חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

סיבוכים לאחר ניתוח14/03/2016

שלום פרופ' סלומון,
להבנתי בערך ל5% מהמנותחים חוזר המספר לעיניים. ובמקרים נדירים יותר אף סובלים מסיבוכים כאלו ואחרים בעקבות הניתוח. השאלה שלי, האם ניתן להצביע על מכנה משותף כלשהו לאלו שהסתבך להם לאחר ניתוח? האם הסיבות לסיבוכים לרוב הם נתוני התחלה מסויימים של המנותחים או טעות אנוש של רופא או מכשיר לייזר? (אשמח לתשובות בהקשר של ניתוח PRK ).

נאור

שלום נאור,

סיכויי החזרה של מספר כלשהוא לאחר הניתוח הוא 5%. בד"כ מדובר בחזרה של מספר קטן מ 1-, שבד"כ לא מצריך משקפיים. סיכויי החזרה של מספר יותר גדול מ 1- נמוכים מ 1%. במקרה זה ניתן לבצע ניתוח נוסף. המספר חוזר מכיוון שזו הנטיה הטבעית של העין, בכ- 5% מהאנשים, גם אם היתה יציבות בשנה שקדמה לניתוח. כלומר: גם אם לא תעבור את הניתוח, ואתה יציב מבחינת המספר, זה אומר שיש לך 95% סיכוי שתישאר יציב, ו-5% סיכוי שהמספר ימשיך לעלות מעט. ולכן, אותו סיכוי קיים אם תעבור את הניתוח. חשוב להבין שלא ניתן לנבא מראש למי תהיה עליית מספר בעתיד.

לגבי סיבוכים - מדובר בסיבוכים נדירים מאוד. גם כאן לא תמיד ניתן לנבא מי יפתח את הסיבוך. שני הסיבוכים העיקריים אחרי PRK הם זיהום בשבוע הראשון לאחר הניתוח כשהעדשה עדיין על הקרנית, והתפתחות צלקת או עכירות בקרנית בשבועות או בחודשים הראשונים שלאחר הניתוח. כדי למנוע סיבוכים אלו אנו מדריכים את המנותחים להזליף טיפות של אנטיביטיקה וסטרואידים לאחר הניתוח, ולהקפיד לעשות זאת בזמנים קבועים, ובצורה נכונה וזהירה. הקפדה על הוראות הרופא המנתח מונעת מניסיוני את שני הסיבוכים הנ"ל, שהם מאוד מאוד נדירים.

יובש בעיניים היא תופעת לואי שכיחה יחסית, אך קלה וחולפת, ניתנת לטיפול עם תחליפי דמעות, ובד"כ נעלמת קליל במהלך החודש הראשון.

בסיכום: ניתוח PRK, המבוצע מזה 30 שנה (החלו  לעשותו בשנת 1986), הוא כיום הניתוח הבטוח והמצליח ביותר להסרת משקפיים בלייזר. הקפדה על הנחיות הרופא המנתח, וביצוע הניתוח במכון גדול ומנוסה, המקפיד על הבטיחות של מטופליו בעדיפות הראשונה - יבטיחו הצלחה וימנעו סיבוכים.

בברכה,

פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה