חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

ניתוח להסרת משקפיים בלייזר בזמן שישנה דלקת בלחמית25/10/2016

שלום פרופ' סלומון.
אני בן 20, והרכבתי עדשות מגע כשנה וחצי ללא הרבה בעיות (מספר 1.25 דיופטריה). בזמן האחרון החלו אצלי הפרשות רבות בעיניים, גירודים וכשהלכתי לרופא עיניים נאמר לי כי יש לי דלקת בלחמית, שנוצרה ככל הנראה מהרכבת העדשות, וכי עליי להפסיק להרכיבן. טופלתי כשבוע בטיפות מסוג סטרודקס (מכילות Dexamethasone) ואכן הבעיה נפתרה. לאחר כחודש הופיעה אצלי אותה בעיה (לאחר ששוב ניסיתי להרכיב את העדשות), קיבלתי את אותו הטיפול ובאופן זמני הבעיה נפתרה. מעתה והלאה הבנתי כי העדשות אינן אופציה עבורי והפסקתי להשתמש בהן. אולם, לאחר כ3 שבועות שוב חזרה הבעיה (הרבה מאוד הפרשות וגירוד). הפעם, הרופא לא רשם לי את אותה תרופה (כדי לחסוך מעיניי שוב מנה גדולה של סטרואידים), והחליט על טיפול ארוך טווח של Lotemax.
כיום אני לאחר שבועיים בטיפול החדש (בטיפות לוטמקס), מרגיש הרבה יותר טוב, הגירוד פסק ואני קם בבוקר עם כמות קטנה מאוד של הפרשות, נורמלית לדעתי.
במקביל אני מתעניין בניתוח להסרת משקפיים בלייזר (מכיוון שעל עדשות המגע ויתרתי). אני מאמין שבמצב האידאלי, היה עליי לחכות עד אשר עיניי יחזרו להיות שקטות לגמרי ואסיים את הטיפול הנוכחי (בעוד כחודשיים), אך אני לחוץ בזמן (אמור להיכנס למסגרת שבה לא יתאפשר לי לעשות את הניתוח) ולכן השאלה שלי היא, האם אני יכול לעשות את ניתוח הלייזר בזמן הקרוב, על אף הבעיות בלחמית, או שמא הדבר מסוכן עבור בריאות עיניי?
אני מעוניין לפנות לניתוח אך חושש לנוכח הדלקת עליה פירטתי לעיל.
אשמח מאוד לשמוע את דעתך בעניין, ואודה לך מאוד על התייחסותך!
המון תודה!

ישראל

ישראל שלום רב,

בכל הנוגע לבריאות עיניך ולהחלטה על תזמון הניתוח - אתה לא יכול להיות "לחוץ בזמן". לחץ בזמן לא יכול להוות שיקול בתזמון הניתוח. עליך לחכות עד שהעיניים תהיינה שקטות לגמרי מהשפעת עדשות המגע. כלומר: עיניים לבנות, ללא תחושת גרד או צריבה, וללא הפרשה (גם לא מעט הפרשה). מומלץ להגיע לבדיקת התאמה במכון להסרת משקפיים בלייזר, ולהיבדק ע"י הרופא המנתח (רצוי שיהיה גם מומחה לקרנית). הוא יחליט אם העיניים שלך אכן שקטות ומוכנות לניתוח הסרת משקפיים בלייזר.

דרך אגב - אתה לא היחיד שמחליט לעבור ניתוח הסרת משקפיים בלייזר לאחר דלקות שנוצרו בתגובה לשימוש בעדשות מגע. הבעיות הכרוכות בעדשות מגע הן רבות (יובש בעיניים, זיהומים בקרנית, דלקת אלרגית, כלי דם בקרנית, צניחת עפעפיים ועוד), וההחלטה לעבור ניתוח להסרת משקפיים בלייזר היא החלטה נבונה, שתשפר בטווח הארוך את בריאות העיניים.

בברכה,

פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה