חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

ניתוח לייזר לתיקון ראייה13/08/2020

מםשלום פרופסור,
אני בן 45, עברתי בדיקת התאמה לניתוח לתיקון ראייה ונמצאתי מתאים לשני סוגי הניתוחים.
לקות הראייה שלי היא 2.5- בכל עין וצילנדר של 1.75-.
כיום אני מרכיב משקפי ראייה, בכל זמן, ואני רואה מצוין למרחוק ולקרוב, כולל קריאה. ועבודה כרופא שיניים.
החשש שלי, שלאחר הניתוח לא אוכל לעבוד (כרופא שיניים) ללא "משקפי קריאה" ולמעשה אחליף צרה בצרה.
האם לאחר ניתוח לתיקון ראייה ראייתי לקרוב עלולה להיפגע? (אין כוונתי להדרדרות של הראייה לקרוב כחלק מההתבגרות, אלא פרטנית כתוצאה מהניתוח, אלא אם כן, ניתוח זה מקצר את הזמן עד להתפתחות הצורך במשקפי קריאה).
תודה

שלום רב,

בגילך, בגלל ירידה ביכולת האקומודציה (היכולת של העין להתמקד על מטרה קרובה), אתה זקוק לתוספת של 1.0+ עד 1.25+ לראייה לקרוב. מכיוון שיש לך 2.50- לרחוק, הרי שאתה יכול לראות ברור יותר ללא המשקפיים. זאת מכיוון שמספר ה"מינוס" שיש לך לרחוק (2.50-) מנוטרל בחלקו ע"י תוספת הפלוס (1.25+) שאתה צריך לקרוב. היום אתה ככל הנראה יכול לבצע את עבודתך כרופא שיניים, שהיא ברובה עבודה בטווחים קרובים, ללא משקפיים.

לאחר הניתוח המספר יהפוך ל-0, ואז תצטרך משקפיים לטווח הקרוב. זה לא בגלל שהניתוח "קלקל" לך את הראייה לקרוב. הראייה שלך לקרוב כבר "מקולקלת" בגלל גילך. זה בגלל שלא יהיה לך יותר את קוצר הראייה הנמוך שאפשר להתגבר על העדר האקומודציה.

לפניך 3 אפשרויות: לא לעשות דבר; לנתח את שתי העיניים ולהרכיב מיד לאחר מכן משקפיים לטווח הקרוב; לעשות mono-vision (לנתח רק את העין הדומיננטית, כך שעין אחת תראה לרחוק והעין הלא מנותחת תראה לקרוב). על היתרונות והחסרונות של mono-vision תוכל לקרוא בדפי האתר כאן, בתשובותי לשאלות גולשים רבות לאורך השנים.

בברכה,

פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה