חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

ניתוח לייזר בעין אחת בשיטת PRK - חצי שנה אחרי הניתוח ועדיין לא רואה טוב20/07/2020

שלום , בן 46 . לפני חצי שנה עשיתי ניתוח לייזר בעין אחת(עין שמאל) . העין השנייה נשמרה לקריאה ולא נותחה. נותחתי לפני כחצי שנה ב ……..מם בשיטת PRK . נבדקתי מספר פעמים לאחר הניתוח ונאמר לי שהראייה שלי בעין שנותחה טובה מאוד והם לא רואים שום בעיה ואולי נשאר לי מספר של 0.5 גם זה לא בטוח . מצבי היום שאני לא רואה טוב בעיקר לא רואה את התרגום בטלוויזיה , ראייה מטושטשת בטלוויזיה ולא מסוגל לקרוא את התרגום ומעבר לתרגום , הראיה לא יציבה ומטושטשת .המוזר הוא שכאשר אני צופה בטלוויזיה ומסתכל ישר אני רואה את התרגום מטושטש וכאשר אני מסובב את הראש מעט ימינה ועוצם את העין שלא נותחה – לפעמים אני רואה רמה טובה (לא 100 אחוז ) את התרגום בטלוויזיה .
השאלה שלי היא :
הערה חשובה : זכור לי שכתבת באתר שלך כאן , שכאשר מנתחים בשיטת PRK ומוציאים את שכבת תאי האפיתל בלייזר ולא במגע יד ע"י אלכוהול יכול להיות בעיה , שהקוטר שהורידו בלייזר לא מדוייק .
1. האם יכול להיות שבעקבות כך שהוצאת שכבת תאי האפיתל בלייזר , הקוטר שהורידו לא היה מדוייק ולכך
אני רואה די טוב את התרגום כאשר אני מטה את הראש ימינה ועוצם את עין ימין ?
ככה עין שמאל רואה טוב
1. האם יכול להיות שהניתוח לא בוצע בשלמותו ,?בגלל שאני צריך להטות את הראש ימינה .כלומר יכול להיות שהמנתח לא השלים את הניתוח עד סופו ?
2. למה אני עדיין רואה מטושטש את התרגום וגם בכלל ? האם קשור ליובש ?
3. האם אצטרך ניתוח נוסף לתיקון?

אודה לתגובתך בנושא

שלום רב,

הסרת תאי האפיתל עם אלכוהול תמיד יותר מדוייקת מאשר הסרה עם לייזר. הסרת תאי האפיתל עם לייזר מבוססת על הנחה של עובי מוגדר מראש של תאי האפיתל (50 מיקרון). הבעייה היא שלכל אחד יש עובי שונה, וגם במקומות שונים בקרנית העובי שונה. אמנם קיימים היום מכשירים למיפוי האפיתל, אך ספק רב אם השתמשו בהם בניתוח שלך. זה אמנם נשמע יותר טכנולוגי: הסרת האפיתל עם לייזר "ללא מגע יד אדם", אבל האמת הפוכה.

יתכנו סיבות רבות לכך שהתוצאה לא מיטבית: חוסר מירכוז של הטיפול, תבנית שיוף לא מדוייקת ועוד. על בעיות אלו ניתן להתגבר בעזרת מערכות עקיבה מהירות מאוד (שלא קיימות בכל המכונים), ובעזרת שימוש בטכנולוגיית ה wavefront (וגם זה לא באמת קיים בכל המכונים. רב המכונים מציעים שיטה הנקראת wavefront optimized שהיא לא מדוייקת ולא מותאמת אישית כמו מערכת ה wavefront guided). מרבית המכונים שלא מציעים wavefront אמיתי עושים זאת כדי לחסוך בעלויות, וכדי לפתות אותך לעשות ניתוח במחיר נמוך. low cost. מכיר את המושג? אז יש דבר כזה לא רק בטיסות...

סיבה נוספת היא שהחלטת לעשות רק עין אחת, וללכת בשיטת ה monovision. אחד החסרונות של שיטה זו היא שאתה תלוי רק בעין אחת לראייה לרחוק. אילו היית עושה את הניתוח בשתי העיניים לרחוק, גם אם היה נשאר מספר קטן בכל עין, הרי ששתי העיניים היו מפצות זו על זו וביחד היתה לך ראייה דו עינית טובה מאוד. הרצון לראות גם לקרוב וגם לרחוק מביא לתוצאות בינוניות כמו במקרה שלך. הרבה אנשים בגיל שלך הולכים לבצע ניתוח לייזר בגלל הנושא של הפגיעה בראייה לקרוב. אבל הפתרונות לכך אינם מושלמים, ולפתרון שבו בחרת - monovision (עין לרחוק ועין לקרוב) יש חסרון, ממנו בדיוק אתה סובל עכשיו - ראייה לא טובה לרחוק. אני ככלל לא ממליץ על monovision מסיבות אלו בדיוק. עדיף לבצע תיקון מלא ושווה בשתי העיניים וללכת עם משקפי קריאה. גם הגיע הזמן להשלים עם זה שאתה לא צעיר, ועליך להרכיב משקפי קריאה.

אני מקווה שבעתיד תבחר במכון איכותי, שמשתמש בטכנולוגיה מעולה, ושתחליט החלטות נכונות יותר.

בברכה,

פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה