חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

ניתוח אינטראלאסיק09/09/2016

שלום ד"ר סולומון
שמי מעין, בת 27. בבדיקת התאמה שערכתי לפני מספר ימים נמצאתי מתאימה לעבור ניתוח אינטראלאסיק. אני מרכיבה משקפיים מגיל שנתיים ו8 חודשים והמספר שלי בשנים האחרונות עמד על 4.35+. לאחר הבדיקות במכון נאמר לי שהמספר שלי גבוה יותר ממה שחשבתי והוא 6+. )ושכך היה גם בשנים האחרונות(. הבנתי שאני מתאימה באופן גבולי לניתוח ונאמר לי מהרופא במפורש שבסביבות גיל 40 בטוח יחזור לי מספר )בערך 1.30(.
אני מאד רוצה לעבור את הניתוח אולם חשוב לי לשמוע דעה נוספת האם זה באמת כדאי בהתחשב במספר הגבוה ובכך שישנה סבירות גבוהה עד כדי ודאית שיחזור לי מספר. האם היית ממליץ לעבור ניתוח במצב כזה? ואם כן, האם שיטת האינטראלאסיק היא המתאימה לי ביותר? (מודעת לכך שאולי חסרים פרטים, סיפקתי את המידע שבידיי..)
תודה רבה,
מעין.

שלום מעיין,

יש לך היפראופיה (המצריכה עדשות פלוס במשקפיים). זהו מצב הקיים במיעוט האוכלוסיה, ושונה ממצב של קוצר ראייה (עדשות מינוס במשקפיים) הקיים ברוב האנשים.

במצב זה, בגיל שלך העין מבצעת תהליך הנקרא אקומודציה, הגורם לכך שהמספר שיש לך עכשיו נמוך יותר מהמספר האמיתי (הסופי) שלך. זאת מכיוון שהעדשה הנצאת בתוך העין מתגברת בתהליך האקומודציה על חלק מהמספר. ולכן במקום 6+ שזה המספר האמיתי שלך, יש לך עכשיו 4.35+. במהלך השנים, כאשר תהליך האקומודציה ייחלש עם הגיל, המספר שלך יעלה בהדרגה ויגיע ל 6+ או אולי גבוה מכך. אם תבצעי כיום את הניתוח, ויורידו לך את המספר הנוכחי, צפוייה עלייה של עוד 1.5+ עד 2+ במהלך השנים הבאות. לכן מקובל לבצע את הניתוח על מספר הנמצא בין המספר הנוכחי שלך ובין המספר הסופי. במקרה שלך מומלץ לבצע את הניתוח לפי 5+ או 5.25+.

את יכולה לבצע את הניתוח, אבל זאת בתנאי שאת מבינה היטב שבמקרה הספיציפי שלך - לעולם לא יהיה לך מצב של תיקון מושלם. אמנם המצב יהיה טוב יותר מהמצב כיום, אך לא יהיה מצב של תיקון מושלם. בתקופה שלאחר הניתוח יהיה לך קוצר ראייה של כ 1-, שיתאזן בהדרגה לכיוון האפס, ולאחר מכן תהיה שוב עלייה לכיוון ה 1.5+ עד 2+. אם את מוכנה לכך - ניתן לבצע את הניתוח. אם את לא מקבלת את זה, ומחפשת פתרון מושלם - מוטב שתישארי עם משקפיים או עדשות מגע.

בברכה,

פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה