חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

ניתוח monovision בשיטת אינטרלאסיק25/03/2019

שלום אני בן 46. התחלתי להרכיב משקפים לרחוק בלבד יחסית מגיל מאוחר. עובד רוב שעות היום מול מחשב. רוכב על קטנוע ומשחק כדורסל.
המס' שלי הם:
ימין: 3 + צילינדר 1.25
שמאל: 3 + צילינדר 0.75.
אציין שהמס עולה כל שנה וחצי/שנתיים בחצי מס'.
קיבלתי באחד המכונים המלצה לניתוח מונוויזן בשיטת אינטרלאסיק. הרופא הציע להשאיר בעין הדומיננטית בימין +0.5 לרחוק, ובעיין שמאללהפחית ל -1.5 כדי שתתפקד לקרוב.
הבנתי שזהו ניתוח חדשני יחסית והתוצאות אינו מובטחות. הבנתי שלוקח זמן רב להתרגל ושיש מקרים בהם לא מתרגלים, ויש מצב שאצטרך משקפים ללילה.
מתלבט מאוד מכיוון שאני המפרנס העיקרי ועבודתי היא מול מחשב. חושש שגם חוסר ההסתגלות יפריע לרכיבה על הקטנוע.
חשוב לי שהראיה לרחוק תהיה חדה ושאוכל להמשיך ולראות טוב מול מחשב.
אשמח לשמוע את דעתך על ניתוח המונוויזן. האם בגילי כדאי לקחת את הסיכון או להשאר כבר עם משקפיים לרחוק?
תודה מראש,
רותם.

רותם שלום רב,

עלייה של מספרי פלוס לרחוק במשקפיים היא מצב די שכיח לאחר גיל 40. במקביל יש גם עלייה בתוספת לקרוב. בגילך התוספת לקרוב היא בד"כ סביב ה 1.25+, כך שהמספר למשקפי הקריאה הוא 4.25+.

מבחינתי - התיקון המומלץ בניתוח הסרת משקפיים בלייזר במצבך הוא תיקון מלא של הראייה לרחוק באופן שווה בשתי העיניים, תוך הבנה שיישארו לך משקפי קריאה. ביצוע mono-vision להיפראופיה (מספרי פלוס) ע"י תיקון יתר והפיכת העין ממצב של 3+ למצב של 1.5- עלול לגרום לבעיית הסתגלות למצב החדש, וקושי בראייה לרחוק עם שתי העיניים. הראייה לרחוק עם שתי עיניים שקיבלו תיקון מלא תמיד תהיה טובה יותר מאשר עם עין אחת.

"חשוב לי שהראיה לרחוק תהיה חדה ושאוכל להמשיך ולראות טוב מול מחשב." - דבר זה אינו אפשרי בגילך. בנוסף - התוספת של מספרי פלוס למשקפי הקריאה עולה עם הגיל, ממצב של 1.25+ כעת, למצב של 3.00+ במהלך השנים הבאות, ולכן גם monovision של 1.50- תיתן פתרון זמני בלבד.

לפיכך יש לך מבחינתי שתי אפשרויות: הראשונה להישאר עם משקפיים מולטיפוקליות, ולהתאים משקפיים חדשות אחת ל 2-3 שנים בהתאם לעליית המספר. השנייה לבצע ניתוח לייזר עם תיקון מלא של המספר לרחוק בשתי העיניים, תוך הבנה שיישארו לך משקפי קריאה.

בברכה,

פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה