חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

סוגי טכנולוגיה "wawefront"05/11/2017

1 שמעתי שיש כמה סוגי "wawefront" האם יש הבדל "מהותי!" בסוגים המשפיע על איכות הטיפול והתוצאה של העין? אני מספר 9.

2 יש מכונים שזה בנפרד ויש שמתפארים שזה בא "ביחד" בתור "סטנדרט". האם זה באמת מעיד על איכות שזה מגיע כ"סטנדרט" או שזה כלל לא קשור

יוסף שלום,

שתי שיטות ה- Wavefront הן Wavefrotn-guided (שזה ה Wavefront האמיתי) וה Wavefront-optimized (שזה חיקוי ל- Wavefront, ומה שמספר מכונים אומרים שזה בא "ביחד" עם המכשיר או built-in בתוכנה של מכשיר הלייזר).

אנחנו משתמשים מזה שנים רבות בשיטת ה- Wavefront-guided של חברת Bausch & Lomb (מערכת ה- Zyoptix). זוהי מערכת ה- Wavefront האיכותית ביותר הקיימת כיום, והיא אצלנו מרכיב חובה בכל הניתוחים ללא יוצא מהכלל. אין אצלנו אפשרות לבחור בניתוח ללא Wavefront, וזאת מכיוון שברור לנו ששיטה זו נותנת את התוצאות המיטביות לאחר הסתר משקפיים בלייזר. שיטה זו מחייבת מערכת נפרדת של בדיקת ה Wavefront, ובה נבדקים המבנה האופטי המדוייק של העין, כולל העיוותים מסדר גבוה (High order abberations) ע"י מכשיר הנקרא Aberrometer. על פי הבדיקה הזו, האוספת מידע ממוחשב מדוייק על המבנה האופטי הייחודי של כל עין - נבנית תבנית השיוף בה אנו משתמשים בניתוח.

שיטת ה Wavefront optimized היא למעשה לא Wavefront אמיתי, והשם שלה מטעה. מדובר בשיטת שיוף המסתמכת על המספר במשקפיים, וזה הדבר היחיד אותו מזינים למחשב המחובר ללייזר (בדומה למה שהיה מבוצע בעבר לפני שנים רבות בטיפול הקונבנציונלי). אלא שכאן יש אלגוריתם המבצע פעימות לייזר נוספות בהיקף האיזור המטופל, וזאת כדי להקטין במידה מסויימת את העיוותים האופטיים, שהיו נוצרים כתוצאה מהטיפולים הישנים לפני עידן ה Wavefront.

שיטת ה Wavefront guided לעומת זאת, שזה ה Wavefront האמיתי, היא שיטה שבה לפני הניתוח, בנוסף לבדיקת המספר במשקפיים, מבוצע מיפוי ממוחשב של העין בעזרת Aberrometer, שממפה באופן מדוייק את העיוותים מסדר גבוה (High order abberatins), ובונה תבנית שיוף ייחודית, מותאמת אישית, לכל עין ועין. שיטה זו מחייבת מערכת עקיבה מדוייקת המבוססת על מבנה הקשתית (iris registration) שמבטיחה מיקום מדוייק של השיוף במהלך הניתוח, גם תוך כדי תנועות רוטציה של העין. השימוש במערכות מתקדמות אלו (Aberrometer ומערכת ה Iris registration) מייקרות את הניתוח.

קיימת ספרות ארוכת שנים המשווה בין שתי השיטות, ואין כל ספק ששיטת ה Wavefront האמיתית נותנת את התוצאות האיכותיות ביותר, תוך מיעוט העיוותים האופטיים, שעלולים לגרום לסינוורים והילות בראיית לילה.

השימוש במושג Wavefront optimized מטעה אנשים רבים, שחושבים שיש כאן תהליך דומה. למעשה מדובר כאן בפרופיל שיוף אוניברסלי, שאינו מותאם אישית לכל עין, ומוסיף טיפול לייזר בהיקף לכולם כדי להפחית את העיוותים שהיו בטיפולים הקונבנציונאליים. מכיוון שכך, אין בדיקת Aberrometer פרטנית לפני הניתוח, דבר המוזיל את העלויות, ומעניק חבילה מפתה לאנשים שאוהבים להתפתות, ומחפשים מחיר נמוך. למרבה הצער - אין מחיר נמוך לראייה איכותית.

לחץ כאן למאמר המשווה בין השיטות.

בברכה,

פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה