חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

סיכויי ההצלחה של ניתוח08/01/2022

שלום רב,

אני בן 36 והראייה שלי היא:
בעין ימין: s +0, c -1.00
בעין שמאל: s -0.5, c -0.5

קראתי מידע ודעות רבות אודות ביצוע ניתוח לתיקון ראייה עם מספר נמוך, ואני מתקשה לקבל תמונה בהירה.
המספר אמנם אינו גבוה, אבל הראייה שלי בלי משקפיים מטושטשת ואינה מאפשרת לי להיות ללא משקפיים, כלומר שבפועל אני עם משקפיים במשך כל היום.

ממה שהצלחתי להבין, אין סיכון מוגבר בניתוח לבעלי מספר נמוך, אך לעיתים אנשים מחזיקים בעמדה שבמקרים אלה התהליך אינו שווה את הסיכון. כמו כן, להבנתי, על אף שישנן משמעויות וגם סיכונים בניתוח, מדובר בפרוצדורה הנחשבת יחסית בטוחה.
אם המשקפיים מפריעים לי, גם פונקציונלית וגם אסתטית, ולאחר מחשבה החלטתי שאני מעוניין להוריד אותן, האם יש מניעה שאעשה ניתוח לתיקון ראייה?

תודה מראש על זמנך ותשובתך.

עומר

עומר שלום,

אכן מדובר במספרים נמוכים. כדי לדעת אם אתה מתאים לניתוח צריך לדעת מהי חדות הראייה שלך ללא משקפיים. אם חדות הראייה היא 6/12 או פחות מכך - ניתן לבצע לך ניתוח. ככל הנראה ללא משקפיים אתה רואה מצויין לקרוב, והמספרים הנמוכים אפילו עוזרים לך לקרוא ולעבוד מול מחשב. אם לא תעשה את הניתוח, המספרים הקטנים ימנעו ממך את הצורך להשתמש במשקפי קריאה בעוד מספר שנים, כשתחצה את גיל ה-40.

ההחלטה אם לבצע את הניתוח תלוייה בסגנון החיים שלך, ובסביבת העבודה ואופי התחביבים שלך. אם סביבת העבודה שלך מצריכה עבודה מול מסכי מחשב וקריאה - הרי שהמספר הנמוך עוזר לך. אם אופי העבודה שלך כרוך בראייה לרחוק (למשל - נסיעות יום-יומיות) - אזי הייתי שוקל לבצע ניתוח באחת העיניים, למשל בעין הימנית בלבד,  שבה יש צילינדר של 1.00-. עין זאת תשמש לראייה לרחוק, והעין השנייה שלא תנותח - תראה יותר טוב לקרוב. מצב זה נקרא mono-vision. בצורה כזאת תוכל לתת מענה לכל טווח, ותדחה את הצורך בהזדקקות למשקפי קריאה במספר שנים.

בברכה,

פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה