חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

סובל מיובש בעיניים - נמצא בטיפולים כבר 4 שנים21/06/2018

שלום רב,
במשך ארבעה שנים כבר אני סובל מיובש קשה בעיניים. נוסף ליובש זה בשתי העניים שלי התגלה קורטקונוס, ובעין אחת עברתי ניתוח קרוס לינקינג.
עברתי כבר מספר רופאים ומספר רב של סוגי טיפות. אנטיביוטיות, ג'ל, טיפות לשימוש ביום ולילה, טיפות לשימוש במהלך כל היום,מכל מיני סוגים וחברות. נוסף לאלה השתמשתי בפלאגים ועברתי ניקוי נקבוביות בעין(על ידי הרופא) ועד עכשיו אף אחת מן השיטות לא הועילה בדבר. במהלך היום שלי אני מרגיש שהיובש מחמיר, וכל חשיפה לאור/עשן/מזגן וכמעט כל גורם מובילה להתחזקותה של הצריבה, והתחזקותם של מצמוצים בלתי פוסקים. אני מרגיש שהיובש מחמיר ככול שהזמן עובר ונראה כאילו אין מרפא לנושא.היובש פוגע בכל תחומי החיים, בין אם נהיגה,קריאה עבודה וכל דבר אחר.
האם ישנו טיפול מסויים שניתן לעשות בכדי לפתור את הבעיה? או שמא יובש בעיניים הינה מחלה חשוכת מרפא וחשוכת דרכי טיפול?

שלום רב,

נראה שעברת כבר את כל הטיפולים האפשריים ליובש בעיניים. אכן אין כיום טיפול יעיל ליובש בעיניים, ומרבית הטיפולים מקילים במידה כזו או אחרת על היובש אך אינם מעניקים פתרון דפיניטיבי לבעייה.

ציינת בשאלתך שעברת טיפול עם פלאגים. אם הפלאגים הם זמניים (כאלו הנמסים תוך מספר ימים), הרי שרצוי לחזור ולהתקין פלאגים מסיליקון הנשארים זמן רב בעפעפיים. פעולה זו הנקראת Punctal occlusion היא הפעולה היעילה ביותר כיום לעין יבשה. חסימת תעלות הניקוז מאפשרת למעט הדמעות הנמצאות בעיניים להישאר בהן זמן רב יותר, ובכך מעניקות פתרון חלקי לבעייה.

כ"כ מומלץ להתייעץ עם רופא עיניים מומחה לקרנית בכל הנוגע לטיפול בנוגדי דלקת הניתנים בטיפות לתסמונת העין היבשה.

בברכה,

פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה