוף לא נכונה שתפגע בתוצאת הניתוח. לאחר הסרת עדשות המגע הקרנית חוזרת באיטיות לצורתה המקורית, תהליך שיכול להימשך כשבועיים.  לכן - אם את רוצה שהניתוח שלך יצליח, עליך להפסיק לחלוטין את השימוש בעדשות המגע לפחות שבועיים לפני הניתוח, ולא לשים אותן אפילו לא למספר שעות.

אין לי מושג מה הן "עדשות חדשות שעדיין אין להן צורה משל עצמן ולא משנות את צורת הקרנית". כל עדשת מגע משנה את צורת הקרנית. 

בברכה,


פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה