חסכו מעל 1,000 ש"ח על משקפיים ועדשות וקבעו ייעוץ חינם עם פרופ' אבי סלומון, לחצו כאן

מתי לעשות קשרי צילוב?26/07/2016

פרופ' סלומון שלום רב,

אני בגיל 32 ובאבחון שביצעתי בביה"ח לפני מספר ימים גילו שיש לי קרקטוקונוס.

מאז גיל 16 בערך, היה לי מספר נמוך למדי (בין -0.5 ל- -1) עד לפני כשנתיים כאשר התחלתי לראות מטושטש הלכתי לאופטימטריסט שם התאימו לי משקפיים עם צילנדר (3-), על כן אני משער שזו בערך תחילת המחלה.

הרופא שאיבחן אותי טוען כי בנתיים אין צורך להתאים משקפיים חדשים שכן המספר בקושי השתנה. יחד עם זאת לעיתים אני סובל מראיה לא חדה, בעיקר בלילה וכן מסנוורים כאשר מקורות האור חזקים במיוחד (למשל בקניון או ביום בהיר במיוחד).

ברצוני לדעת:
א. כיצד ומתי (מהם השיקולים) להחליט לבצע קשרי צילוב (קרוס לינקינג)? האם יש סיבה לא לבצע אותו?
ב. האם יש דרך לעקוב אחרי התדרדרות המחלה למעט מעקב אחרי מרשם המשקפיים?

בברכה ובתודה,
חגי

שלום רב,

קרוס לינקינג מבצעים בשלבים הראשונים של התפתחות קרטוקונוס, כאשר יש עדות לדינמיקה במצב הקרנית. אם המצב החל להופיע בשנתיים האחרונות, וזאת על סמך הופעת צילינדר גדול שלא היה קודם, ואם אובחן במיפוי קרנית קרטוקונוס - הרי שעליך לעבור טיפול קרוס ליניקנג ללא דיחוי.

אין כל סיבה לא לעבור קרוס לינקינג אם יש עדות להופעה של קרטוקונוס חדש. להיפך - יש הרבה סיבות מדוע יש לבצע קרוס לינקינג ולא להמתין. הדרך לעקוב היא ע"י מיפוי קרנית ובדיקת המספר במשקפיים. השילוב של שתי הבדיקות נותן אינדיקציה להתדרדרות. אבל גם אם אין בדיקת מיפוי מהעבר, עצם העובדה שאתה יודע שלפני שנתיים התחיל תהליך ההתדרדרות - זו סיבה מספיק טובה לבצע קרוס לינקינג, ולא להמתין להחמרה נוספת במצב הקרנית. חשוב להבין: קרוס לינקינג לא מחזיר את המצב לקדמותו. הטיפול עוצר את המצב, או "מקפיא" את הקרנית במצבה הנוכחי, אך לא מחזיר את הגלגל לאחור. כל המתנה תביא להחמרה נוספת במצב, לירידה נוספת בראייה המיטבית המתוקנת, ולקושי רב יותר להתאים עדשת מגע או משקפיים.

 

בברכה,

פרופ' אבי סלומון
רופא עיניים ומומחה לקרנית
יש לכם שאלה? כתבו לנו ותקבלו תשובה אישית בדוא"ל מהרופא
קראתי והסכמתי לתנאי השימוש

שאלות גולשים

לייעוץ והכוונה עם פרופסור אבי סלומון

השאירו פרטים ונחזור אליכם

    נא לבחור סיבת פנייה