חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

ניתוח לייזר רגע לפני שאזדקק למשקפי קריאה26/10/2020

שלום,
אני בן 37. 2 שאלות קצרות:
1. בשל גילי והצפי ללקות בראייה מקרוב בגיל 40 והלאה,
האם בניתוח הלייזר אפשר לבצע ניתוח כך שעין אחת תהיה במספר -0.5 (והעין השנייה ניתוח כרגיל) וכך עד גיל 45 (או אולי יותר) אני לא אזדקק למשקפיים קריאה כי העין בה בוצעה ניתוח של -0.5 תחפה על הגידול המספר לקרוב?
2. תוכל להפנות אותי לסיבות בגללן לדעתך ניתוח הPRK עדיף על האינטרלסיק? ממה שמצאתי החשש העיקרי בשל חיתוך הקרנית והחלון שנוצא הוא חבלות. אלו עוד יתרונות יש לניתח זה? אולי השלכות על ניתוח קטרקט בעתיד או ניתוח תיקון ?

שלום רב,

אתה עדיין צעיר ואין שום סיבה להשאיר 0.50- בעין אחת. הדבר יגרום לירידה בראייה הכוללת הדו-עינית שלך, וממילא אין בכך כל טעם. זאת מכיוון שהמספר לקריאה עולה בהדרגה, וההשפעה של תיקון כזה על הקריאה תהיה זמנית ולא מורגשת.

על ההבדלים בין PRK ואינטראלאזיק כבר כתבתי כאן אין ספור פעמים באתר ותוכל לגלול למטה ולקרוא בתשובות שנתתי כאן לשאלות הגולשים במהלך השנים. ככלל ההחלטה על סוג הניתוח תלוייה בסגנון החיים ובצרכים של כל אדם, בתחביבים שלו, באיזו מידה הוא חשוף לחבלות בפנים כתוצאה מעיסוקו או תחביביו, בגילו, במבנה העין והקרנית, ובמכלול שלם של גורמים אותם שוקל הרופא המנתח על בסיס ניסיונו והכרתו את השיטות השונות והתאמתן למועמד לניתוח הניצב לפניו. לכל אדם יש נתונים שונים ולפיכך ההחלטה מותאמת לנתונים הייחודיים לכל אחד. מומלץ לגשת לבדיקת התאמה ולהתייעץ על כך עם הרופא המנתח.

אין שום קשר בין ההחלטה על סוג הניתוח ובין ניתוח קטרקט או ניתוח תיקון בעתיד.

בברכה,

פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה