חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

ניתוח בעין אחת בכל פעם29/12/2016

שלום,
אני רוצה לעשות ניתוח prk (ע"פ המלצתך, למרות שהומלץ לי לאזיק)
אך אני מפצלת את הניתוח לשני חלקים.
לאחר שאנתח עין אחת, אשאר בעצם עם מספר בעין השניה.
היות ואת הניתוח השני אני מעדיפה לבצע לאחר כשבועיים הבנתי שעדיף לא להשתמש בעדשות.
(כי צריך להסירן שבועיים לפני הניתוח) נותר לי לנטרל את אחת מעדשות המשקפיים בפרק הזמן שבין שני הניתוחים. רציתי להחליף את עדשת העין המנותחת לעדשה במספר אפס שהמראה של עדשה ריקה לא יהיה מגוחך. המנתח אמר לי שלא אוכל להשתמש במספר אפס בעין המנותחת. מה הבעיה בכך??
או שלא הבנתי אותו נכון?!

שלום רב,

אין כל הגיון לנתח כל עין לחוד. הדבר יגרום לך לעבור פעמיים את כל התהליך, ויגרום לך לאי נוחות משמעותית מאוד בתקופה שבין הניתוח הראשון לשני. לא ניתן יהיה להרכיב משקפיים בתקופה זו, מכיוון שעין אחת נותחה והעדשה במשקפיים בעין זו כבר לא רלבנטית. גם אם תשימי עדשה אפס בעין המנותחת תסבלי מאוד, מכיוון שלא ניתן יהיה לתפקד עם פער גדול בין שתי העיניים. בגלל המרחק בין העדשות לעין במשקפיים, פער בתיקון האופטי בין שתי העיניים גורם להבדלים בהגדלת הדמות (עדשה מינוס המתקנת קוצר ראייה גורמת להקטנת הדמות), דבר שיגרום לכפל ראייה שלא ניתן לתפקד אתו. הדבר היחיד שניתן לעשות בהמתנה לניתוח העין השניה הוא לשים עדשת מגע בעין שלא נותחה, דבר שלא יגרום לשינוי בגודל הדמות. אבל כפי שבעצמך כתבת - צריך להפסיק עדשות מגע שבועיים לפני הניתוח - כך שגם זו לא אפשרות. לא לשים משקפיים כלל יגרום גם כן לבעיה תפקודית - כי העין שנותחה עדיין לא רואה טוב בשבוע הראשון, והעין שלא נותחה לא תקבל תיקון אופטי. כך שהאפשרות היחידה העומדת לפניך היא לעבור ניתוח בשתי העיניים באותו יום. שתי העיניים שנותחו באותו יום תמיד יראו יותר טוב מעין אחת, גם במהלך השבוע הראשון.

נראה לי שאחרי 30 שנה של ניתוחים להסרת משקפיים בלייזר - ניתן לאמר בוודאות שהניתוח הוא בטוח, וניתן לעשות את 2 העיניים באותו יום. אם אין לך אימון בהצלחת הניתוח, במידה כזו שגורמת לך להחליט לפצל את הנתוחים ליומיים שונים - אז אל תעשי את הניתוח כלל. פיצול הנתוח לימים שונים אינו מקטין את הסיכון, אך מגדיל את הסבל ואת אובדן הזמן שלך!!!

בברכה,

פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה