חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

ניתוח תיקון למספרים נמוכים26/03/2018

פרופ' סלומון שלום רב,
עברתי ניתוח לייזר להסרת משקפיים לפני למעלה מ-14 שנים (בגיל 21), והייתי מרוצה מאוד. תקנתי מספרים בסדר גודל של מינוס 7.5 בכל עין עם צילינדר של מינוס 1.5 בערך.
לפני כ-7 שנים התחלתי להרגיש הפרעה בראיה בעין ימין. בבדיקה במקומות שונים התברר שיש לי מספר פלוס חצי בעין ימין עם צילינדר מינוס 0.75 וגם בעין שמאל צילינדר של מינוס 0.75. בעין שמאל אני לא מרגיש הפרעה רצינית, אך בימין אני מרגיש הפרעה בקריאה, וגם לרחוק הראיה קצת פחות טובה. לפני 7 שנים הציעו לי ניתוח תיקון בעין ימין בשני מקומות שביקרתי בהם, אך התלבטתי מאוד ודחיתי את זה, כשאני חי עם ההפרעה הזו במשך 7 שנים. היום אני שוקל שוב לעשות את הניתוח בעין ימין. המספרים האלה יציבים. אני חושב שזה מה שהיה ישר לאחר הניתוח ורק בגיל 28 הפלוס בעין ימין התחיל ממש להפריע לי. היום אני בן 35.
השאלה שלי מה דעתך לגבי ניתוח תיקון למספר נמוך כל כך? אני חושש בעקר מחוסר דיוק בניתוח חוזר בעין ימין ושראיה שלי לרחוק תפגע חלילה עקב תיקון של פלוס (אחד הרופאים שהתייעצתי איתם לפני 7 שנים אמר שקיים סיכון של אי דיוק בתיקון הזה, ואני בקלות יכול להישאר עם מספר בסדר גודל של מינוס חצי למשל, מה שיפגע לי בראיה מרחוק.
אשמח לתשובתך המקצועית,
תודה מראש,
גיא

שלום גיא,

המספרים קטנים מאוד ואינם מצדיקים ניתוח תיקון. עם מספרים כאלה אתה יכול לראות טוב מאוד לרחוק ולקרוב עם שתי העיניים, ולבצע את רב הפעילות היום-יומית שלך ללא בעיות. אם אתה מתקשה בעבודה מול מחשב או בנייד ניתן להגדיל במקצת את הפונט לגודל שמתאים לך.

סך הכל התפישה של איכות הראייה אצל אנשים היא מאוד אינדיבידואלית, ומרבית האנשים מרגישים שהם רואים פחות טוב ממה שהם רואים באמת.

בברכה,

פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה